Korrekt piaff

Nu skrev du enbart att ställningen var fel, alltså inte att ställningens inre sida var eftergiven vilket innebär att det finns mkt i rörelsen som ändå faller under skänkelvikning vilket alltså ska ge poäng, alltså inte 0 som du menar.

Och även om det vore en ren sluta så blir det ändå några poäng just för att vissa saker är rätt ändå. skulle inte bli många poäng om du dömde om du resonerar som du gör, en mellantrav som blir en ökad trav= 0 för mellantraven utförs inte, inser du inte hur fel du tänker?


Alltså detta är ju en jättegammal tråd och svar så jag ber om ursäkt men jag tappade totalt bort detta.

Jag tycker att detta är som att säga att det ligger en död häst på banan. Men hästen är ju där så det förtjänar ju en etta iaf.
 
Du beskrev en skänkelvikning som blev en sluta och villa ha 0. Fast sidförande hjälper fungerar ex, och fast hästen håller traven. NOLL....
 

Liknande trådar

Ridning Var på Norrköpings Horse show den här helgen och försökte tänka på allt jag har lärt mig de senaste månaderna för att titta noga, många...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 750
Senast: _Asynja_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp