HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

fast just den personen brukar väl ha med sin röst å teori ;)
Men tycker det är en mycket bra idé att alla som missar röstningen oavsett hur sent denne kommer på det, ska berätta vem denne skulle röstat på och varför.

Jag antar som dig att missade röster inte kommer att räknas in i statistiken. Men hur menar du efter DL - alla missade röster kommer väl in efter DL ;)

Eller funderar du över att röster som kommer med typ en minuts försening inte räknas som missad men de som kommer väldigt sena räknas som missade? Det funderar iaf jag över.


jag tänker mig att alla röster som kommer efter DL inte kommer med i statistiken annars är ju DL liksom meningslöst. O_o men jag tänker att de som kommer efter DL-uppdateringen räknas som missade - typ. Om nån ens röstar då med motivering och allt det blir ju jäkligt märkligt att lägga en röst med motivering när alla vet vem som har åkt liksom
 
fast just den personen brukar väl ha med sin röst å teori ;)
Men tycker det är en mycket bra idé att alla som missar röstningen oavsett hur sent denne kommer på det, ska berätta vem denne skulle röstat på och varför.

Jag antar som dig att missade röster inte kommer att räknas in i statistiken. Men hur menar du efter DL - alla missade röster kommer väl in efter DL ;)

Eller funderar du över att röster som kommer med typ en minuts försening inte räknas som missad men de som kommer väldigt sena räknas som missade? Det funderar iaf jag över.
jag kan med tycka att det är intressant att veta om det räknas som en missad röst om man blir ... typ :angel: en minut sen:o ( nu planerar jag inte att BLI se, men vis av erfarenhet så:o:o:o)
 
jag tänker mig att alla röster som kommer efter DL inte kommer med i statistiken annars är ju DL liksom meningslöst. O_o men jag tänker att de som kommer efter DL-uppdateringen räknas som missade - typ. Om nån ens röstar då med motivering och allt det blir ju jäkligt märkligt att lägga en röst med motivering när alla vet vem som har åkt liksom
Då hänger jag med vad du tänker. Fast jag tror det kan säga ganska så mycket om personen som motiverar å röstar i efterhand iaf, även om resultatet av lynchen blivit känt
 
DL lär väl fungera som vanligt? En minut sen är missad.
Har man missat dl helt så måste man lägga en röst för att vi andra ska ha något att teoria om, tolkar jag det som...
 
Bloo.... Ursäkta! Jag är visst lite sen, men jag var dum nog att ge Anna ledigt. Hon och Bates ska ha en kväll för sig själva i sin stuga, bara han hjälpt Papa med klädseln. Men här kommer rollistan i alla fall. Och det är fullt möjligt att jag glömt något, men då får vi lägga till det. (Kan @Snurrfian göra ett snabbt besök i 2015 och flytta upp listan? Och även lägga in en deltagarlista om @Artline också har glömt det. Please? Min dator kastar ut mig från Buke. Nu ska jag LL:a från telefonen, bara så ni vet!)


Goda roller

Robert Crawley, greve av Grantham (borgmästare) – Husets herre – tror han. Vi vet att det i själva verket är kvinnorna som bestämmer på Downton! Men Robert avbryta en lynchning under spelets gång. När överdomaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henom”. Har utslagsröst om det blir oavgjort i en röstning. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.


Mrs Hughes (ängel) – Housekeeper med stenkoll och ett gott hjärta. Kan varje natt skydda en deltagare från att käkas. PM:ar sitt val vid natt-DL.



Mr Bates (ficktjuv) – Lord Granthams betjänt. En man med ett brokigt förflutet och många talanger. Väljer varje natt att låna en annan deltagares specielkraft. PMar före dag-DL “jag vill tjuva från Myrten”. Om Myrten till är ängel kan tjuven kommande natt skydda sig själv eller någon annan medan ängel är utan krafter den natten. Nästa natt fungerar ängeln som vanligt. Bates kan bara stjäla från varje deltagare en gång. Om han upptäcker en ulv och därmed stjäl käket kan han välja på att äta ulven och dö själv på kuppen eller låta käket försvinna. Käket kan dock endast stjälas en gång under spelet. Om Bates träffar på ännu en ulv går han lottlös (och får inte veta annat än det).

Lady Rose Aldridge (välsignad byfåne) – Livsglad ung kvinna som är tillfälligt hemma från USA tillsammans med sin man Atticus. Rose ser kanske aningslös ut, men har speciella krafter. Kan en gång i leken sia en annan deltagare. Pmar då LL före natt DL “jag vill sia Artline”. Förutom siakraft är Rose även immun första gången ulvarna försöker käka henne.


Tom Branson (jägare) – Svärson till greven och grevinnan och förvaltare på Downton Abbey. Irländsk proletär som inte är rädd för att ta i och en jäkel på att skjuta med hagelgevär! Tar vid sin död med sig en annan deltagare. Kan när som helst ändra sitt val genom att PMa LL.


Gäster och tjänstefolk (bybor) – mest intresserade av att dricka drinkar eller servera dem. Inga specialkrafter, men vill att Downton Abbey ska bestå!


Anna och John Bates stuga (goda lyan) - Goda deltagare får eftersin död samtala med de andra döda goda deltagarna. En gång per speldygn får de skicka ett paket till en valfri deltagare. Paket de har att välja på är Förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), sia, beskydd, extra röst. De får skicka alla paket en gång i valfri ordning tills paketen är slut.


Onda roller


Susan MacClare, markisinna av Flintshire (ulv i fårakläder) – Roses extremt bittra och otrevliga mamma! Eftersom Crawleys är så godhjärtade och Rose också är hon inbjuden. Ett misstag, för hon vill bara sabba festen och hämnas (oklart på vem!). Har en särskild förmåga, då hon röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna.


Susan har genom mutor lyckats värva några personer (ulvar) bland personal, familjemedlemmar, eller gäster att hjälpa henne. Dessa äter om nätterna.


Och vad har vi mer då? Jo...


Kokerskan Mrs Patmore (god) och andrakokerskan Daisy (ond) (tvillingar med spionegenskaper, en är ond en är god) – Daisy är less som sjutton. Mrs Patmore är det inte. Diskussionerna går höga i köket kan man säga. Efter varje natt-DL får de spioninfo, men bara så länge båda tvillingarna finns i livet. De väljer själva om de vill ha kontakt med varandra utanför leken.


Lady Edith Crawley (ny roll) – ambivalent till det mesta, främst sin syster Mary som hon inte kommer överens med. Alls. Därför har Edith när leken börjar inte bestämt sig vilken sida hon spelar för. Hon kan välja mellan att vara ond och har då tre chanser på sig att under natten gissa en deltagare som finns i lyan och därmed bli vanlig ulv. Eller vara god och leka som bybo.
 
Då hänger jag med vad du tänker. Fast jag tror det kan säga ganska så mycket om personen som motiverar å röstar i efterhand iaf, även om resultatet av lynchen blivit känt
Jag tycker det med, det har varit öken att de som missat rösta har man ingen koll på alls , sedan är det ju frågan om de friserar sitt motiverande och vart rösten skulle hamnat när det kan ske i efterhand....
 
Mama! Den där footmannen Carson hyrt in.... Är han inte jättelik Jimmy? Du vet, han vi fick sparka för att vi hittade honom i säng med en gäst?
 
Mr Bates (ficktjuv) – Lord Granthams betjänt. En man med ett brokigt förflutet och många talanger. Väljer varje natt att låna en annan deltagares specielkraft. PMar före dag-DL “jag vill tjuva från Myrten”. Om Myrten till är ängel kan tjuven kommande natt skydda sig själv eller någon annan medan ängel är utan krafter den natten. Nästa natt fungerar ängeln som vanligt. Bates kan bara stjäla från varje deltagare en gång. Om han upptäcker en ulv och därmed stjäl käket kan han välja på att äta ulven och dö själv på kuppen eller låta käket försvinna. Käket kan dock endast stjälas en gång under spelet. Om Bates träffar på ännu en ulv går han lottlös (och får inte veta annat än det).

Här blir jag förvirrad. Först skriver du att han dör själv om han käkar ulven och sedan att han inte kan stjäla från någon annan ulv efter det. Men det kan han väl inte oavsett om han dog? Eller?
 
Här blir jag förvirrad. Först skriver du att han dör själv om han käkar ulven och sedan att han inte kan stjäla från någon annan ulv efter det. Men det kan han väl inte oavsett om han dog? Eller?
Det är om han inte väljer att käka ulven och dö. Utan leva kvar utan att käka.
 
hm Jag undrar med över vilka roller som är med LLs? @Myrten och @Artline :idea:
Don't be so middle class!
Här blir jag förvirrad. Först skriver du att han dör själv om han käkar ulven och sedan att han inte kan stjäla från någon annan ulv efter det. Men det kan han väl inte oavsett om han dog? Eller?
Han behöver inte käka ulven. Då överlever han men vet att ulven är ulv. Men käket kan bara stjälas en gång så nästa gång han sticker handen i fickan på en ulv blir det inget. Samma resultat som med bybo.
 
Jag må säga, maken till uppförande. Det är nog så att jag inte är tillräckligt modern för att känna till att dansande bananer och ifrågasättande av värdparet hör till en finare tillställning! Jag hoppas verkligen att jag inte gör någon obekväm genom att förvänta mig korrekt uppförande...

Och vad är en "HALLOWEEN"?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 470
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 251
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 253
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 041
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Få in träning i vardagen
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp