Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar inte bli något hö idag. Höbonden sitter på akuten och det vet man ju aldrig hur lång tid sånt tar.

Tror det är dags att höra av mig till grannen så vi kan komma ut på en ridtur istället.
 
Fick en matkasse av en vän när jag nyss fyllde 30 men pga deras ekonomi frågade hon om det var okej om jag fick den i slutet av April istället vilket för min del var helt okej. Så nu ska jag snart bege mig till affären och möta upp henne. Snor mammas cykel dit. Lättare att frakta sakerna och fördelen är att hon har en elcykel :D

Idag är planen att göra kyckling i crockpot och medan kycklingen blir färdig så ska jag fixa min garderob.
 
Var av en del anledningar lite för mycket uppe i varv igår med diverse inte-bra tankar, så tog en tablett och har nu sovit i elva timmar och är heldöd :meh: måste släpa mig till apoteket innan det stänger. Katten får inte frukost eftersom hon redan kalasat på en påse Dreamies. Fasiken också jag fattar inte hur får tag på dem. Antagligen för att jag gömmer dem på samma ställe som @sthu tyglar i det parallell universum katter har tillgång till och där alla borttappade saker uppenbarligen ligger, tills de bestämmer sig för att teleportera tillbaka till det ställe man letat hundra gånger redan. :crazy:
 
Paus. Ätit lunch. Inte mycket kvar att fixa nu :) Tänkte bara hålla på till max 15 idag, måste plugga också. Kanske gör lite ikväll igen.
 
Jag är ett missfoster.
20180421_121843.jpg

På Svedol var alla byxor också för långa eller så fick inte magen plats.
 
Beslöt mig att lyssna på FK tanten och sjukskrev mig och somnade om. Hade kunnat sova hela dagen känns det som om det inte vore för att hästarna vill ha frukost ;)
Träningsvärk i kroppen så nu laddar jag batterierna i solen, tar ett glas vin och kollar film på Netflix. Leif jobbar en runda och jag ska tag i hemmet när filmen är slut.
 
Ute och åker bil med päronen. Det blev brunch på Ikea, så jag lär inte behöva äta mer idag.. köpte en ny och fin diskmaskin och hämtade en babybox. På Ikea blev det såklart lite också fast jag inte skulle ha något. Nu ska jag hem och skura trall så balkongen blir vårfin. Fattas lite blommor bara så blir det perfekt!
 
:D Typ vi har kanske fem minuter dit med bil, men vi bor på "andra sidan åsen" :D Spännande med släkten! Jag är ju inte härifrån men maken har sin släkt här och i en ort en bit ifrån. :D
Där och det som slutar på -hed är mormors familj från, morfars från Sala :) sen bodde de tillsammans i Västerås.
 
Jag vaknade av att det ringde på dörren på förmiddagen, inte långt från att mitt morgonhumör exploderade. Kompisen stod utanför och frågade i mycket snäll ton och försiktigt ljudläge hur det står till? när jag öppnade. jag är inte rolig nyvaken och utan kaffe så det var smart av henne. Hon hade försökt ringa flera gånger (4!!) och jag hade inte svarat så hon lånade en bil och drog hit från andra sidan stan för att kolla så allt var okej och det inte hade hänt något knas. Det tog dock inte många sekunder innan hon fattade att jag hade tagit sömntablett igår och där fick sin förklaring på att jag inte märkt av att hon ringt.
Sen gick hon ner till ett café och handlade lite goda baguetter under tiden jag fick vakna till litegrann.
Underbara människa :love: det var ju inte min plan att göra hennes oroad, jag behövde ju bara
sova litegrann :o
Nu sitter jag och nördar trav och hon har åkt hem.
 
Jag vaknade av att det ringde på dörren på förmiddagen, inte långt från att mitt morgonhumör exploderade. Kompisen stod utanför och frågade i mycket snäll ton och försiktigt ljudläge hur det står till? när jag öppnade. jag är inte rolig nyvaken och utan kaffe så det var smart av henne. Hon hade försökt ringa flera gånger (4!!) och jag hade inte svarat så hon lånade en bil och drog hit från andra sidan stan för att kolla så allt var okej och det inte hade hänt något knas. Det tog dock inte många sekunder innan hon fattade att jag hade tagit sömntablett igår och där fick sin förklaring på att jag inte märkt av att hon ringt.
Sen gick hon ner till ett café och handlade lite goda baguetter under tiden jag fick vakna till litegrann.
Underbara människa :love: det var ju inte min plan att göra hennes oroad, jag behövde ju bara
sova litegrann :o
Nu sitter jag och nördar trav och hon har åkt hem.
Sådana vänner ska man hålla hårt i :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 548
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
551
Senast: MJLee
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 432
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp