Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då kommer det ju aldrig att gå att lösa :(
Jah tror vi missförstått varandra. Det tror jag absolut att det kommet göra, men ditt mående verkar svänga mer neråt än uppåt. Och jag har skrivit det förut, du kanske inte ska hålla på och sluta med medicinerna om och om igen, en del kräver ju att man äter dem över tid för att man ska må bra och orka skapa sig en dräglig tillvaro.
 
Jah tror vi missförstått varandra. Det tror jag absolut att det kommet göra, men ditt mående verkar svänga mer neråt än uppåt. Och jag har skrivit det förut, du kanske inte ska hålla på och sluta med medicinerna om och om igen, en del kräver ju att man äter dem över tid för att man ska må bra och orka skapa sig en dräglig tillvaro.
Okej. Ja, det svänger betydligt mer nedåt än uppåt. Jag har inte slutat med någon sedan i somras, bara lagt till en massa
 
Du måste inte cykla resten av kvällen. Gör något meningsfullt istället, ta hand om grisarna eller så.
Jag cyklade inget igår så jag måste cykla för annars går jag upp i vikt. Har iallafall gått en runda med hundarna och städat marsvinens burar innan
 
Jag cyklade inget igår så jag måste cykla för annars går jag upp i vikt. Har iallafall gått en runda med hundarna och städat marsvinens burar innan
Du måste inte, du väljer att göra det för att försöka dämpa din ångest. Du kan också välja att göra något annat.
 
Du måste inte, du väljer att göra det för att försöka dämpa din ångest. Du kan också välja att göra något annat.
Om jag gör något annat så kommer jag att gå upp i vikt för att jag äter för mycket. Hade jag ätit normalt så hade jag bara behövt cykla en liten stund
 
Om jag gör något annat så kommer jag att gå upp i vikt för att jag äter för mycket. Hade jag ätit normalt så hade jag bara behövt cykla en liten stund
Fortfarande ett val, sen är det säkert otroligt tufft att avstå, men ett val. Ett val som göder din ätstörning.
 
Jag gjorde ett val när jag åt äpplepajen också så nu får jag ta konsekvenserna av det valet

Men då går jag upp i vikt. Jag har redan gått upp i vikt

Som Gimlan säger så är det inte en automatisk konsekvens utan något du själv har gjort en konsekvenskedja av. Du åt paj och får därefter ångest, det är inget du väljer. Att du ikväll väljer att cykla för att hantera din ångest är däremot något du själv väljer. Man går inte upp i vikt för att man äter mycket paj en kväll. Ligger man alltid på energiöverskott så gör man det, men inte för en kväll. Långsiktigt är det därför betydligt bättre att du lär dig olika typer av ångesthantering istället, så behöver du inte cykla så mycket (och inte heller äta så mycket paj om det är så att det också är en typ av ångesthantering).

(Sen är du ju redan väldigt smal, men det hjälper ju inte att säga eftersom det är ångest det handlar om och inte vikten)
 
Som Gimlan säger så är det inte en automatisk konsekvens utan något du själv har gjort en konsekvenskedja av. Du åt paj och får därefter ångest, det är inget du väljer. Att du ikväll väljer att cykla för att hantera din ångest är däremot något du själv väljer. Man går inte upp i vikt för att man äter mycket paj en kväll. Ligger man alltid på energiöverskott så gör man det, men inte för en kväll. Långsiktigt är det därför betydligt bättre att du lär dig olika typer av ångesthantering istället, så behöver du inte cykla så mycket (och inte heller äta så mycket paj om det är så att det också är en typ av ångesthantering).

(Sen är du ju redan väldigt smal, men det hjälper ju inte att säga eftersom det är ångest det handlar om och inte vikten)
Problemet är att jag äter inte för mycket bara en dag utan det är paj och dajmtårta och godis varje dag. Om jag inte äter får jag ångest och om jag äter får jag ångest. Så vad jag än gör så får jag ångest
 
Jag behöver lära mig självdisciplin så jag äter nyttigt och sköter djuren som jag vill

När du har lärt dig hantera din ångest så kommer det bli mycket lättare att äta okej och göra det du vill under dagen, då är det du som styr istället för ångesten. Det är såklart inte lätt (då hade du redan varit klar med den resan) men jag tror på dig!

Är mat och att ta hand om djuren det enda där självdisciplinen är ett hinder eller är det ett allmänt problem du har?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
593
· Visningar
42 521
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp