Horseback achery

Sv: Horseback achery

Kom just in ny på bukefalos. Håller till i sthlm och har skjutit båge från min häst under en längre tid. Har en nära vän som är bågmakare och bågskytt samt ryttare. Han har hjälpt mig massor med hur man träffar rätt:). Om det finns fler runt sthlm som ör intresserade av att träna bågskytte från hästryggen så hör gärna av er. Jag kör igång med träningen igen om ett par månader på regelbunden basis. Tyvärr är min gamla torner häst död så nu håller jag på att träna upp en ny....

Heter han Robert?
 
Sv: Horseback achery

Det är väl dags att ruska om i den här tråden lite:D

Det finns nu en hemsida och ett sällskap som främst siktar på er som bor i Götaland.
Om det finns intresse för bågskytte till häst så kan det vara värt en titt; www.götalandsberidnabågskyttar.se
Sällskapet har också ett forum klart för användning.
Ni som inte bor i Götaland är så klart också välkomna in på sidan;)

/Rigel
 
Sv: Horseback achery

men gud, varför har jag missat den här tråden! :eek:
Det verkar ju kanonkul det här!
Man får ju lust att springa iväg och köpa sig en båge på studs! :angel:
Ingen som bor i Uppsala som håller på/vill börja? ni verkar alla bo i fel delar av landet :p
 
Sv: Horseback achery

Kom just in ny på bukefalos. Håller till i sthlm och har skjutit båge från min häst under en längre tid. Har en nära vän som är bågmakare och bågskytt samt ryttare. Han har hjälpt mig massor med hur man träffar rätt:). Om det finns fler runt sthlm som ör intresserade av att träna bågskytte från hästryggen så hör gärna av er. Jag kör igång med träningen igen om ett par månader på regelbunden basis. Tyvärr är min gamla torner häst död så nu håller jag på att träna upp en ny....

Prova här;)
 
Sv: Horseback achery

Oj det inlägget måste jag ha missat :angel:
Ja det verkar ju vara en bra start!
*slänger iväg ett PM*
 
Sv: Horseback achery

Ber så många gånger om ursäkt, det var ju inget långsvärd du köpt.
Å andra sidan tror jag inte det var så många som använde den här typen av svärd då heler, det var väl mer rapirer och sablar, eller är jag helt ute och cyklar, årtal är inte min starka sida.

årtal är inte min starka sida heller:angel: Har ingen aning om vilket årtal det kom ifrån men butiksförsäljaren (lajv/fantasy/historie-fan f.ö:D) sa att det kom från senare 1500-tal. Ingen aning och bryr mig inte heller eftersom jag inriktade mig på balansen och tyngden, och detta svärd passade som handen i handsken!
Nej det är ju inget långsvärd inte, ca 1m är det:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Horseback achery

Torsdagen den 1 maj kommer jag att göra en mindre uppvisning i Ödevata utanför Emmaboda i Småland för GBB:s räkning.
Mässan börjar kl 10.00 och avslutas kl 16.00.
Återkommer med info om exakt tidpunkt för uppvisningen när jag vet mer.

/Rigel
 
Sv: Horseback achery

ska jag kontra det där eller?:p
nej skojja hehe

Väl mött fränder!
nu var det dags för Vårens första uppvisning.

Var?

jo det ska jag tala om,
I Östersund eller snarare Österåsens Ridanläggnign 20km norr om Östersund.

Under lördagen 10Maj kommer det bjudas till uppvisningar i Mounted archery och föreläsnigar i ämnet.
även en massa annat skoj kommer under dagen att hända.


Söndagen den 11Maj så kommer det att hållas ett Seminarium för dom som vill lära sig mer om Mounted archery.

även den dagen händer det andra roliga aktiviteter

mer info www.backahastar.se
eller www.nordichorsebackarchery.se
_________________
 
Sv: Horseback achery

Helt rätt!

Kan ju alltid lägga upp några bilder från en uppvisning i Växjö för att hålla det hela igång.

Jimmie6.jpg


Jimmie7.jpg


Jimmie8.jpg


Jag har tyvärr inte fått fram några bilder på själva skyttet, men jag väntar på fler bilder. Så förhoppningsvis kan jag lägga upp fler längre fram.


/Rigel
 
Sv: Horseback achery

bah, rigel du måste fejka;)
var är all action!?

00000265267.jpg


00000265265.jpg


hastblogg.jpg


hastblogg1.jpg




nu börjar det likna något:P

från uppvisningen i östersund.

väntar på att få tag i filmen från gårdagens uppvisning.

//Emil
 
Sv: Horseback achery

Väntar tyvärr fortfarande på fler bilder från Växjö:crazy: Kan bara hoppas att det är actionbilder.

Däremot kommer det en film från en träning här om kvällen.

Filmen

Ser fram emot att få se filmen Emil, såg en från tidningarna, men där var ju ingen action;)
 
Sv: Horseback achery

rigel du vet tidningen är kass på att ta med dom bilder man själv vill...
kolla på min hemsida. under nyheter:) så har du alla tidningar o intervjuer från östersund:)

tavla.jpg


två tydliga träffar:)
efter första vändan.

tyvärr hände de en mindre olycka under andra vändan så vart tvungen att avbryta...

inga mer pilar utav mig i dom tavlorna...

staketet/repstängslet är bara en säkerhets detalj.

banan skulle nytjas utav nybörjare efteråt.
 
Sv: Horseback achery

Och så vill vi ju se om ni kan träffa nåt och inte bara skjuta:D
Lovar att placera kameran i ett bättre läge nästa gång;)
Och med min heder i behåll kan jag säga att just den träningen blev mycket lyckad, fast givetvis fick man leta efter några pilar den kvällen också:crazy:
Fick du tag på den du skött bort hos oss förresten?

Får ju passa på att tacka så mycket för senast med, mycket inspirerande.
Får försöka ta mig ner och träna lite med er så fort jag kan.

rigel du vet tidningen är kass på att ta med dom bilder man själv vill...
kolla på min hemsida. under nyheter:) så har du alla tidningar o intervjuer från östersund:)

Jo tack, de lyckas ju bara ett fåtal gånger.
Men jag hittade de från just din sida:crazy:
 
Sv: Horseback achery

Fick du tag på den du skött bort hos oss förresten?
Var bara spetsen jag sköt bort. En handsmidd lövformad jaktspets. Men ingen fara, jag sålde dem ett tag så jag har fler. Denna var ändå lite halvkass eftersom holken var för grund. Därav att den släppte...

Tack för senast själv! Maten var underbar! Synd bara att vi var tvungna att åka hem så tidigt... Nästa gång ser vi till att bli kvar över natten!
 

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 451
Senast: MattiZ
·
H
Övr. Grenar Emil Eriksson "the Swedish viking) dundrar ner för banan. en liten redovisning från Eocha (European Open Championship of...
Svar
0
· Visningar
1 780
Senast: Holtz
·
Övr. Hund I lördags hämtade vi hem vår omplaceringshund. Cozmoz är ca 2 år. Ingen vet hans bakgrund då polisen omhändertog honom då han sprang lös...
Svar
5
· Visningar
2 836
Senast: pernilla_s
·
H
Övr. Grenar Under den gångna helgen grundades den nationellt täckande organisationen Sveriges Beridna Bågskyttar (SBB). SBB:s syfte är att arrangera...
2
Svar
39
· Visningar
9 636
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp