Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag vill ha hund längre :cry: Jag vill ju ha mina hundar, men jag vill inte ha dem som hundar utan hellre marsvin i så fall. Det känns inte som att något är roligt med att ha hund längre. Jag vill inte leka, inte kela och promenaderna funkar inte alls så jag går hellre själv än att åter igen bli ledsen pga hundarna. Varit ute med dem en och en idag och båda promenaderna fick jag vända för att de inte vill gå mera. Det är inte alls kul längre :cry:

Det ska vara roligt att ha hund.
Omplacera?
 
Jag har ingen vän att lämna dem till. Det är främst Poppy som det är jobbigt med för vi klickar inte. Hon har ingen will to please alls. Henne skulle jag nog kunna lämna hos uppfödaren men jag vet inte hur det hade funkat med hennes allergi eftersom de har fri tillgång på mat där. Dessutom måste jag lösa problemet med hennes smärta innan jag kan göra något alls och det är så jobbigt för de två hundarna jag har haft som har haft problem i kroppen har fått avlivas till slut så det känns redan helt hopplöst för Poppy eftersom de inte hittade något när vi var hos veterinären och hon har haft ont trots smärtstillande :(
 
Har ätit kinamat och glass och jag mår så dåligt för det. Har cyklat en del nu ikväll men det känns som att nu när jag har bättre kondition så gör jag inte alls av med lika mycket kalorier som jag gjorde när jag hade dålig kondition. Då cyklade jag hälften av vad jag gör nu och gick ned i vikt. Nu cyklar jag dubbelt så mycket och står still i vikt. Vilket visserligen är bra men jag vill inte att cykla och motion ska bli ett tvång för att annars går jag upp i vikt. Jag vill att cykeln ska vara ett sätt att göra av med ångest de dagarna jag inte klarar att promenera, inte att det är ett tvång som nu :(
 
Pratade med läkaren nyss men kunde inte säga så mycket. Jag känner mig bortkopplad i huvudet. Jag ska fortsätta med samma dos på alla mediciner tills vidare och sedan skulle han ringa igen i början av mars. Jag tycker att jag har blivit lite piggare sista veckan, men också ångesten har ökat och jag har svårare att sova. Får se hur det funkar månaden som kommer
 
Varför kan jag inte låta bli att hetsäta :cry: Började dagen bra men fick sedan sug tidigt på eftermiddagen. Fixade håret för att ha något annat att tänka på och för att jag inte skulle kunna gå till butiken med färg i håret men det hjälpte inte alls. Gjorde sådana baguetter man värmer i ugnen för jag var hungrig men slutade med att jag tryckte i mig allihopa för att jag stått emot suget så länge. Men det är ändå inte bra för det var ju inte det jag var sugen på så nu sitter jag och har ångest och gråter för att jag tryckt i mig alla baguetter men fortfarande är lika sugen på sötsaker att hetsa i mig :cry:
 
Varför kan jag inte låta bli att hetsäta :cry: Började dagen bra men fick sedan sug tidigt på eftermiddagen. Fixade håret för att ha något annat att tänka på och för att jag inte skulle kunna gå till butiken med färg i håret men det hjälpte inte alls. Gjorde sådana baguetter man värmer i ugnen för jag var hungrig men slutade med att jag tryckte i mig allihopa för att jag stått emot suget så länge. Men det är ändå inte bra för det var ju inte det jag var sugen på så nu sitter jag och har ångest och gråter för att jag tryckt i mig alla baguetter men fortfarande är lika sugen på sötsaker att hetsa i mig :cry:

Det är lätt att säga, men svårare att genomföra. Men som du säger så är det lättare att trilla dit, när man stått emot ett sug länge. Det är just därför man får försöka äta någorlunda regelbundet, då blir inte suget lika påtagligt. Försök med det imorgon, stadig frukost och tidig lunch och se om det går bättre att stå emot sen? :)
 
Varför kan jag inte låta bli att hetsäta :cry: Började dagen bra men fick sedan sug tidigt på eftermiddagen. Fixade håret för att ha något annat att tänka på och för att jag inte skulle kunna gå till butiken med färg i håret men det hjälpte inte alls. Gjorde sådana baguetter man värmer i ugnen för jag var hungrig men slutade med att jag tryckte i mig allihopa för att jag stått emot suget så länge. Men det är ändå inte bra för det var ju inte det jag var sugen på så nu sitter jag och har ångest och gråter för att jag tryckt i mig alla baguetter men fortfarande är lika sugen på sötsaker att hetsa i mig :cry:
Det finns säkert många skäl till ditt hetsätande, men att du äter för lite och håller igen gör det inte bättre. Håller med @EmmaBovary , testa att käka lite mer regelbundet.
 
Det är lätt att säga, men svårare att genomföra. Men som du säger så är det lättare att trilla dit, när man stått emot ett sug länge. Det är just därför man får försöka äta någorlunda regelbundet, då blir inte suget lika påtagligt. Försök med det imorgon, stadig frukost och tidig lunch och se om det går bättre att stå emot sen? :)
Suget är helt bortkopplat från övrig mat. Jag hade ätit bra idag men det kom ändå ca en halvtimmer efter att jag ätit ris och inte alls var hungrig och sedan har det hängt kvar precis hela dagen för hela huvudet blir uppfyllt av det och det går inte att få bort på annat sätt än att äta det jag är sugen på. Och jag kan inte äta lite av det heller utan jag trycker i mig precis allting och är fortfarande sugen
 
Det finns säkert många skäl till ditt hetsätande, men att du äter för lite och håller igen gör det inte bättre. Håller med @EmmaBovary , testa att käka lite mer regelbundet.
Se mitt svar ovan. Jag har ätit rätt bra idag, suget är liksom bortkopplat från resten av maten och hela mitt huvud uppfylls av det
 
Nej, det är du inte. Förra gången du var hos läkaren tog du upp din ätstörning. Det var jättemodigt. Jag hoppas att du klarar att göra det igen.

Och du köpte baguetter i stället för godis i eftermiddags, det var ett bra val.

Sånt där sug är jättejobbigt och starkt och det är många som trillar dit, det är svårt att stå emot utan hjälp. Du är inte oduglig, men du behöver få hjälp så att du slipper hamna i den där situationen så ofta.
 
Nej, det är du inte. Förra gången du var hos läkaren tog du upp din ätstörning. Det var jättemodigt. Jag hoppas att du klarar att göra det igen.

Och du köpte baguetter i stället för godis i eftermiddags, det var ett bra val.

Sånt där sug är jättejobbigt och starkt och det är många som trillar dit, det är svårt att stå emot utan hjälp. Du är inte oduglig, men du behöver få hjälp så att du slipper hamna i den där situationen så ofta.
Jag hade baguetterna hemma. Hade aldrig klarat att handla utan att köpa en massa godis så det var därför jag började fixa med håret för jag kunde inte gå till butiken med fullt av grejs i håret.

Jac vet inte hur jag ska kunna klara att komma över det för suget är helt bortkopplat från övrig mat. Just nu är jag riktigt äckelmätt men fortfarande lika sugen
 
Suget är helt bortkopplat från övrig mat. Jag hade ätit bra idag men det kom ändå ca en halvtimmer efter att jag ätit ris och inte alls var hungrig och sedan har det hängt kvar precis hela dagen för hela huvudet blir uppfyllt av det och det går inte att få bort på annat sätt än att äta det jag är sugen på. Och jag kan inte äta lite av det heller utan jag trycker i mig precis allting och är fortfarande sugen

Då är det förstås ännu svårare att komma åt. Hur många "riktiga" mål mat om dagen äter du? Du kanske kan testa att planera in fler, och se om det trots allt gör någon skillnad? Det lär ju inte ändras över natten är jag rädd. Sedan är du inte usel, det är jättesvårt att bryta beteendet när man hetsäter! Det är några år sedan det var som värst för min del, men det blir ändå återfall emellanåt.
 
Då är det förstås ännu svårare att komma åt. Hur många "riktiga" mål mat om dagen äter du? Du kanske kan testa att planera in fler, och se om det trots allt gör någon skillnad? Det lär ju inte ändras över natten är jag rädd. Sedan är du inte usel, det är jättesvårt att bryta beteendet när man hetsäter! Det är några år sedan det var som värst för min del, men det blir ändå återfall emellanåt.
Det är sällan jag äter lagad mat förutom typ ris, makaroner, pannkakor och sådant. Ångesten hindrar mig från att laga mat. Jag hade typ behövt någon som fixar maten åt mig och att jag inte har någon talan eller möjlighet att äta annat för jag har så extremt dålig självdicsiplin. Jag försöker lösa det genom att inte ha något jag brukar hetsa på hemma och så lämnar jag mina pengar hos mormor för att det ska bli för jobbigt att gå och köpa hetsmat.
 
Eftersom jag måste cykla som en idiot för att inte gå upp i vikt så äter jag ju uppenbarligen fel men jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan inte ha en massa mat hemma utan att äta upp allt och jag kan inte handla för varje dag för då kommer jag att köpa sötsaker istället. Jag vet inte hur jag ska klara att äta rätt :cry:
 
Suget är helt bortkopplat från övrig mat. Jag hade ätit bra idag men det kom ändå ca en halvtimmer efter att jag ätit ris och inte alls var hungrig och sedan har det hängt kvar precis hela dagen för hela huvudet blir uppfyllt av det och det går inte att få bort på annat sätt än att äta det jag är sugen på. Och jag kan inte äta lite av det heller utan jag trycker i mig precis allting och är fortfarande sugen

Åt du bara ris? Eller annat till?
 
Jag hade velat ha ett matschema och kunna hålla mig till det. Jag hade velat kunna äta grönsaker utan att bli bara hungrigare. Jag hade velat kunna laga mat utan att få ångest. Och jag hade velat kunna äta normalt utan att över- eller underäta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 980
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 023
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
604
· Visningar
43 646
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp