Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig så förvirrad. Det är så många som har dött sista året, både människor och djur. Jag kan liksom inte fatta att alla är borta på riktigt. Att jag aldrig kommer att få träffa dem igen. Det är så många marsvin som har dött att det känns som att hela flocken är ny. Det är bara Yokan som finns kvar av min gamla flock, resten är inköpta eller "bebisar". Hel huvudet snurrar av tankar
 
Jag känner mig så förvirrad. Det är så många som har dött sista året, både människor och djur. Jag kan liksom inte fatta att alla är borta på riktigt. Att jag aldrig kommer att få träffa dem igen. Det är så många marsvin som har dött att det känns som att hela flocken är ny. Det är bara Yokan som finns kvar av min gamla flock, resten är inköpta eller "bebisar". Hel huvudet snurrar av tankar
Kram, det är hemskt när man upplever det så.
 
Kram, det är hemskt när man upplever det så.
Tack. Ja, det är det. Både pappa, morbror och morfar har dött på ett halvår. Det går inte att ta in. Särskilt pappa och min morbror. Jag kommer aldrig att få träffa dem igen! Snart är det ett år sedan min älskade Xíexie dog och jag saknar henne så mycket. Jag har aldrig haft ett marsvin som hon och kommer troligen aldrig få igen
 
Tack. Ja, det är det. Både pappa, morbror och morfar har dött på ett halvår. Det går inte att ta in. Särskilt pappa och min morbror. Jag kommer aldrig att få träffa dem igen! Snart är det ett år sedan min älskade Xíexie dog och jag saknar henne så mycket. Jag har aldrig haft ett marsvin som hon och kommer troligen aldrig få igen
Kram, det är tunga förluster. man saknar personer som man förlorar men smärtan blir mildare och man kan glädjas åt minnen så småningom.
 
Men de kommer alltid att vara borta
Dom finns kvar i dig, den relation du haft med dem är en del av vad som format dig till vad du är idag. Sorgen mattas av med tiden o du kommer att minnas dem med glädje, men alltid med ett bittert vemod.
ina_console.gif
 
Och det blir ett normaltillstånd det också.

Vet att det är ett klischè, men de kommer alltid finnas kvar i ditt hjärta... så känns det för mig i alla fall.

Dom finns kvar i dig, den relation du haft med dem är en del av vad som format dig till vad du är idag. Sorgen mattas av med tiden o du kommer att minnas dem med glädje, men alltid med ett bittert vemod.
ina_console.gif
Just nu gråter jag bara jag tänker på dem. Det känns svårt att tro att det kommer att bli "normalt" till slut, även om jag vet att det blir det.

Det jag är mest rädd för nu är att mormor kommer att dö också. Hon har blivit väldigt skröplig sista året och jag vet inte om jag kommer att klara om hon också dör :cry:
 
Kan du försöka gå ut en sväng kanske? Här skiner solen just nu, rätt skönt.

Din mat i går såg god ut, men det var en väldigt liten portion? En kycklingfilet eller något sånt i tillägg så vore det bra. :)
Jag har försökt gå men fick vända hem igen. Ska försöka igen om ett tag och då ta hundarna med mig, men det är inte roligt att gå med dem just nu för Ping surar pga vädret och Poppy har skadat sig.

Var den liten? Det var mer än en portion ris om man går efter förpackningen och jag fick plocka bort lite grönsaker innan jag tog fotot för det blev för mycket. Kände mig faktiskt rätt lagom mätt. I vanliga fall brukar jag bara ta antingen grönsaker eller ris men då blir jag hungrig nästan direkt. På denna portionen höll jag mig nog mätt i tre timmar och sedan åt jag två pannkakor. Har lite kyckling kvar hemma, kan prova att lägga till det idag.

Ett stort problem med maten är att jag är sugen hela tiden trots att jag egentligen inte är hungrig och när jag väl börjat tänka på mat eller godis så börjar världens ångestspiral som oftast slutar med att jag äter något onyttigt och sedan får ångest för det. Speciellt när jag inte har något att göra så kommer suget, men ångest hindrar mig från att göra något så det blir jättesvårt
 
Jag har försökt gå men fick vända hem igen. Ska försöka igen om ett tag och då ta hundarna med mig, men det är inte roligt att gå med dem just nu för Ping surar pga vädret och Poppy har skadat sig.

Var den liten? Det var mer än en portion ris om man går efter förpackningen och jag fick plocka bort lite grönsaker innan jag tog fotot för det blev för mycket. Kände mig faktiskt rätt lagom mätt. I vanliga fall brukar jag bara ta antingen grönsaker eller ris men då blir jag hungrig nästan direkt. På denna portionen höll jag mig nog mätt i tre timmar och sedan åt jag två pannkakor. Har lite kyckling kvar hemma, kan prova att lägga till det idag.

Ett stort problem med maten är att jag är sugen hela tiden trots att jag egentligen inte är hungrig och när jag väl börjat tänka på mat eller godis så börjar världens ångestspiral som oftast slutar med att jag äter något onyttigt och sedan får ångest för det. Speciellt när jag inte har något att göra så kommer suget, men ångest hindrar mig från att göra något så det blir jättesvårt

Okej, det kanske bara såg lite ut på bilden, vet ju inte hur stor din tallirk är. :) Jättebra att du höll dig mätt i 3 timmar!

Grejen med karbohydrat-baserat mat är ju tyvärr att man lätt blir sötsugen igen efter ett litet tag, jag har samma problem då jag äter mycket ris, pasta, bullar etc. Så lite protein borde hjälpa att du håller ett jämnare blodsocker, vilket även är bättre för måendet.

Hoppast det går bättre att ta en promenad lite senare då. :)
 
Jag har försökt gå men fick vända hem igen. Ska försöka igen om ett tag och då ta hundarna med mig, men det är inte roligt att gå med dem just nu för Ping surar pga vädret och Poppy har skadat sig.

Var den liten? Det var mer än en portion ris om man går efter förpackningen och jag fick plocka bort lite grönsaker innan jag tog fotot för det blev för mycket. Kände mig faktiskt rätt lagom mätt. I vanliga fall brukar jag bara ta antingen grönsaker eller ris men då blir jag hungrig nästan direkt. På denna portionen höll jag mig nog mätt i tre timmar och sedan åt jag två pannkakor. Har lite kyckling kvar hemma, kan prova att lägga till det idag.

Ett stort problem med maten är att jag är sugen hela tiden trots att jag egentligen inte är hungrig och när jag väl börjat tänka på mat eller godis så börjar världens ångestspiral som oftast slutar med att jag äter något onyttigt och sedan får ångest för det. Speciellt när jag inte har något att göra så kommer suget, men ångest hindrar mig från att göra något så det blir jättesvårt

När man mäter strl på portion ris så förutsätts att man också äter någon form av protein och fett till det(och gärna också grönsaker).
Så de portionerna är ju inte tänkta att bara vara en så stor del av en måltid.

Om du äter protein till så blir du både mättare och du får ett blodsocker som ligger stabilare. Då både orkar du mer och blir inte lika sugen.

Så om du lägger till kyckling, fisk, kött, quorn etc så blir den måltiden jättebra!

Hoppas du kan komma ur ångesten idag!
 
Varit ute en liten runda med hundarna men har fortfarande mycket ångest. Har tagit en halv stesolid till och hoppas att den hjälper. Vad som verkligen inte hjälpte var att jag köpte godis när jag var och köpte mjölk :( Bara en bounty men det är ändå 280kalorier. Jag vill verkligen gå ned de där två kilona igen men det verkar omöjligt för hur mycket jag än cyklar och går så ligger vikten på samma och jag klarar inte att minska på maten.

Idag har jag ätit två mackor med skinka, 2 dl havregryn med mjölk, bounty och middag men jag kommer att behöva äta mer innan jag går och lägger mig.
Dagens middag. Samma som igår men med en halv kycklingfilé också
IMG_4242[1].JPG
 
Varit ute en liten runda med hundarna men har fortfarande mycket ångest. Har tagit en halv stesolid till och hoppas att den hjälper. Vad som verkligen inte hjälpte var att jag köpte godis när jag var och köpte mjölk :( Bara en bounty men det är ändå 280kalorier. Jag vill verkligen gå ned de där två kilona igen men det verkar omöjligt för hur mycket jag än cyklar och går så ligger vikten på samma och jag klarar inte att minska på maten.

Idag har jag ätit två mackor med skinka, 2 dl havregryn med mjölk, bounty och middag men jag kommer att behöva äta mer innan jag går och lägger mig.
Dagens middag. Samma som igår men med en halv kycklingfilé ocksåVisa bifogad fil 10652

Nu börjar det se ut som en riktig middag, bra! :) Och det andra du ätit låter bra det med. Man får ju äta chocklad på helgarna, så tänk inte på det. :p Du behöver inte gå ner i vikt och du kommer inte må bättre om du väger mindre.

God natt! :)
 
Nu börjar det se ut som en riktig middag, bra! :) Och det andra du ätit låter bra det med. Man får ju äta chocklad på helgarna, så tänk inte på det. :p Du behöver inte gå ner i vikt och du kommer inte må bättre om du väger mindre.

God natt! :)
Jag vet att jag inte Behöver, men jag vill. Var så nöjd när jag vägde 2kg mindre. Nu är jag också nöjd men inte sådär jättenöjd som jag var innan. Hade velat vara smalare än min syster så jag slipper känna mig som en valross varje gång vi träffas.

Idag har det hittills blivit två mackor, 2dl havregryn med mjölk, ett rör mentos och en mugg varm choklad. Tänkte äta pommes med bearnaise och kyckling till middag.

Har varit ute på en långrunda i solen. Det gick riktigt långsamt för jag är så matt första halvan av dagen men det gick iallafall. Dock utan hundar för Poppy har fortfarande ont och Ping vill inte gå långt. Måste ringa till veterinären igen på måndag. Känns hopplöst med Poppy :cry:

Kul är iallafall att jag tyckte att jag kände en spark i Tovas mage :bump:
 
Vet inte om jag vill ha hund längre :cry: Jag vill ju ha mina hundar, men jag vill inte ha dem som hundar utan hellre marsvin i så fall. Det känns inte som att något är roligt med att ha hund längre. Jag vill inte leka, inte kela och promenaderna funkar inte alls så jag går hellre själv än att åter igen bli ledsen pga hundarna. Varit ute med dem en och en idag och båda promenaderna fick jag vända för att de inte vill gå mera. Det är inte alls kul längre :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
593
· Visningar
42 580
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp