Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är sällan jag äter lagad mat förutom typ ris, makaroner, pannkakor och sådant. Ångesten hindrar mig från att laga mat. Jag hade typ behövt någon som fixar maten åt mig och att jag inte har någon talan eller möjlighet att äta annat för jag har så extremt dålig självdicsiplin. Jag försöker lösa det genom att inte ha något jag brukar hetsa på hemma och så lämnar jag mina pengar hos mormor för att det ska bli för jobbigt att gå och köpa hetsmat.

Du har ju lite av en plan åtminstone, du undviker att ha mat som du tenderar att hetsäta hemma och lämnar pengarna hos din mormor! Du skulle inte ha möjlighet att söka boendestöd? Eventuellt kanske du skulle kunna få hjälp med den där biten, överlag kanske det kan öppnas dörrar för sådan hjälp när du orkar/vågar vara mer öppen hos vården gällande dina matbekymmer. :)
 
Hade bara ris hemma. Ska handla imorgon. Men jag var inte hungrig när suget kom

Men du åt ju bra mat idag sa du? Bara ris hjälper nog inte för att ta bort suget, är jag rädd. Jag förstår hur svårt det är att hitta ork till att laga mat, jag har jättesvårt med det själv för tillfället. Så jag äter sämre, och som ett brev på posten så kommer tendenserna att hetsäta. Så du är inte ensam med att fungera så :)
 
Du har en ätstörning och massa ångest, det är inte samma sak.
Jag har det också, men jag har aldrig haft självdisciplin. Skolan klarade jag tex på ren tur eftersom jag hade lätt att lära och panikpluggade rasten innan lektionen. Jag hade inte klarat en svårare linje i gymnasiet just pga bristen på självdisciplin
Du har ju lite av en plan åtminstone, du undviker att ha mat som du tenderar att hetsäta hemma och lämnar pengarna hos din mormor! Du skulle inte ha möjlighet att söka boendestöd? Eventuellt kanske du skulle kunna få hjälp med den där biten, överlag kanske det kan öppnas dörrar för sådan hjälp när du orkar/vågar vara mer öppen hos vården gällande dina matbekymmer. :)
Jo, iofs. Men det betyder också att jag fattas mycket mat hemma som kanske hade varit bra att ha. Ska iallafall köpa hem lite kött imorgon. Det värsta som händer är att jag får slänga det.

Jag har haft boendestöd innan och det var katastrof :(

En vän ska gå en kurs i coachning och matnågonting och vi skojade om att hon skulle ha mig som träningsobjekt eftersom jag är så hopplös
 
Men du åt ju bra mat idag sa du? Bara ris hjälper nog inte för att ta bort suget, är jag rädd. Jag förstår hur svårt det är att hitta ork till att laga mat, jag har jättesvårt med det själv för tillfället. Så jag äter sämre, och som ett brev på posten så kommer tendenserna att hetsäta. Så du är inte ensam med att fungera så :)
Suget kom efter att jag ätit riset och var mätt
 
Jag har det också, men jag har aldrig haft självdisciplin. Skolan klarade jag tex på ren tur eftersom jag hade lätt att lära och panikpluggade rasten innan lektionen. Jag hade inte klarat en svårare linje i gymnasiet just pga bristen på självdisciplin

Jag har haft boendestöd innan och det var katastrof :(
Faktum kvarstår, en ätstörning och ångest har INGET men självdisciplin att göra.

Att boendestöd var en katastrof då betyder inte att det måste vara det nu.
 
Grejen är ju att enbart ris inte täcker dina behov, jag skulle också bli jättesugen på annat av bara ris.
Tanken var ju inte att bara äta ris, utan att jag skulle äta riset först och sedan gå en promenad och sedan äta något annat. Men det blev ingen promenad pga ångesten pga suget som kom
 
Faktum kvarstår, en ätstörning och ångest har INGET men självdisciplin att göra.

Att boendestöd var en katastrof då betyder inte att det måste vara det nu.
Jag vet inte. Jag tycker det

Jo. Jag klarar inte att ha folk springande hemma hos mig. Det ökar ångesten tiofalt
 
Tanken var ju inte att bara äta ris, utan att jag skulle äta riset först och sedan gå en promenad och sedan äta något annat. Men det blev ingen promenad pga ångesten pga suget som kom

Okej, men imorgon kanske du kan testa att äta "något annat" först, och sedan promenad (om du orkar)? Du har ju närmat dig kärnan i och med att du upptäckte att enbart ris inte fungerade som det målet. Testa dig fram på det viset.
 
Suget kom efter att jag ätit riset och var mätt

Fast ris innehåller inte alla ämnen din kropp behöver. Och det är bara kolhydrater.
Av att bara äta sånt får många sug.
Jag hade ätit upp halva skafferiet om jag bara åt ris. ;)

Så du är inte konstig, knäpp, avvikande etc som reagerar så på dels så lite mat som du inland äter eller på att tex bara äta ris eller ris/grönsaker/sås etc.
Så reagerar många på det.
 
Förlåt att jag är så negativ :(

Det är din tråd som vi själva kan välja om vi vill läsa eller inte.
Var precis som du känner!

Vi är många som mått som du gör och vet också att man då kan ha behov av att få ventilera.

Du behöver aldrig be om ursäkt för något om du inte är rent elak mot någon. Det är du aldrig. Trots att du mår dåligt är du alltid trevlig och brur dig om andra. Det är imponerande tycker jag.
 
Okej, men imorgon kanske du kan testa att äta "något annat" först, och sedan promenad (om du orkar)? Du har ju närmat dig kärnan i och med att du upptäckte att enbart ris inte fungerade som det målet. Testa dig fram på det viset.

Fast ris innehåller inte alla ämnen din kropp behöver. Och det är bara kolhydrater.
Av att bara äta sånt får många sug.
Jag hade ätit upp halva skafferiet om jag bara åt ris. ;)

Så du är inte konstig, knäpp, avvikande etc som reagerar så på dels så lite mat som du inland äter eller på att tex bara äta ris eller ris/grönsaker/sås etc.
Så reagerar många på det.

Ris har ju funkat innan. Fast då vägde jag iofs mycket mer. Ska till veterinären med marsvinen imorgon men ska försöka handla när jag kommer hem och då försöka att köpa nyttig och matig mat. Så besviken på att jag blir hungrigare av att äta färska grönsaker :-(
 
Fast det är inte sant. Det kanske känns så, men det är inte så.
Jag vet inte. Jag kan inte se det som du ser det
Det är du ju inte, du beskriver bara att det är svårt och varför det är svårt. Inget att be om ursäkt för alls!

Krasst: Det ingår om man mår dåligt.

Det är din tråd som vi själva kan välja om vi vill läsa eller inte.
Var precis som du känner!

Vi är många som mått som du gör och vet också att man då kan ha behov av att få ventilera.

Du behöver aldrig be om ursäkt för något om du inte är rent elak mot någon. Det är du aldrig. Trots att du mår dåligt är du alltid trevlig och brur dig om andra. Det är imponerande tycker jag.
Jag känner mig så fruktansvärt negativ och besvärlig. Ni är så många som försöker hjälpa men det känns som att jag bara avfärdar allt
 
Jag vet inte. Jag kan inte se det som du ser det





Jag känner mig så fruktansvärt negativ och besvärlig. Ni är så många som försöker hjälpa men det känns som att jag bara avfärdar allt
Du avfärdar en hel del, absolut, men du kämpar ju som 17! Och som någon skrev, ingen tvingar oss att läsa eller skriva här. Vi väljer det själva, för att vi vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 298
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 574
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
300
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
649
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp