Bukefalos 28 år!

HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Här är inlägget som får Paddington att bli skum och få en massa röster på sig. Snyggt spelat! :D

Mirtai blir därför högintressant att kolla upp idag, hon nappade direkt på kroken...

Det kan jag erkänna att jag gjorde!

Funderar över BSF som i flera lyncher följt mig med motiveringen att hon tror jag är god. Att ingen annan reagerar på det?
 
Paddington Borgmästare om inte det någon som borgmästaren håller som god.
Habina Jag håller henne åt de goda hållet med tanke på att hon försökte rädda ängeln men helt säker är jag inte. Är hon ond skulle jag dock bli förvånad.

Blacksmithfarm Var mycket misstänkt från många kanter särskilt i början och särskilt då som fårulv, med mer eller mindre konstlade teorier om hur fårulv rösten lagts. Jag har skrivit om det tidigare. Jag tror dock inte bsf är ond, mest baserat på när hon röstat och att hon varit drivande mot Snurris. Hade hon lagt sin röst strax före DL och inte tidigt hade röst raden varit mindre imponerande. Jag håller henne om försiktigt god.

Lobelia det är jag det.

Kvar har vi som jag behöver granska närmare under dagen ( om jag nu inte blir käkad) och som jag misstänker. Räknar jag rätt borde det på onda sidan ha fårulven och 0-3 ulvar beroende på om den ambivalente valt ond eller god och på antalet från början. Jag gissar på och hoppas på max 3 ulvar totalt.

Mirtai
Hedinn
cirkus
Gabby_Ossi
Ser att jag missat Ileo, henne har jag inget grepp om alls, måste kolla upp henne också om jag hinner.
 
Paddington Borgmästare med största säkerhet.
Habina tror jag också är god

Blacksmithfarm imponerande röstrad. Men jag är inte det minsta säker (fy om jag har fastnat). Hon nappade uppenbarligen på Paddis bete. Mkt osäkert kort
Lobelia har varit lite väl intetsägande i denna lek. Jag håller med Habina om att hon inte riktigt bidragit, men hon har haft tidsbrist, inte mest misstänkt, men heller inte minst
Mirtai ännu en högt upp på min misstankelista. Ungefär samma som bsf. Känns dock osannolikt med bägge de i lyan.
Hedinn ungefär som med Lobelia
cirkus JAG
Gabby_Ossi
ännu en som inte bidragit så mycket...
Ileo - osäker god eller ond som har svårt att hitta teorier?
 
UPPDATERING!

- Ska ni gå ut, My Lord?
- Jag tar en promenad, Carson. Sådana här amerikanskan fester är kanske inte riktigt… Ja, du förstår!
- Absolut, My Lord!
- Men säg för sjutton inget om det till mamma! Onödigt att hon får veta att hon har rätt! Åh, hon kommer att bli outhärdlig!
- Mr Branson gick till paret Bates stuga, My Lord. Kanske…
- Underbart! Dit finns det inte en chans att hon går så länge Downton inte är jämnat med marken. Där kan jag hålla mig undan hennes förmaningar. Eh… Och ärligt talat Marys och Coras också. Inte ett ord till någon, Carson!
Paddington var Robert, greve av Grantham - borgmästare

DL5 kl 21.30
 
UPPDATERING!

- Ska ni gå ut, My Lord?
- Jag tar en promenad, Carson. Sådana här amerikanskan fester är kanske inte riktigt… Ja, du förstår!
- Absolut, My Lord!
- Men säg för sjutton inget om det till mamma! Onödigt att hon får veta att hon har rätt! Åh, hon kommer att bli outhärdlig!
- Mr Branson gick till paret Bates stuga, My Lord. Kanske…
- Underbart! Dit finns det inte en chans att hon går så länge Downton inte är jämnat med marken. Där kan jag hålla mig undan hennes förmaningar. Eh… Och ärligt talat Marys och Coras också. Inte ett ord till någon, Carson!
Paddington var Robert, greve av Grantham - borgmästare

DL5 kl 21.30
Såååå högst oväntat..... :p
 
INFORMATION!

Vi funderar på att höja tempot genom att ha dubbellynch ikväll. Alla deltagare lägger en röst precis som vanligt, men de två som fått flest röster ryker.

Vi har funderat hit och dit över konsekvenserna och kan inte se att det skulle tokgynna/missgynna någon sida, men det är fullt möjligt att vi missat något. Men det vore kul att testa tycker vi.

Vad tycker ni? Meddela oss, antingen genom att skriva i leken eller genom era konversationer.

Hälsningar festfixarna/LLs
 
INFORMATION!

Vi funderar på att höja tempot genom att ha dubbellynch ikväll. Alla deltagare lägger en röst precis som vanligt, men de två som fått flest röster ryker.

Vi har funderat hit och dit över konsekvenserna och kan inte se att det skulle tokgynna/missgynna någon sida, men det är fullt möjligt att vi missat något. Men det vore kul att testa tycker vi.

Vad tycker ni? Meddela oss, antingen genom att skriva i leken eller genom era konversationer.

Hälsningar festfixarna/LLs

Kör på!

Alternativet är ju att ha flera dl tätt. Dagdl sedan nattdl 30 min senare och ytterligare en dagdl 30 min senare

För det finns ju saker att utläsa av en lynch/käk som kan göra att den som får näst flest röster skulle klara sig i nästa lynch
 
Kör på!

Alternativet är ju att ha flera dl tätt. Dagdl sedan nattdl 30 min senare och ytterligare en dagdl 30 min senare

För det finns ju saker att utläsa av en lynch/käk som kan göra att den som får näst flest röster skulle klara sig i nästa lynch

De två är inte oförenliga. Men syftet med det här är inte enbart att höja tempot utan också att testa en ny grej (jag ser redan en potentiell roll som har förmågan att en gång under leken besluta om dubbellynch). Men eftersom vi kom på det så pass sent vill vi fråga er först.
 
De två är inte oförenliga. Men syftet med det här är inte enbart att höja tempot utan också att testa en ny grej (jag ser redan en potentiell roll som har förmågan att en gång under leken besluta om dubbellynch). Men eftersom vi kom på det så pass sent vill vi fråga er först.
Kör! Kan bli spännande :)
 
De två är inte oförenliga. Men syftet med det här är inte enbart att höja tempot utan också att testa en ny grej (jag ser redan en potentiell roll som har förmågan att en gång under leken besluta om dubbellynch). Men eftersom vi kom på det så pass sent vill vi fråga er först.
Jag är rädd för att få en till spanking så jag går med på vad som helst!
 
INFORMATION!

Vi funderar på att höja tempot genom att ha dubbellynch ikväll. Alla deltagare lägger en röst precis som vanligt, men de två som fått flest röster ryker.

Vi har funderat hit och dit över konsekvenserna och kan inte se att det skulle tokgynna/missgynna någon sida, men det är fullt möjligt att vi missat något. Men det vore kul att testa tycker vi.

Vad tycker ni? Meddela oss, antingen genom att skriva i leken eller genom era konversationer.

Hälsningar festfixarna/LLs
Tja, det kan vara kul att testa:)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 563
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 294
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp