Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Om du missat det @tanten så är vi egentligen rätt överens många gånger, men jag misstänker ibland att det är mig som person du har åsikter om egentligen. Om det nu är så får du gärna skicka ett pm och klargöra vad jag har klivit på för tå hos dig så kan vi säkert reda ut det.)
Eh, va?
Nä, jag är faktiskt urusel på att hålla reda på exakt vem som skriver vad. :o
Jag diskuterar inläggen, inte personer.
Alltså har jag inga ömma tår. Har nog stålhätta :D
 
Okej, ursäkta en dålig och mörk bild, MEN JAG HAR FÅTT UPP ALLA MINA BÖCKER! :banana: :bump: blev några stycken av 9 banankartonger :o pocketböckerna fick stå i dubbla rader... Det här var alltså mitt valborgsfirande :rofl: nu åka hem och sova typ.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180430_210803.jpg
    IMG_20180430_210803.jpg
    231,3 KB · Visningar: 48
Alltså nu är jag något sur. Katternas fontän kom. Men både strömsladd och pump saknas. Adaptern fanns däremot med. Ingenstans står det att de inte skulle finnas med. Va fan :mad:
 
Jag har fått äran att göra två studenttårtor :bow:. Det är flera veckor tills dess, men jag är redan smått nervös :D ! Har fått önskemål om bottnar, fyllningar och utseende/dekorationer, samt vilka färger som önskas. Jättekul, men pirrigt :) ! Imorgon ska jag sätta mig och beställa lite ingredienser, redskap och pynt, för jag är rädd att det kanske blir slutsålt om jag väntar för länge......
 
Jag blir väldigt illa berörd och ledsen när jag ser detta. :cry:
Demonstrationsrätten är en viktig del av våran demokrati. Att exkludera en grupp anser jag inte är ett lämpligt alternativ alls.
Deras åsikter och förehavanden har jag inget för alls och försvarar inte på något sätt men jag försvarar allas demokratiska rättigheter som vi tack och lov har.
Hellre att folk ansöker och får godkänt på demokratiska grunder oberoende av vilka och deras åsikter än att leva i ett diktatur.

Jag vet vad jag gör 9 september när vi har val och jag vet varför, jag deltar i demokratin!

Jag håller med dig i sak. Demokrati, och där ingår att fritt få uttrycka sina åsikter som en av grundpelarna. Men, för mig är problemet att NMR och liknande inte själva respekterar demokratin utan utnyttjar sina 'rättigheter' för att sprida sin anti-demokratiska, hatfyllda ideologi. De säger öppet att demokrati, allas lika värde inför lagen och i samhället är vad de vill bekämpa och avskaffa. Ibland glömmer man att nazisterna och Hitler faktiskt valdes i ett demokratiskt val, trots att de öppet gick ut med sina avsikter: att avskaffa demokratin. Tyskland har betydligt striktare lagar, liksom vissa länder, vad gäller just hatbrott och rätt till att demonstrera med uppsåt att sprida rasistiska och ny-nazistiska budskap. I just Tysklands fall är det mycket förståeligt.

Det är demokratins styrka och svaghet, rätten att fritt få uttrycka sina åsikter hur vidriga de än är för majoriteten av befolkningen. Iofs finns det ett brott som kan lagföras, hets mot folkgrupp och som en ökande andel nu fälls för så vissa begränsningar existerar redan.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Voltaire

Som en parentes, när jag gick från Karolinska på Huddinge var det ett antal säkerhetsvakter i vilket jag aldrig har sett förut. Funderade lite tills jag kom fram till att de inte är där för NMR utan alla stökiga fulla människor som förpestar vissa helger. :meh:
 
Köpte idag ett nytt playstation och ett spel till. Jag har fortfarande inte fått igång skiten! Registrera mig hit och registrera mig dit och inget fungerar!
Jag vill ju bara få spela!
 
Dags att nana
Det här ickejobbande fyllesvinet är lite trött
Jo jag fick höra det igår att jag inte jobbar och är alkoholist (jobbar bara 125 %)
Så nu är fler energitjuvar bortraderade.
Spelar man inte efter deras pipa är.man inte vatten värd och jag är inte intresserad av att nån ska styra mitt liv
Inte när jag är mer än halvvägs till slutet av livet
 
Alltså nu är jag något sur. Katternas fontän kom. Men både strömsladd och pump saknas. Adaptern fanns däremot med. Ingenstans står det att de inte skulle finnas med. Va fan :mad:

Vänta tills du fått alla delar, satt ihop den, svurit lite över den helt värdelösa manualen och den totaldissas av katterna som stirrar på dig som du blivit galen. Vill du att vi ska gå nära det där :meh:

Näh, jag pratar absolut inte av personlig erfarenhet :angel:
 
Dags att nana
Det här ickejobbande fyllesvinet är lite trött
Jo jag fick höra det igår att jag inte jobbar och är alkoholist (jobbar bara 125 %)
Så nu är fler energitjuvar bortraderade.
Spelar man inte efter deras pipa är.man inte vatten värd och jag är inte intresserad av att nån ska styra mitt liv
Inte när jag är mer än halvvägs till slutet av livet
Ska kanske tillägga att jag inte dricker alkohol
Har liksom.inget behov av det.
Mår bara sämre om jag dricker.
Så jag håller mig till kaffe hahahaha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 747
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp