Bukefalos 28 år!

Min bror har en dotter

De vill jättegärna prata med dig för att kunna göra en riskbedömning för flickan!

Du kan inte be domstolen som utfärdat domen om att få en kopia via mail? Då kan du skriva ut den själv om du har en skrivare.

Hm, tror jag lämnar namn och nummer då. Skickade precis efter ett nytt kontantkort för mitt gamla hade tydligen gått ut. Har nyligen bytt mitt ordinarie nummer för att inte min pappa ska ha det så vill inte lämna ut det.

Har tyvärr ingen skrivare heller :( får gå till bibblan en morgon när det inte är så mycket folk.
 
Jag arbetar också inom socialtjänsten med just barnutredningar. Anonyma anmälningar är mer svårbedömda, givetvis beroende på tyngden i uppgifterna. Det underlättar att kunna prata med anmälaren, som @Görel säger, för att enklare göra en riskbedömning. En anmälan ges sannolikt också mer tyngd om den kommer från dig som bevisligen varit utsatt av honom, i och med att din oro skulle kunna vara befogad (även om man givetvis hoppas annorlunda för flickans skull). Hellre en utredning för mycket... Men jag förstår givetvis din tvekan och rädsla. Du är stark!
 
Jag hoppas och tror att hon helt enkelt har svårt att hitta orden riktigt rätt, och menade något i stil med att du kanske skulle känna dig stärkt av att stå upp mot något/någon som du är rädd för. Att du ska "stå för det" är en rent idiotisk sak att tycka!

Huruvida det faktiskt är något som du skulle känna dig stärkt av vet jag dock inte.

Äh, nä sånt trams känner jag mig inte stärkt av. Är mer intresserad av att undvika hot och våld än att stå upp mot någon. Men nu tycker jag ju inte att jag har så mycket val, för även om jag är anonym är det klart bror misstänker att det är jag. Så nyttan med att inte vara anonym kanske överväger eftersom jag ändå inte är så anonym sas.

Hon har ju i alla fall lämnat din bror nu (eller gick han ifrån henne?), så förhoppningsvis har hon inte huvudet helt i sanden längre. Men även det är väl en sådan sak som en utredning kommer att värdera, om hon är helt världsfrånvänd så är väl det en extra risk för barnet? @Görel ?

Vet inte alls varför dom separerat eller vems initiativ det var. Dom bor väldigt nära varandra nu, så nära att det bör vara ett aktivt val och jag tänker att det troligtvis är pga barnet. Och att dom inte skiljdes som jordens fiender i alla fall.
 
Jag vågar egentligen inte :nailbiting: men jag skulle verkligen inte kunna leva med mig själv om jag om några år för veta att han utsatt dottern och jag visste att risken fanns utan att göra nånting. Samtidigt vet jag ju inget om nuläget, han kanske är världens bästa pappa :confused: Lyckligtvis är det ju inte mitt ansvar att ta reda på det.

Jag blir lite extra oroad av att barnets mamma i alla fall tidigare var väldigt styrd av min bror och "valde hans sida" när övergreppen mot mig kom fram. Hon känns rätt typisk en sån förälder som tittar åt andra hållet när barnet utsätts för övergrepp (hon kan ju dock också ha förändrats). Mina föräldrar gjorde så, jag berättade att min bror "gjorde sexuella saker med mig" och pappa skällde ut bror och sen fortsatte dom att lämna oss ensamma.

Kan det kanske vara så att barnets mamma också utsatts för någon form av övergrepp från brodern? Och därav stått på hans sida i ren rädsla? Med tiden blir man nog rätt avtrubbad..
Kanske kan det inte bara hjälpa lillan om soc får nys om domen tänker jag.

Tycker det är otroligt starkt av dig att ge soc domen! Och orkar du prata med dem om det så är det ju ännu bättre såklart eftersom de då även får se hur illa allt gjort dig och hur jobbigt det är för dig att berätta om det. De får se att du väljer att berätta det ändå, för den lillas skull.

Förstår att det inte är speciellt lugnande men att kopiera på bibblan kommer nog förmodligen gå helt obemärkt förbi. Alla är så upptagna med sig själva och sitt idag och skulle något snokande öga läsa en rad i dina papper skulle de förmodligen tro att du pluggar juridik eller psykologi..

Klen tröst, men ett försök!
Du är både modig och stark och jag tror du kommer må gott när det är "färdigt" och soc kan börja rota själva. :heart
 
Senast ändrad:
Vet inte alls varför dom separerat eller vems initiativ det var. Dom bor väldigt nära varandra nu, så nära att det bör vara ett aktivt val och jag tänker att det troligtvis är pga barnet. Och att dom inte skiljdes som jordens fiender i alla fall.

Aha. Ingen silverkant där heller då.

Har tyvärr ingen skrivare heller :( får gå till bibblan en morgon när det inte är så mycket folk.

Mitt bibliotek har "meröppet", det betyder att jag kan gå dit när det är stängt genom att använda lånekortet för att komma in. När jag varit där har det varit helt, ekande tomt, inte en käft där. (Vilket betyder att jag aldrig är där under ordinarie öppettider längre! :love: :laugh:) Kolla om ditt bibliotek kanske har något liknande?
 
Min mamma hade förresten skickat ett brev till brors fd fru nu (tror inte jag skrev det?) men jag gissar att det inte blir någon respons på det. Dock gissar jag att hon kommer berätta det för bror och han kommer väl anta att jag då också känner till att dottern finns.
 
Kan det kanske vara så att barnets mamma också utsatts för någon form av övergrepp från brodern? Och därav stått på hans sida i ren rädsla? Med tiden blir man nog rätt avtrubbad..
Kanske kan det inte bara hjälpa lillan om soc får nys om domen tänker jag.

Min pappa påstår att min bror förgrep sig på barnets mamma redan när dom fortfarande bodde hemma. Alltså barnets mamma flyttade hem till oss, bror och hon var typ inneboende vuxna innan de flyttade hemifrån. Pappa har sagt att min bror spelade in övergreppen med videokamera. Inte förvånad om det är sant, men min pappa snackar jävligt mycket skit också. Om det är sant så är det ju ganska anmärkningsvärt att pappa låter bror först förgripa sig på mig och sedan sin flickvän utan att pappa agerar.
 
Min pappa påstår att min bror förgrep sig på barnets mamma redan när dom fortfarande bodde hemma. Alltså barnets mamma flyttade hem till oss, bror och hon var typ inneboende vuxna innan de flyttade hemifrån. Pappa har sagt att min bror spelade in övergreppen med videokamera. Inte förvånad om det är sant, men min pappa snackar jävligt mycket skit också. Om det är sant så är det ju ganska anmärkningsvärt att pappa låter bror först förgripa sig på mig och sedan sin flickvän utan att pappa agerar.

ja det är ordentligt anmärkningsvärt isf. Även om det förmodligen inte är omöjligt med tanke på hur du beskrivit familjens sätt att hantera detta tidigare i tråden. Hoppas verkligen inte att det är så.
 
Har tyvärr ingen skrivare heller :( får gå till bibblan en morgon när det inte är så mycket folk.

När jag varit på soc så har de en kopiator som man får använda fritt för papper som ska till dem. Det kanske finns på din kommun också? Om du säger att det är för en orosanmälan så kanske du får kopiera gratis där och utom synhåll från andra. (De har säkert ett rum med kopiator).
 
Jättebra att du tänker anmäla, det borde fler göra. Men som sagts tidigare så underlättar det riskbedömningen om det går att tala med dig personligen (Arbetar också som barnutredare). Förståligt att detta är otroligt jobbigt för dig men en eloge till dig som är så stark!
Går du till soc tror jag säkert att de är behjälpliga med kopiator om det skulle behövas.
 
Kollar om jag får kopiera på soc inne i stan imorgon eller måndag, annars hjälper en bukefalist lite utanför stan så jag tar en cykeltur dit. Och så tror jag att jag inväntar nya kontantkortet så jag kan lämna mitt nummer i anmälan.
 
Har följt tråden och vet inte vad jag ska säga för hela situationen är ju....hemsk!
Men Ts, du är ju helt fantastisk!
Wow säger jag bara.
Håller tummarna hårt för att det i slutändan blir något väldigt bra av det här för dig och flickan.
 
Om du kan ta dig till mitt jobb kan jag också bistå med kopiator. Jobbar imorgon ca 9-14 och hela måndag (men då är jag upptagen på em). Jag kan också möta dig där i helgen och kopiera, då är det oftast väldigt tomt på folk.
 
Nu har jag läst igennom hela tråden igen och jag måste få säga att du har varit jätteduktig så långt.

Att anmäla en familjemedlem är bland det värsta man kan gå igjennom men ibland är det tyvärr nödvändigt. Jag tänker på dig och skickar varm kram:heart!

Den praktiska biten överlåter jag med varm hand till Görel & Co som jobbar med denna typen av fall.
 
Har följt tråden och vet inte vad jag ska säga för hela situationen är ju....hemsk!
Men Ts, du är ju helt fantastisk!
Wow säger jag bara.
Håller tummarna hårt för att det i slutändan blir något väldigt bra av det här för dig och flickan.

Men tack :o oftast tycker jag mest illa om mig själv, så det värmer!
 
Att anmäla en familjemedlem är bland det värsta man kan gå igjennom men ibland är det tyvärr nödvändigt. Jag tänker på dig och skickar varm kram:heart!

Ser honom inte som en familjemedlem längre. Då, för drygt tio år sen när psyk anmälde honom så ville jag skydda honom och försökte få det att inte låta så allvarligt, ville inte att han skulle få fängelse. Men nu bryr jag mig inte ett skit om honom längre, det enda är att jag är rädd för att han kommer "hämnas" om han får veta att jag gjort orosanmälan. Och jag har ju inte direkt så mycket stöd omkring mig.
 
Ser honom inte som en familjemedlem längre. Då, för drygt tio år sen när psyk anmälde honom så ville jag skydda honom och försökte få det att inte låta så allvarligt, ville inte att han skulle få fängelse. Men nu bryr jag mig inte ett skit om honom längre, det enda är att jag är rädd för att han kommer "hämnas" om han får veta att jag gjort orosanmälan. Och jag har ju inte direkt så mycket stöd omkring mig.

Jag ser att du bor i en stad nära mig (om din profil stämmer?) så säg till om du behöver hjälp med kopiering eller utskrift. Eller något annat. Det skär i mig när du skriver att du inte har så mycket stöd omkring dig...jag kan troligen inte göra så mycket, men kanske kan hjälpa till rent praktiskt med nåt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 063
Senast: gulakatten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 508
Senast: Juli0a
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp