Högskoleprovet 2013!

Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Mitt blev 1,10. Helt okej då jag inte pluggade något alls så. Verbala delen 1,6 och kvantitativ 0,6, lite skillnad:D
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Jag fick 1.8 och är jättenöjd:). Jag har sökt läkare och enligt statisiken verkar gränsen ligga på 1.8, är det för att få komma på intervju eller för att komma in?
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

:up:

Förra hösten kom många in med 1,8 på de flesta ställen (förrutom i Lund där det var 1,9). Om trenden för högskoleprovet fortsätter (dvs sänks för varje år) så borde du komma in iaf någonstans med 1,8 till hösten och typ vart du vill till våren. (statistik från läkarstudent.se)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Med 1.8 borde du kunna komma in överallt utom möjligtvis KI även om det kanske går där med.

För intervjubaserat urval i Umeå räknar man ihop gymnasiesnittet/10 + högskoleprovsresultatet och för PIL på KI söker man en särskild kvot där man först får göra begåvningstest och de med högst resultat där kallas till intervju.

Halvt KL

Grattis till alla! Verkar som att de flesta är nöjda med sitt resultat. Även om man inte är det så blir det bättre ju fler gånger man skriver!

Själv skrev jag 1.3 (HT 2009); 1.1; 1.5; 1.4 och nu 1.7.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Grattis alla som blev nöjda med sina poäng! :)

Jag gjorde högskoleprovet för första gången och blev väldigt nöjd med resultatet för att inte ha tränat nästan något alls; 1,0 på den verbala delen och 1,4 på den kvantitativa delen, något som säkert räcker för de utbildningar jag vill in på, om mitt betyg nu inte skulle räcka av någon anledning :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Kul att alla verkar nöjda med sina reslutat:D

Själv är jag super nöjd!!
Jämfört med många andra är min summa inte mycket att bli imponerad av, men har slutat jämföra mig med andra och kollar enbart på mina egna förutsättningar och är då nöjd!

Hade höjt mig från 0,4 till 1,0 på verbala delen utan att plugga, vilket jag inte hade kunnat ana!
Kvantitet-delen är jag verkligen Dålig på, vilket drar ner slutsumman ganska ordentligt, men vad gör det, visste sen innan att matte inte är min grej:D

Om jag kollar på tidigare år borde jag komma in på det jag sökt till hösten, vet inte hur vanligt det är att intagningspoängen höjs chockartat?
Och om jag inte kommer in får jag försöka nästa år istället! Och då, kanske till och med plugga till högskoleprovet:p
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 438
Senast: Bulldoozer
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 137
Senast: zassoo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 369
Senast: tott
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 249
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp