HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag säger som Mirtai - antingen dubbellynch eller att vi kör lynch var 30 minut så att vi snabbar på hela processen.
 
INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!

Alla spelare har inte svarat, men de som gjort det (i tråden eller i sina konversationer) är positiva. Alltså blir det en dubbellynch ikväll. I denna fungerar allt som vanligt (rörande dolda röster, användande av ev paket mm), men både den spelare med flest och näst flest röster åker ut.

DL5 kl 21.30
 
Okej, håller på att gå igenom leken och postar det jag hittar efterhand. Det första jag fastnade för var detta:
@Paddington och @cirkus

Jag tycker det är en intressant tanke! Men det som gör mig lite tveksam är att Ferrari ändrade sin röst till just Klara? Det fanns ju fler med 2 röster.

Jag tänker att en ond tvilling har mer nytta av att den andra tvillingen lever än vad den goda har.

Jag kanske tänker fel men den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida vinna utan den onda. En ensam ond som inte har någon info eller känner till andra roller har ett väldigt svårt uppdrag menar jag.

Att som god tvilling vilka rösta ut sin onda partner känns mer troligt än att som ond vilja rösta ut den goda

Om det nu är så som jag tolkar det att Paddi föreslog; att Mirtai kan vara fårulv och därför ha en bra röstrad, så reagerar jag här. Kanske, antagligen, tror även lyan vid det här tillfället att Klara kan ha pekat ut sin tvilling, så Mirtai passar på att försöka vända det till varför Ferrari då skulle ha röstat på Klara, för att det vore mer logiskt om hon velat rädda sin tvilling än tvärsom. Alltså, ett litet försök att rädda Ferrari, kanske?
 
UPPDATERING!

- Ska ni gå ut, My Lord?
- Jag tar en promenad, Carson. Sådana här amerikanskan fester är kanske inte riktigt… Ja, du förstår!
- Absolut, My Lord!
- Men säg för sjutton inget om det till mamma! Onödigt att hon får veta att hon har rätt! Åh, hon kommer att bli outhärdlig!
- Mr Branson gick till paret Bates stuga, My Lord. Kanske…
- Underbart! Dit finns det inte en chans att hon går så länge Downton inte är jämnat med marken. Där kan jag hålla mig undan hennes förmaningar. Eh… Och ärligt talat Marys och Coras också. Inte ett ord till någon, Carson!
Paddington var Robert, greve av Grantham - borgmästare

DL5 kl 21.30

:love: :love: :love:

Sitter äntligen vid datorn. Tyvärr hade jag det här på känn. :down: Nu skall jag summera mina tankar från igår, det blev lite hastigt där. :o
 
Jag fick en del höjda ögonbryn för min röst på lobelia igår. Eftersom jag äntligen sitter vid en dator igen, tänkte jag visa på vad det var som fick mig att reagera (och varför min röst förmodligen kommer hamna på lobelia igen idag).

Detta händer (i korta drag): Mirtai röstar på paddington pga hennes hang up på henne. Hedinn och blacksmithfarm teoriar kring ferrari och eventuell info. Cirkus skriver ett teoriinlägg.

Det var ju snällt av dig. Men jag vill också ha någon att lita på.

Jag känner mig helt och fullt lost.

Skriver jag kl 18:52. Jag känner att jag behöver HJÄLP från fler som kan tänka till lite. Efter mitt inlägg kommer lobelia in i leken och skriver. Först kl 19:22:

Jag kanske missat något men hade verkligen den goda lyan tillgång till spioninfo första natten?

Det har nu kommit tre röster på paddington och jag är förvirrad över vad som händer. Lobelia skriver sitt nästa inlägg 19:34, riktat till mirtai:

Godförklara du dig själv nu?

Gabby_ossi skriver ett teoriinlägg, som cirkus sedan dissikerar lite. Lobelia fortsätter med att peka på mirtais godförklaring av sig själv 20:49.

Dvs en godförklaring

Sedan skriver hon detta 20:52:

Men regler är att skydda sig själv första natten. Och det är ingen uttalad natt som god lyan fick sia. Så hur skulle ängeln veta vilken?

Och det är då jag får nog och röstar på henne. Jag hade så mycket hellre sett att hon lagt de få minuter hon hade på sig att vara inne att faktiskt TEORIA om någonting. Jag får inga goda vibbar från lobelia av det här...

Att hon påpekar om mirtais godförklaring flera gånger och dessutom röstar på henne, gör att jag även tror att mirtai kan vara ulv...
 
INFORMATION!

Vi funderar på att höja tempot genom att ha dubbellynch ikväll. Alla deltagare lägger en röst precis som vanligt, men de två som fått flest röster ryker.

Vi har funderat hit och dit över konsekvenserna och kan inte se att det skulle tokgynna/missgynna någon sida, men det är fullt möjligt att vi missat något. Men det vore kul att testa tycker vi.

Vad tycker ni? Meddela oss, antingen genom att skriva i leken eller genom era konversationer.

Hälsningar festfixarna/LLs

Men om vi lynchar två goda så blir det ju inte så bra. :nailbiting:
 
Ok, vi är kvar i leken:

2. Lobelia.
4. Blacksmithfarm
5. cirkus
6. Habina
10. Mirtai
13. Gabby_Ossi
15.Ileo
16.Hedinn

Det är en välsignad byfåne kvar och resten bybor på goda sida. Om inte (vilket jag är tveksam till) Lady Edith valt goda sidan. Men då räknas hon iof som bybo.

På onda sidan finns det den förbaskade fårulven kvar, ett okänt antal ulvar och förmodligen Lady Edith.

Åtta spelare kvar. Vilket gör att vi måste vara minst fyra goda kvar, annars skulle leken vara slut.

Jag tror att lobelia kan vara ulv, främst baserat på hennes beteende innan DL igår.

Blacksmithfarm velar jag kraftigt kring, men jag kan ha fått fel uppfattning om henne så hon egentligen är god. Får fortsätta vara neutral tills vidare.

Cirkus tror jag är god, vilket är farligt, för jag vet inte varför. :crazy: Bara en vag känsla kring hur hon teoriat i leken.

Mirtai tror jag, dels pga sin röstningsrad och dels pga hur lobelia gick efter henne igår, är fårulven.

Gabby_ossi har helt försvunnit på min radar, så jag får ha henne neutral så länge.

Illeo hade jag lite funderingar kring om hon skulle kunna vara Lady Edith, men jag tror nog mer på Hedinn där.

Min magkänsla har fått för sig att Hedinn är Lady Edith. Mest för att jag inte får något grepp om Hedinn, hon skulle mycket väl kunnat välja onda sidan och sedan blivit så full (sorry Hedinn!) så hon inte lyckades gissa sig in i lyan... :rofl:
 
Eftersom jag verkar hålla en monolog med mig själv just nu (:love:) så tar jag och uppdaterar min databas med welsh mountainponnyer en stund istället. :angel:
 
Citerar röstinlägg från BSF. Tycker det är anmärkningsvärt att hon två lyncher i rad delvis motiverar sin röst med att hon tror jag är god gör att jag tror hon kan vara skum och försöker få er att misstänka mig.

Lila bra att jag lägger en säkerhetsröst nu så jag inte glömmer bort tiden.
Som jag skrev tidigare är jag misstänker jag bollen pga hennes röster och hur hon skrev om q och snurris dag ett.
När nu mirtaii röstar på bollen så väljer även jag att göra det.
För jag hoppas å tror att mirtai är god, pga hennes statistik.

Blacksmithfarm röstar på bollen__

Ok. Snart dags att äta. Lika bra att rösta först.

Blacksmithfarm röstar på Paddington
Då jag tror att hon är ond. När jag gjorde min sammanställning i fm så kom jag fram till ett antal kandidater.
Mirtai som jag hoppas är god röstar där. Och habina som jag gissar är god verkar i sin sammanställning också fundera över paddi (:love:)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 418
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 014
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 928
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp