Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med läkaren nu. Men jag är så borta i huvudet av förkylning så jag kunde knappt få fram något vettigt. Ska iallafall öka voxra nu för att se vad som händer och sedan ringer han igen i slutet av månaden. Försökte ta upp ätstörningarna men vet inte hur mycket som gick att förstå av det

Hoppas det blir bättre av ökningen, och är verkligen imponerad av att du åtminstone försökte ta upp det ätstörda :up:
 
Håller med övriga som lyft att det var jäkligt bra av dig att försöka lyfta ätstörningsproblematiken!
Det är ju jättesvårt att göra. Så heja dig!

Och vad gulligt nya marsvinet är. Flyger man dem eller hur får man hit dem från England?
 
Lyan skrev:
Hade jag kunnat få bort hetsätningarna och gå ut med hundarna tror jag att jag hade varit nöjd med mitt liv faktiskt så bättre mår jag ju även om jag fortfarande har stora problem.
Det låter ju jättebra sett i ett stort perspektiv med tanke på hur du har haft det de senaste åren. :)

Hoppas att det blir ännu bättre! Jag håller med de andra! Så bra att du pratat med läkaren och att den verkar vettig (?).

Pioneer ser fin ut! Så gulliga öron! Och vilket underbart fluff!
 
Hoppas det blir bättre av ökningen, och är verkligen imponerad av att du åtminstone försökte ta upp det ätstörda :up:

Åh, vad modigt och stort av dig, Lyan! Bra att du försökte!

Håller med övriga som lyft att det var jäkligt bra av dig att försöka lyfta ätstörningsproblematiken!
Det är ju jättesvårt att göra. Så heja dig!

Och vad gulligt nya marsvinet är. Flyger man dem eller hur får man hit dem från England?
Tack! Det var jättesvårt. Speciellt som att jag är helt borta i huvudet så jag vet inte hur mycket han kunde förstå av det jag försökte säga för jag trasslade ihop allting.

Hon är jättegullig :love: är så spänd på att få hem henne! Hon kommer att åka bil med en som ska till England och ställa ut
 
Det låter ju jättebra sett i ett stort perspektiv med tanke på hur du har haft det de senaste åren. :)

Hoppas att det blir ännu bättre! Jag håller med de andra! Så bra att du pratat med läkaren och att den verkar vettig (?).

Pioneer ser fin ut! Så gulliga öron! Och vilket underbart fluff!
Jag hade en period förra våren som var riktigt bra men förutom det så har det ju i princip varit skit hur länge som helst.

Jag tror att han är vettig. Men jag känner lite att det börjar bli väldigt mycket mediciner nu.

Hon är jättefin:love: Och fluffigare kommer hon att bli! Här är mamma och pappa
wiki5.jpg

virus4.jpg
 
Egentligen skulle jag inte ha fler marsvin men en sådan här chans lär jag inte få på flera år! Jag känner uppfödaren sedan innan så hon skickade och frågade om jag ville köpa Pioneer innan hon satte ut henne på annons. Hon hjälpte mig också att hitta transport till Sverige så den 22 januari kommer Pioneer till Sverige :bump:
26219514_1671689296227639_8791730373971481848_n.jpg


Jag vet inte om det är bättre eller bara annorlunda och det är svårt att veta för det har varit saker som hänt hela tiden så jag har inte kunnat utvärdera vad som är vad. Imorgon ringer läkaren och jag vet inte alls vad jag ska säga. Ätstörningarna är ju kvar bara det att det har blivit hetsätning av det istället och jag kan inte gå promenader med hundarna trots att jag vill. Han pratade förra gången om att kanske höja voxra eller prova elvanse. Hade jag kunnat få bort hetsätningarna och gå ut med hundarna tror jag att jag hade varit nöjd med mitt liv faktiskt så bättre mår jag ju även om jag fortfarande har stora problem.

Tack så mycket! Just nu blir det dock inte mycket sytt för jag har inte råd med tyg och jag saknar verkligen att kunna sy när jag känner för det

Oh, vilken söt en! :love:

Förstår att det är svårt att reda ut vad som är vad. Men jag hoppas att läkaren kan hjälpa dig med att testa vidare, även om det förstås också tar tid att utreda vad som som funkar och inte.

Det roliga vore ju om du på längre sikt skulle kunna använda din talang till att tjäna pengar på det, då behöver du ju inte köpa materialet själv och du skulle kunna få en slant för arbetet :up: Menar inte att det ska ske nu, vet att det kanske kan kännas stressande med att ta sig an uppdrag åt andra och så. För egen del försvinner tyvärr en del av nöjet när jag inte kan göra helt som jag vill också. Men om det skulle funka skulle det ju vara win-win :)
 
Oh, vilken söt en! :love:

Förstår att det är svårt att reda ut vad som är vad. Men jag hoppas att läkaren kan hjälpa dig med att testa vidare, även om det förstås också tar tid att utreda vad som som funkar och inte.

Det roliga vore ju om du på längre sikt skulle kunna använda din talang till att tjäna pengar på det, då behöver du ju inte köpa materialet själv och du skulle kunna få en slant för arbetet :up: Menar inte att det ska ske nu, vet att det kanske kan kännas stressande med att ta sig an uppdrag åt andra och så. För egen del försvinner tyvärr en del av nöjet när jag inte kan göra helt som jag vill också. Men om det skulle funka skulle det ju vara win-win :)
Ja :love:

Jag hoppas det också. Problemet är ju dock att medicinerna bara funkar ett tag och sedan är jag tillbaka där jag började :(

Jag är absolut inte så duktig att jag skulle kunna sälja några kläder tyvärr
 
Blev fotad bakifrån idag och jag kan inte se att det är jag. Min rumpa är inte alls så liten och benen är inte så smala. Jag har gått upp 2kg liksom
 
Hur svårt ska det vara att låta bli att hetsäta :( Tryckt i mig en hel äpplepaj med vaniljsås trots att jag lovade mig själv igår att sluta :cry:
 
Hur svårt ska det vara att låta bli att hetsäta :( Tryckt i mig en hel äpplepaj med vaniljsås trots att jag lovade mig själv igår att sluta :cry:

Det är svårt, och äppelpaj är ju otroligt gott! Kan du göra portioner av det du tänkt äta, och lägga in det du inte planerar att äta i frysen innan du börjar på ett måltid? Det kanske skulle göra det lättare att hålla sig till en normal portion?
 
Jag äter till det är slut så därför har jag knappt någon mat hemma. Har fått rensa bort socker, bröd och havregryn tex för det hetsäter jag
 
Jag är alldeles svullen i kroppen idag. Vet att det är vattenvikt men jag mår skitdåligt och har ångest :cry:
 
Ja :love:

Jag hoppas det också. Problemet är ju dock att medicinerna bara funkar ett tag och sedan är jag tillbaka där jag började :(

Jag är absolut inte så duktig att jag skulle kunna sälja några kläder tyvärr

Förstår att det är jobbigt att det går så mycket fram och tillbaka, men förhoppningen är ju att dina erfarenhet med tiden hjälper dig att förstå hur du fungerar och på sikt kan kapa dalar och toppar och bli mer jämn, eller åtminstone tillräckligt mycket för att det ska gå att acceptera att leva med.

Kanske inte nu på stört, men jag har en bekant som syr upp åt andra. Dvs andra kommer med mönster och tyg, och hon syr och får betalt för arbetet. Hon är dock långt ifrån lika kreativ som du utan uppskattar själva sömnaden som en aktivitet som ger henne ro och glädje, och gillar därför att få ett definierat uppdrag. Själv skulle jag inte trivas med det eftersom jag vill kreera fritt efter eget huvud, men vi är ju alla olika. Och även de som gör saker efter eget huvud får ju en del av det sålt, även om det förstås är lättare om man uppskattar att sy på beställning. Det du gör ser åtminstone väldigt bra ut på bild!
 
Förstår att det är jobbigt att det går så mycket fram och tillbaka, men förhoppningen är ju att dina erfarenhet med tiden hjälper dig att förstå hur du fungerar och på sikt kan kapa dalar och toppar och bli mer jämn, eller åtminstone tillräckligt mycket för att det ska gå att acceptera att leva med.

Kanske inte nu på stört, men jag har en bekant som syr upp åt andra. Dvs andra kommer med mönster och tyg, och hon syr och får betalt för arbetet. Hon är dock långt ifrån lika kreativ som du utan uppskattar själva sömnaden som en aktivitet som ger henne ro och glädje, och gillar därför att få ett definierat uppdrag. Själv skulle jag inte trivas med det eftersom jag vill kreera fritt efter eget huvud, men vi är ju alla olika. Och även de som gör saker efter eget huvud får ju en del av det sålt, även om det förstås är lättare om man uppskattar att sy på beställning. Det du gör ser åtminstone väldigt bra ut på bild!
Jag vet ganska bra hur jag fungerar men jag klarar ändå inte att hålla ordning på allt :(

Jag tror aldrig att jag blir så duktig att jag kan sälja något. Jag kan knappt sy efter mönster och jag är stressad och hafsig för jag vill ha det klart fort. Jag hade nog också blivit stressad av att göra saker till andra. Jag har ju mina marsvinshus och andra saker jag har snickrat och jag kommer troligen att sluta med det när de jag har nu är slut för det är inte roligt längre och jag blir stressad
 
Eller så är det ditt mående som varierar så kraftigt att medicinerna inte hjälper fullt ut när du mår sämre.
Jag vet inte. De brukar aldrig börja funka igen efter att de har slutat så då borde det betyda att det bara får nedåt. Vilket det ju på sätt och vis gör iofs
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 007
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 046
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
43 838
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp