Bukefalos 28 år!

HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Lady Edith Crawley (ny roll) – ambivalent till det mesta, främst sin syster Mary som hon inte kommer överens med. Alls. Därför har Edith när leken börjar inte bestämt sig vilken sida hon spelar för. Hon kan välja mellan att vara ond och har då tre chanser på sig att under natten gissa en deltagare som finns i lyan och därmed bli vanlig ulv. Eller vara god och leka som bybo.
jag undrar även över detta : Edith får alltså tre chanser att hitta en ulv, men bara om hon väljer att spela som ond? Eller är det att valet blir automatiskt om hon gissar fel på tre ulvar så blir hon god ? Eller så väljer hon direkt att vara god och blir då bybo? Och vad händer i så fall om hon hon väljer spela som ond och att gissa tre gånger och inte hittar en ulv?:confused:
 
Nu är jag åxå här :) Skoj med ny lek, länge sen sist! Har inte lyckats hitta när första DL är, blir det imorn kväll? Jag jobbar jour så kan både ha gott om tid alt ingen tid alls under dagen..
Måste fråga Carson!

DL Onsdag 21.30
Natt-DL Torsdag 10.00

EDIT: Dessa tider gäller tills vidare.
 
Nu har jag varit i 2015 och fixat lite i trådstarten @Myrten och @Artline !
Jag har även hunnit att läsa ikapp så här långt och tycker att det är en spännande rollista, flera nya varianter! :D

Jag funderar allvarligt på att lägga en röst på @Klara redan nu för att hon håller på och stökar med sina X och Y, jag har alldeles nog av dem till vardags... :cautious::p
Hade det varit bättre om jag kallat dom A och B? :cautious::p
 
jag undrar även över detta : Edith får alltså tre chanser att hitta en ulv, men bara om hon väljer att spela som ond? Eller är det att valet blir automatiskt om hon gissar fel på tre ulvar så blir hon god ? Eller så väljer hon direkt att vara god och blir då bybo? Och vad händer i så fall om hon hon väljer spela som ond och att gissa tre gånger och inte hittar en ulv?:confused:
Det är en gissning per dag. Gissar hen fel så blir hen en ond bybo.

Men först ska hon välja om hon vill vara ond eller god.
 
Jag har hittat hit och börjar strax jobba. Är lite dagavill men det är onsdag imorrn va? Då kan jag ha lite dåligt med tid så ni vet :)
 
En annan fråga runt vinstvillkoren - om den som fick välja valde att vara ond och lyckas gissa sig in i lyan blir den vanlig ulv då (tänker på att vinstvillkoren var att goda vinner när alla ulvar är slut)?
Ja hon blir en vanlig ulv med rätt att käka :)
 
Jag må säga, maken till uppförande. Det är nog så att jag inte är tillräckligt modern för att känna till att dansande bananer och ifrågasättande av värdparet hör till en finare tillställning! Jag hoppas verkligen att jag inte gör någon obekväm genom att förvänta mig korrekt uppförande...

Och vad är en "HALLOWEEN"?
:rofl::love:
 
Senast ändrad:
Som ni märker är jag dålig på att svara på PM och seriösa frågor. Mama fixar sådant, för min 2015-maskin är inte från 2015 och tycker Buke är läskigt. Så jag roar mig med att tramsa i tråden istället.

Åh, där är Barrow! Champagne!
 
Som ni märker är jag dålig på att svara på PM och seriösa frågor. Mama fixar sådant, för min 2015-maskin är inte från 2015 och tycker Buke är läskigt. Så jag roar mig med att tramsa i tråden istället.

Åh, där är Barrow! Champagne!
Mary, det är väl det man har mammor till?

Men nu börjar det bli dags för champange och mingla lite.
 
Jag har förstått att DL är tiden man ska ha röstat innan men vad innebär Natt-DL?
NattDL är deadline för de roller som har förmågor som är bara deras sas- och som ska vara bestämda innan nattDL och som inte syns för alla öppet i tråden, såsom en dagDL röstning gör. Dessa nattDL-val sker i pm till LL:)
 
Nu har jag hittat hit och läst ikapp! Orkar dock inte sätta mig mer in i rollistan ikväll, det får bli imorgon.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 508
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 323
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 070
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 864
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp