Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det känns i kläderna för de sitter stenhårt och jag kan se det :(
Tack så mycket!

Det känns som att mycket av din ångest just nu beror på vikten. Har du funderat mer på att söka hjälp för ätstörningarna?
Tror att det finns relativt bra hjälp att få med just den typen av problem, så det kan vara värt att ta tag i iom att det verkar leda till att du mår dåligt ganska ofta.
 
Men det känns i kläderna för de sitter stenhårt och jag kan se det :(
Tack så mycket!

Det är svårt att förhålla sig till sådant, men för några år sedan kände jag sådär. Jag var övertygad om att jag gått upp i vikt av skälen du återger här. En vän sa åt mig att ställa mig på vågen, och det visade sig att jag hade gått ner i vikt. Idag väger jag mig inte alls, det är för triggande, så det är ju inte alltid ett bra tips. Bara ett exempel på att man kan vara HELT övertygad om att man gått upp i vikt, men istället gått ned.

Jag tror att du måste prata om ätstörningarna med vården, att döma av den här tråden så är det genom dem största delen av din ångest manifesterar sig nuförtiden. Gällande Voxran så tror jag inte att det är så enkelt som att aptitlösheten är anledningen till att man inte rekommenderar medicinen till ätstörda personer.
 
Om jag säger att jag har ätstörningar så kanske de kommer att tvinga mig att gå upp i vikt. Jag vill ligga stabilt på samma vikt. Ni har rätt i att mycket av ångesten beror på vikten men jag hade lika mycket ångest innan också, bara det att då var det för andra saker istället. Jag vet att det är så onödigt att gå och oroa mig för vikten för det är ingen annan än jag själv som bryr sig om jag är smal eller tjock men det har liksom blivit den nya "lösningen" för alla problem. "Bara jag blir tillräckligt smal och snygg så kommer allt att ordna sig". Jag vet ju att det inte är så, men det är svårt att tänka bort för det är liksom något konkret att fokusera på. Men det funkar ju inte när jag börjat hetsäta :(

Att höja stesoliden har hittills gjort stor skillnad! Mycket mindre ångest! Men jag är totalt speedad och kan inte sova. Ut med hundarna kommer jag dock inte, där är ångesten fortfarande för hög. Fast jag och Poppy gick en halvtimme innan idag. Jag har cyklat, fixat syhörnan, möblerat om och sytt en tröja. Även pillat med marsvinen och vaktlarna och badat Poppy.
 
Om jag säger att jag har ätstörningar så kanske de kommer att tvinga mig att gå upp i vikt. Jag vill ligga stabilt på samma vikt. Ni har rätt i att mycket av ångesten beror på vikten men jag hade lika mycket ångest innan också, bara det att då var det för andra saker istället. Jag vet att det är så onödigt att gå och oroa mig för vikten för det är ingen annan än jag själv som bryr sig om jag är smal eller tjock men det har liksom blivit den nya "lösningen" för alla problem. "Bara jag blir tillräckligt smal och snygg så kommer allt att ordna sig". Jag vet ju att det inte är så, men det är svårt att tänka bort för det är liksom något konkret att fokusera på. Men det funkar ju inte när jag börjat hetsäta :(

Att höja stesoliden har hittills gjort stor skillnad! Mycket mindre ångest! Men jag är totalt speedad och kan inte sova. Ut med hundarna kommer jag dock inte, där är ångesten fortfarande för hög. Fast jag och Poppy gick en halvtimme innan idag. Jag har cyklat, fixat syhörnan, möblerat om och sytt en tröja. Även pillat med marsvinen och vaktlarna och badat Poppy.
Om du säger att du har ätstörningarningar kan du få hjälp med din ångest för vikten och att hantera din osunda kroppsuppfattning, du kan få hjälp med vad som är lagoma portioner och sund mat. Du verkar inte i din ätstörning vara en fara för dig själv och då är inte tvångsåtgärder aktuellt.
 
Om du säger att du har ätstörningarningar kan du få hjälp med din ångest för vikten och att hantera din osunda kroppsuppfattning, du kan få hjälp med vad som är lagoma portioner och sund mat. Du verkar inte i din ätstörning vara en fara för dig själv och då är inte tvångsåtgärder aktuellt.
Hade det varit min gamla läkare så hade jag berättat men jag känner mig inte tillräckligt trygg för att berätta för den nya. Jag vet redan vad som är lagom portioner och sund mat men jag har inte självdisciplin nog för att klara att hålla en sund kosthållning eftersom jag är så kräsen med sådant som är nyttigt
 
Okej, men @Lyan? Nu är det jul. Det är meningen att man ska överäta onyttig mat dessa veckor. :) Så försök att inte oroa dig över om du skulle gå upp et par kg nu under julen, det gör vi ALLA. :D Samt äter tills vi mår dåligt.... inte så bra förståss, men det spelar ingen större roll i sammanhanget.

Hoppast du får det supertrevligt i julen, ska du fira med din familj? :)
 
Hade det varit min gamla läkare så hade jag berättat men jag känner mig inte tillräckligt trygg för att berätta för den nya. Jag vet redan vad som är lagom portioner och sund mat men jag har inte självdisciplin nog för att klara att hålla en sund kosthållning eftersom jag är så kräsen med sådant som är nyttigt
Bara du kan ju avgöra om det är värt att må då där eller om du ska ta mod till dig och berätta för din nya läkare. De flesta läkare är faktiskt väldigt vettiga och det krävs väldigt mycket för att få låsa in folk.
 
Idag har jag ätit med mormor och åt bokstavligt talat så jag var nära att spy. Fick så fruktansvärt ont i magen att jag fick gå hem och lägga mig och ligga och svälja för att inte spy. Imorgon ska jag kanske till mamma, har inte bestämt mig ännu. Vi brukar träffas och slå in julklappar och äta julskinka kvällen innan julafton och julafton ska jag till mamma några timmar. Annars planerar jag att hålla mig hemma så mycket som möjligt för jag gillar inte julen.
 
Gott nytt år till dig också ^.^

Jag vet inte riktigt hur det går. Ångesten har minskat supermycket efter att jag ökade stesoliden. Men jag har börjat hetsäta :-(
 
Hej @Lyan, hur är det med dig?
Hej!
Det går upp och ned. Har haft rätt mycket ångest sista dagarna trots stesoliden. Om man bortser från hetsätandet och att jag inte kommer ut på promenader med hundarna så tror jag dock att det går ganska bra just nu.

Idag har jag fixat en bättre bur till marsvinen och så väntar jag spänt till den 22:e när jag får hem ett nytt marsvin från England :bump:
 
Hej!
Det går upp och ned. Har haft rätt mycket ångest sista dagarna trots stesoliden. Om man bortser från hetsätandet och att jag inte kommer ut på promenader med hundarna så tror jag dock att det går ganska bra just nu.

Idag har jag fixat en bättre bur till marsvinen och så väntar jag spänt till den 22:e när jag får hem ett nytt marsvin från England :bump:

Spännande med ett nytt marsvin! Känner du uppfödare i England också eller hur hittade du det där?

Skönt att du är inne i en bättre period just nu. Förhoppningsvis ska 2018 ge dig bättre verktyg för att hantera din berg- och dalbana också.

Jag har inte varit så aktiv på Buke sista tiden och tittade lite bakåt i tråden, och jag måste bara kommentera att du är så sjukt duktig på att sy :up::up: Jag är väldigt imponerad :love: Den talangen hoppas jag du har användning av, det är inte alla som lyckas åstadkomma såna där saker.
 
Egentligen skulle jag inte ha fler marsvin men en sådan här chans lär jag inte få på flera år! Jag känner uppfödaren sedan innan så hon skickade och frågade om jag ville köpa Pioneer innan hon satte ut henne på annons. Hon hjälpte mig också att hitta transport till Sverige så den 22 januari kommer Pioneer till Sverige :bump:
26219514_1671689296227639_8791730373971481848_n.jpg


Jag vet inte om det är bättre eller bara annorlunda och det är svårt att veta för det har varit saker som hänt hela tiden så jag har inte kunnat utvärdera vad som är vad. Imorgon ringer läkaren och jag vet inte alls vad jag ska säga. Ätstörningarna är ju kvar bara det att det har blivit hetsätning av det istället och jag kan inte gå promenader med hundarna trots att jag vill. Han pratade förra gången om att kanske höja voxra eller prova elvanse. Hade jag kunnat få bort hetsätningarna och gå ut med hundarna tror jag att jag hade varit nöjd med mitt liv faktiskt så bättre mår jag ju även om jag fortfarande har stora problem.
Jag har inte varit så aktiv på Buke sista tiden och tittade lite bakåt i tråden, och jag måste bara kommentera att du är så sjukt duktig på att sy :up::up: Jag är väldigt imponerad :love: Den talangen hoppas jag du har användning av, det är inte alla som lyckas åstadkomma såna där saker.
Tack så mycket! Just nu blir det dock inte mycket sytt för jag har inte råd med tyg och jag saknar verkligen att kunna sy när jag känner för det
 
Egentligen skulle jag inte ha fler marsvin men en sådan här chans lär jag inte få på flera år! Jag känner uppfödaren sedan innan så hon skickade och frågade om jag ville köpa Pioneer innan hon satte ut henne på annons. Hon hjälpte mig också att hitta transport till Sverige så den 22 januari kommer Pioneer till Sverige :bump:
26219514_1671689296227639_8791730373971481848_n.jpg


Jag vet inte om det är bättre eller bara annorlunda och det är svårt att veta för det har varit saker som hänt hela tiden så jag har inte kunnat utvärdera vad som är vad. Imorgon ringer läkaren och jag vet inte alls vad jag ska säga. Ätstörningarna är ju kvar bara det att det har blivit hetsätning av det istället och jag kan inte gå promenader med hundarna trots att jag vill. Han pratade förra gången om att kanske höja voxra eller prova elvanse. Hade jag kunnat få bort hetsätningarna och gå ut med hundarna tror jag att jag hade varit nöjd med mitt liv faktiskt så bättre mår jag ju även om jag fortfarande har stora problem.

Tack så mycket! Just nu blir det dock inte mycket sytt för jag har inte råd med tyg och jag saknar verkligen att kunna sy när jag känner för det

Oj vilken fin liten pälsboll! :love:

Jag tycker absolut att du ska ta upp ätstörningarna med din läkare. Men just ätstörningar tror jag inte man brukar kunna medicinera bort, då är det oftast någon form av terapi som gäller tror jag. Men fråga iaf. :heart :)
 
Pratat med läkaren nu. Men jag är så borta i huvudet av förkylning så jag kunde knappt få fram något vettigt. Ska iallafall öka voxra nu för att se vad som händer och sedan ringer han igen i slutet av månaden. Försökte ta upp ätstörningarna men vet inte hur mycket som gick att förstå av det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 355
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 629
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
300
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
657
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp