Bukefalos 28 år!

HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Paddington troligen borgmästare och god.
Habina troligen god

Det ger sex personer som kan vara ulvar. Frågan är vilka det är dock? Aja, dessa är i alla fall de jag ska teoria om imorgon. Att gå på magkänsla gick ju inte så bra.
Mirtai
Blacksmithfarm
Hedinn

Lobelia
cirkus
Gabby_Ossi
 
Jag ska försöka se om jag kan göra ngn vettig sammanställning själv. Jag tar bara med de som är kvar i leken


Lobelia skriver ett väldigt långt och fylligt inlägg i #742. Det som förbryllar mig lite är att det i stort sett mest handlar om Paddi. Hon tar upp både postivit och negativt och slutar i ett "neutral" plusset är att Paddi nosat upp bollen - själv är jag inte alls säker på att det är ett plus, lyan kan lika gärna trott att bollen__ var god. Lobelia är svårplacerad för mig. Bara det att hon inte får mig att haja till får mig lite misstänksam, hon kommer inte högst upp på listan, men hon finns där
Blacksmithfarm,efter att det har visat sig att hon troligtvis inte har den roll jag trodde igår så har hon hamnat högt upp på min misstankelista: Habina som jag håller som god har röstat på henne två gånger. I DL 1 så kan hennes röst vara en avledningsmanöver, likaså diskussionen som hon hade efter DL1 med Q (jag är fortfarande inne på att det kan varit rent spel för gallerierna). Just nu så känns det som att hon är väldigt noga med att bli kompis med den godförklarade Habina och det gör mig också misstänksam
cirkus. det är jag
Habina är med största sannolikhet god. Hon försökte få oss att fatta Ferraris roll och det tror jag att hon gjorde genom att hon hade info. Idag tror jag att hon famlar i blindo lika mycket som vi andra. Intressant att hon verkar ha släppt bsf - @Habina jag är lite nyfiken på varför du har släppt bsf? För jag kan inte så någon större anledning jämfört med igår till att göra det. Och varför en röst på Lobelia?

Jag har inte släppt misstankarna, men det känns lite väl häftigt att rösta på samma tre dl i rad utan att vara säker. Teoretiskt sett skulle hon ju kunna vara god. Därav rösten på Lobelia som jag reagerade på inte skrev något behjälpligt när det så väl behövdes.
 
Paddington troligen borgmästare och god.
Habina troligen god

Det ger sex personer som kan vara ulvar. Frågan är vilka det är dock? Aja, dessa är i alla fall de jag ska teoria om imorgon. Att gå på magkänsla gick ju inte så bra.
Mirtai
Blacksmithfarm
Hedinn
Lobelia
cirkus
Gabby_Ossi

Intressant att du först nu tänker att du ska börja teoria istället för att gå på magkänsla. Varför har du inte teoriat innan?
 
Jag har inte släppt misstankarna, men det känns lite väl häftigt att rösta på samma tre dl i rad utan att vara säker. Teoretiskt sett skulle hon ju kunna vara god. Därav rösten på Lobelia som jag reagerade på inte skrev något behjälpligt när det så väl behövdes.

Get the point!
 
Tillfälligt vid dator. Målar lite:
DL1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18.04 Mirtai röstar på Snurrfian
18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på
klara

Klara god spion/tvilling - lynchas

Lenis/Q4 ficktjuv/ulv "käkas"

DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:48 Ileo röstar på Snurrfian
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:29 Paddington röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Snurrfian
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian

21:31 bollen__ röstar på Snurrfian

Snurrfian ulv lynchas
Käket misslyckas.

DL 3
18:03 Mirtai röstar på bollen
18:18 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:23 bollen__ röstar på BSF

20:26 cirkus röstar på Habina
20:35 Ileo röstar på Paddington
20:54 Ferrari röstar på Mirtai
21:05 Habina röstar på blacksmithfarm
21:09 cirkus ändrar röst till Ferrari
21:20 Paddington röstar på bollen__
21:21 FiaM röstar på Ferrari
21:21 Lobelia röstar på Ferrari
21:23 Gabby_ Ossi röstar på
bollen__

Bollen ond spion/tvilling lynchas


Hedinn missar rösta (skulle ha röstat på bollen__)

FiaM jägare, käkas drar med sig Ferrari, ängel

Mirtai - Snurrfian, Snurrfian, bollen__
Blacksmithfarm - quarter4ever, Snurrfian, bollen__
Cirkus - Habina, Snurrfian, Habina/Ferrari
Ileo - Blacksmithfarm, Snurrfian, Paddington
Habina - Snurrfian, Blacksmithfarm, Blacksmithfarm
Paddington - Klara, Ferrari, bollen__
Lobelia - Blacksmithfarm, Snurrfian, Ferrari
Gabby_Ossi - cirkus, Ferrari, bollen__
Hedinn - Mirtai, Snurrfian, (bollen__)

DL4 21:30

15:44 Mirtai röstar på Paddington
19:22 Blacksmithfarm röstar på Paddington
19:27 Hedinn röstar på Paddington
21:00 Habina röstar på Lobelia
21:18 Lobelia röstar på mirtai
21:29 Ileo röstar på Paddington
21:30 Paddington röstar på Mirtai
21:30 cirkus röstar på blacksmitfarm
21:30 Gabby_Ossi röstar på Padiington


Paddington: 5

Mirtai 2
Lobelia: 1
Bsf: 1


Samlar ihop dessa.
Mobilen samarbetar inte så bättre än så här får jag inte till det.[/b]
 
1. Quarter4ever ULV
2. Lobelia Vet ej. Men en blick på hennes röstrad ger mig godvibbar.
3. Lenis GOD tjuv
4. Blacksmithfarm that's me;)
5. cirkus sämre röstrad. Lägger en intetsägande röst idag.( på mig )
6. Habina känns god iom räddningsaktion för Ferrari
7. Snurrfian ULV
8. bollen__ OND tvilling
9. Klara GOD tvilling:D
10. Mirtai har jag hållt åt goda håller. Men kanske hade jag fel?kan ju vara så att snurrisrösterna var för alibi. Spec om mirtai är fårulv...hmm...
11. FiaM GOD jägare
12. Paddington mest troligt God
13. Gabby_Ossi svårplacerad glidit med. Kan mycket väl vara ulv
14 Ferrari GOD ängel
15.Ileo vilket som. Men när jag nu tror paddi är god så tvivlar jag ändå på ileo...
16. Hedinn ännu en svårplacerad. Kan mycket väl ha lagt alibiröst på snurris.

Tja. Får bena vidare om jag överlever.
 
Lobelia skriver ett väldigt långt och fylligt inlägg i #742. Det som förbryllar mig lite är att det i stort sett mest handlar om Paddi. Hon tar upp både postivit och negativt och slutar i ett "neutral" plusset är att Paddi nosat upp bollen - själv är jag inte alls säker på att det är ett plus, lyan kan lika gärna trott att bollen__ var god. Lobelia är svårplacerad för mig. Bara det att hon inte får mig att haja till får mig lite misstänksam, hon kommer inte högst upp på listan, men hon finns där
Jag hann ju inte längre än Paddis, ska försöka hinna med lite fler nu.
 
Goda lyan siar väl inte, goda lyan ger bort paket...

Tilläggsinfon från våra LLs om att goda lyan skulle få en valfri natts hela spioninfo kom efter NattDl1, därav spelade de i blindo med sitt första paket å kan inte veta så mycket - då skulle iaf inte jag ge bort en sia som första paket...
Jag ska inte skriva när jag druckit vin, inte när jag lyckas blanda ihop sior och spioninfo fast jag är helt nykter.

Spioninfo menade jag. Det jag reagerade på var att du verkade ta för givet att goda lyan visste vem som var ängel. Det gäller ju att ängeln synkade skyddet med natten goda lyan fick spioninfo.

Men nej jag skulle inte själv ge bort en sia som första paket, i synnerhet son den goda lyan inte riskerar att dö.
 

Paddington
Borgmästare om inte det någon som borgmästaren håller som god.
Habina Jag håller henne åt de goda hållet med tanke på att hon försökte rädda ängeln men helt säker är jag inte. Är hon ond skulle jag dock bli förvånad.

Blacksmithfarm Var mycket misstänkt från många kanter särskilt i början och särskilt då som fårulv, med mer eller mindre konstlade teorier om hur fårulv rösten lagts. Jag har skrivit om det tidigare. Jag tror dock inte bsf är ond, mest baserat på när hon röstat och att hon varit drivande mot Snurris. Hade hon lagt sin röst strax före DL och inte tidigt hade röst raden varit mindre imponerande. Jag håller henne om försiktigt god.

Lobelia det är jag det.

Kvar har vi som jag behöver granska närmare under dagen ( om jag nu inte blir käkad) och som jag misstänker. Räknar jag rätt borde det på onda sidan ha fårulven och 0-3 ulvar beroende på om den ambivalente valt ond eller god och på antalet från början. Jag gissar på och hoppas på max 3 ulvar totalt.

Mirtai
Hedinn
cirkus
Gabby_Ossi
 
förövrigt är det jäkligt svårt att spela så skumt att folk röstar på en, men inte tillräckligt skumt så att alla gör det....

Jag kastade ut ett bete igår för att se vilka som skulle nappa på det :sneaky:

:p
 
Jag ser för övrigt en möjlighet i att Edith valt onda sidan å kan ha gissat sig in i lyan. Det gör att det som skedde i Dl1 m rösterna är att ngn som kan ha röstat på en onding då inte hade koll på de onda, men potentiellt fick den det redan e NattDL1.

I o m fårulven kan det som ser ut som en perfekt rad vara helt bogus....
 
Senast ändrad:
Jag ser för övrigt en möjlighet i att Edith valt onda sidan å kan ha gissat sig in i lyan. Det gör att det som skedde i Dl1 m rösterna är att ngn som kan ha röstat på en onding då inte hade koll på de onda, men potentiellt fick den det redan e NattDL1.

I o m fårulven kan det som ser ut som en perfekt rad vara helt bogus....
Ja, har börjat fundera i de banorna jag med...
 
Jag ser för övrigt en möjlighet i att Edith valt onda sidan å kan ha gissat sig in i lyan. Det gör att det som skedde i Dl1 m rösterna är att ngn som kan ha röstat på en onding då inte hade koll på de onda, men potentiellt fick den det redan e NattDL1.

I o m fårulven kan det som ser ut som en perfekt rad vara helt bogus....

Jag tror också att Edith valt den onda sidan. Däremot är jag inte säker på att hon gissat sig in i lyan med tanke på att två ulvar försvann rätt snabbt, så det blev få att gissa på.
 
Ser jag till gårdagens dl så känns det hyfsat säkert att sätta Paddington åt goda hållet. Så mycket mer får jag inte fram nu, måste kolla på vad Paddington egentligen skrev igår, jag hängde inte alls med i varför hon fick röster...
 
Sett utifrån att vi nu vet Ferraris roll så tycker jag det här inlägget om Mirtai är väldigt intressant och hon röstar även på Mirtai

Eftersom goda lyan m all sannolikhet bör ha skickat ett paket till Ferrari eftersom Ferrari troligen följt regelboken och skyddad sig själv första natten.

Här är inlägget som får Paddington att bli skum och få en massa röster på sig. Snyggt spelat! :D

Mirtai blir därför högintressant att kolla upp idag, hon nappade direkt på kroken...
 
Intressant att du först nu tänker att du ska börja teoria istället för att gå på magkänsla. Varför har du inte teoriat innan?
Jag teoriade DL1 och jag trodde BSF var ulv, sen gick jag på känsla (även om jag teoriade också) DL2 och Snurrfian var ulv. Alltså trodde jag att känslan var bästa vägen att gå för att leta ulvar. Nu var det ju inte så och därför måste jag börja teoria.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 896
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 560
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 292
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp