Bukefalos 28 år!

Horseback achery

Sv: Horseback achery

hur gör man när man har med pållen på lajv? vart står den under nätterna osv?

Jag har haft honom i hage med elband och bott Off, dels för att det var enklare och dels för att han skulle få chans att "landa" emellan och äta i lugn och ro osv.
Klurar dock på att ha honom med på föreningens eget Arr till sommaren och kommer då troligen att bygga en box till honom bakom lönnkrogen (kommer vara värdinna) och ha honom där tidvis - naturligtvis även i hage, men även denna gång off då marken kring lönnkrogen inte kommer vara lämplig varesig för honom att knalla runt i eller för den delen att sätta upp ett snyggt flätat instaket! (Mitt ute i skogen uppe på en kulle.)
 
Sv: Horseback achery

Det ska börjas i tid;)
låt han prova. bara du är säker på att hästen inte brallar när han skjuter.
 
Sv: Horseback achery

:D Det finns inte så mkt annat att göra här nere hos oss!
Han får börja med att skjuta när pålle står brevid så får vi se hur han reagerar:O) Annars får väl jag snabbanta och sitta upp och dona med bågen:O)
De säger att man kan släppa en bomb brevid lilla hästen utan att han reagerar = ngt lat:angel: så jag hoppas att han ska ta det på ett bra sätt.
 
Sv: Horseback achery

Nu kommer det snart komma upp endel bilder där jag tränar HBA
har blivit skötare på en Nordsvensk (frd travare)
tyvärr har jag endel jobb med han pga travar stuket, men pil och bågen är inga problem:D
 
Sv: Horseback achery

Nu kommer det snart komma upp endel bilder där jag tränar HBA
har blivit skötare på en Nordsvensk (frd travare)
tyvärr har jag endel jobb med han pga travar stuket, men pil och bågen är inga problem:D

väntar på bilder!:)
o.t var å köpte mitt första egna svärd igår :heart och då fastnade jag även för en grymt snygg ryttarpilbåge:love:
Var riktigt nära att jag kom ut med båda två men fick hålla mig:D Men vill mycket gärna testa på horsearchery jag med någon dag!:) kanske lite svårt att träna på med långbåge bara:angel:
 
Sv: Horseback achery

Ett Paul Chen enhandssvärd , medeltida modell ( ca1500-tal):love:
Helt underbart är de! (och ca halva priset mot vad man kan få betala för liknande svärd annars:d)
Riktigt välbalanserat svärd som ligger otroligt bra i handen!
Supernöjd:banana:
 
Sv: Horseback achery

Har själv ett PC en-och-enhalvhands (äldre modellen) och är mycket nöjd med det. Har provat enhandsmodellen också men det var inte riktigt rätt balanserat för mig.

/Rigel
 
Sv: Horseback achery

Hörru, vars i Småland håller du till? Jag är också smålänning (med dialekt och allt :p) och lite smått nyfiken på det här! Har placerat min rumpa i Jönköpings län, så nära västgötagränsen man kan komma utan att bo i skogen.

Jag tror jag ska se över min fritid och pallra mig ner till bågskytteklubben! De lär bli eld och lågor, och jag kan nog få hjälp att komma igång där. Haha, jag får väl börja med dart, så pricksäker som jag är :D Men ja, det var det där med tiden.. Som det sett ut nu i höst har jag haft ca 2 h till något annat än jobb, skola och stall. Och de två timmarna måste jag lägga på mat och läxor.. Hatar konvux!
 
Sv: Horseback achery

Hörru, vars i Småland håller du till? Jag är också smålänning (med dialekt och allt :p) och lite smått nyfiken på det här! Har placerat min rumpa i Jönköpings län, så nära västgötagränsen man kan komma utan att bo i skogen.

Jag tror jag ska se över min fritid och pallra mig ner till bågskytteklubben! De lär bli eld och lågor, och jag kan nog få hjälp att komma igång där. Haha, jag får väl börja med dart, så pricksäker som jag är :D Men ja, det var det där med tiden.. Som det sett ut nu i höst har jag haft ca 2 h till något annat än jobb, skola och stall. Och de två timmarna måste jag lägga på mat och läxor.. Hatar konvux!

Bor ner mot Kalmar, 2 mil utanför Nybro. Dock är jag ingen äkta smålänning, blodet är skånskt nämligen.

/Rigel
 
Sv: Horseback achery

Kom just in ny på bukefalos. Håller till i sthlm och har skjutit båge från min häst under en längre tid. Har en nära vän som är bågmakare och bågskytt samt ryttare. Han har hjälpt mig massor med hur man träffar rätt:). Om det finns fler runt sthlm som ör intresserade av att träna bågskytte från hästryggen så hör gärna av er. Jag kör igång med träningen igen om ett par månader på regelbunden basis. Tyvärr är min gamla torner häst död så nu håller jag på att träna upp en ny....
 
Sv: Horseback achery

Illa illa, det var långt bort. Jag bor ju i andra änden av Småland! Jaja, jag får ändå inte göra så mycket mer än å simma för kiropraktorn nu, så jag lägger karriären på is innan den ens börjat ...
 
Sv: Horseback achery

Hm, det där låter spännande, och Stockholm är ju hyffsat nära där jag håller till iaf (Uppsala).. Jag är absolut intresserad, dock är hästen bara 2,5 år (fast räknas ju som 3 nu iaf) men det kanske är bra att börja skjuta från marken ändå och snart är vi ju igång med ridningen. Du får gärna PMa när det händer något! :bow::bump:
 
Sv: Horseback achery

Ett Paul Chen enhandssvärd , medeltida modell ( ca1500-tal):love:
Helt underbart är de! (och ca halva priset mot vad man kan få betala för liknande svärd annars:d)
Riktigt välbalanserat svärd som ligger otroligt bra i handen!
Supernöjd:banana:

Är inte helt säker på min sak, men inte trodde jag att man använde långsvärd på 1500-talet.
12-1300 däremot, måste nog stämma bättre. Var har du sett/vem har sagt att det är en modell från 1500-talet?

/Rigel
 
Sv: Horseback achery

Ber så många gånger om ursäkt, det var ju inget långsvärd du köpt.
Å andra sidan tror jag inte det var så många som använde den här typen av svärd då heler, det var väl mer rapirer och sablar, eller är jag helt ute och cyklar, årtal är inte min starka sida.
 

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: MattiZ
·
H
Övr. Grenar Emil Eriksson "the Swedish viking) dundrar ner för banan. en liten redovisning från Eocha (European Open Championship of...
Svar
0
· Visningar
1 784
Senast: Holtz
·
Övr. Hund I lördags hämtade vi hem vår omplaceringshund. Cozmoz är ca 2 år. Ingen vet hans bakgrund då polisen omhändertog honom då han sprang lös...
Svar
5
· Visningar
2 843
Senast: pernilla_s
·
H
Övr. Grenar Under den gångna helgen grundades den nationellt täckande organisationen Sveriges Beridna Bågskyttar (SBB). SBB:s syfte är att arrangera...
2
Svar
39
· Visningar
9 642
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp