Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hrm.... Det lilla tapetseringsjobbet i 2 x 1,5 meter "stor" hall utvecklade sig till ett tapetrivningsjobb utan dess like.... Jag har aldrig sett tapet förut som har suttit så dåligt - fick halva väggen med mig :eek::crazy: ! Värst var det i hörnen där de hade tapetserat rakt över = tapeten satt inte alls fast.

Japp. Imorgon blir det till att försöka slipa och dona och hoppas på att jag kan få underlaget slätt nog för att sätta ny tapet. Det är väl ca 6 hela våder det rör sig om...och ett antal småbitar.... Nämnde jag att hallen är liten..... ;)
 
Det här bådar illa. Tåget till Gävle är helt knökfullt. Hjälp vill inte stå från Gävle till Bollnäs :nailbiting:

Varför är folk inte ute och lever ut sin inre pyroman eller sitter och super någonstans?

När jag dagpendlade till jobbet i huvudstaden hände det regelbundet om fredagarna att jag fick stå större delen av resan hem på em. 1 och en halv timme.
Orkade man så beställde man sittplats men det kostade extra när jag hade månadskort. Kul avslutning på arbetsveckan.
 
Jag blir väldigt illa berörd och ledsen när jag ser detta. :cry:
Demonstrationsrätten är en viktig del av våran demokrati. Att exkludera en grupp anser jag inte är ett lämpligt alternativ alls.
Deras åsikter och förehavanden har jag inget för alls och försvarar inte på något sätt men jag försvarar allas demokratiska rättigheter som vi tack och lov har.
Hellre att folk ansöker och får godkänt på demokratiska grunder oberoende av vilka och deras åsikter än att leva i ett diktatur.

Jag vet vad jag gör 9 september när vi har val och jag vet varför, jag deltar i demokratin!
Demokratin kan bara begränsas mot dem som är mot demokrati.

NMR räknas av polisen som en terrorgrupp och de där piketbussarna och extra poliserna är vettigt.
De hotar folk, de slåss och de arbetat aktivt mot demokrati, åsiktsfrihet, journaliste etc etc.
Förvaltningsrätten har i en dom beskrivit NMR som
en högerextrem militant nazistisk organisation och som har bedömts vara den högerextrema organisation som utgör det största hotet mot mot Sveriges inre säkerhet.”

Självklart ska vi ha åsiktsfrihet och demonstrationsrätt. Men just NMR arbetar så aktivt med hot, våld och mot demokrati att jag anser att det är totalt fel att ge dem demonstrationstillstånd.
 
Ibland (ofta) betvivlar jag mitt eget förstånd..
Jag har idag beställt renovering av den lilla tvättstugan vid bäcken. Taket har ramlat in och en vägg har gett vika. Kommer att gå på runt 15 papp.

Det är bara det att det inte är min tvättstuga!

Den syns på långt håll och ligger precis invid min tomt. Länsvägen med rätt tät trafik passerar och ser alltihop.

Eftersom jag äger det enda huset där så finns det nog ingen som tvivlar på att tvättstugan är min.
Men den står på samfälld mark, Det är byn som äger den gemensamt. ska jag riva den så behöver jag jaga rätt på runt 40-talet delägare. Eftersom jag inte ens har rätt att riva...

Har fått ett flertal kommentarer om att jag låtit den förfalla.

(jag använder den som pumphus till trädgårdsbevattningen och den är full med bråte från tidigare ägare).
 
När jag dagpendlade till jobbet i huvudstaden hände det regelbundet om fredagarna att jag fick stå större delen av resan hem på em. 1 och en halv timme.
Orkade man så beställde man sittplats men det kostade extra när jag hade månadskort. Kul avslutning på arbetsveckan.

Inte gilla att du fått stå. Gjort det själv några gånger. Men jag hann trots försenat tåg från Stockholm och underbart fönsterplats i rätt riktningen med laddaruttag. Om nu bara sunkhaket är öppet blir det en ok slut på lång dag
 
Allt var bra med syrran och bebisen :heart
Vi har ätit grillat kött och pratat om Huliganen, nu ska vi ta och bada allihop och sen spela Ticket to Ride som vi fick i julklapp men aldrig tagit oss tid att prova det. Lagom aktivitet den här valborgsmässoafton kände vi, vi skippar allt med brasor och umgänge och rår om varandra istället.
 
Hittade några fina halvpallkragar på jobbet som jag oljat in och ska sätta morötter i .Har satt på sommardäcken idag men det spås 1,5 dm snö i morgon så jag kommer väl inte av gården .Upptäckte att jag måste skaffa nya däck .Har kollat runt och hittade dom jag vill ha för drygt 700 st.Tyckte inte det var så farligt .Märkte det blev som en ny bil med sommardäcken på .Det slutar nog med att jag inte har något gräs att klippa tillslut om det blir odling av hela mattan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
124
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 940
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp