Bukefalos 28 år!

min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Dina svar är lite förvirrande, verkar som du svarar hipp som happ, lite här o där i tråden.

Om du har svårt med stavning så använd dig av FireFox eller dyligt så du får en påminnelse om stavfelen. Eller om du är arg så ta en prommis med hunden innan du svarar.
Att tilltala andra i tråden med "lilla du" o diverse andra oförskämdheter hjälper dig inte ett dugg, tvärtom så framstår du som en ganska okunnig ägare av rasen ifråga.

Bebben har lagt ner sin själ för att verkligen beskriva rasen/hundarna o är en väldigt duktig o kunnig ambassaör för sin ras.
Tyvärr verkar du vara rena motsatsen.
:cry:
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

min tio månader gamla amstaff hamnade precis i bråk i hundgården, han blev biten av sin bror, som inte heller var kastrerad ( men ibland fuknar det ju) Dom visade ingen spc aggressivitet mot varandra innan i släppte dom, den andra hunden bet honom strax under ögat och det har svullnat, sen haltar han lite. Blir det inte bättre i morgon så åker jag in. Vi kämpade i över 10 minuter men den andra hunden släppte inte, vi drog dom i bakbenen men den vägrade släppa, vi bet den även i nacken. Jag är helt skakad för han har blivit av med halva örat i ett hund bråk nu i Januari och när han var 4 månader blev han attackerad utav en schäfer som som tur var bara fick tag i kopplet och bet sönder det.
Min stora rädsla är att han nu ska bli aggressiv mot andra hundar, han har ju inte blivit det förr ( peppar peppar ta ett träd), men dennaa gången kanske han blir det. Ska ut och promenera med en hund som han gillar som en liten stund. så att han känner att inte alla hundar är elaka. Men någon som vet om det är farligt om han har blivit bliten strax UNDER ögat ? Någon som varit i samma situation, jag är fortfarande skaakis och det har gått snart mer än en timme.

Är det inte så att just amstaff och andra hundar av de raserna har någon slags låsning när dom biter?

Har för mig att en fd granne till mig som var/är uppfödare av Staffordshire BT och även ordf i rasklubben berättade det och att han ALLTID hade med sig en form av "virknål" när han var ute, utifall att något skulle ske, nu var hans hundar mkt snälla som jag minns det, men han hade med sig detta verktyg i alla fall..

Någon som vet?

Som ägare till en sådan ras bör man ju veta sådant! Även om ens hund är snäll, olyckor kan ju alltid inträffa..

Ett bett är ju aldrig bra! Kontakta veterinär!
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

får jag inte svara skriva eller göra hur jag vill eller ? Ska jag vara oansvarig bara för jag inte kan svara och skriva hur jag vill ?
du kanske tror att du vet mer än du kan ?
Jag kanske är den jag är och jag kanske skriver såhär. Är du den artigaste blygaste lugnaste eller ?
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

men jag har fått höra så många olika knep i hela mitt liv, då jag är uppvuxen med olika sorters hundar.
Tack iaf.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Saxat ur forumreglerna:
För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Det kostar ingenting att ta ett djupt andetag, räkna till tio och svara med en vänlig eller neutral ton.
Att skriva att man hatar en viss typ av människor är inte trevligt, eller vänligt.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Ok men snälla kan inte du göra så att jag kan avregistrera mig då ? Hittar inte det någnstans här ? Har letat hur länge som helst.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

men jag har fått höra så många olika knep i hela mitt liv, då jag är uppvuxen med olika sorters hundar.
Tack iaf.

Men hur menar du då?
Knep?

Vad jag menar är att när hunden bitit sig fast, då låser det sig och dom kan inte själv bestämma sig för att släppa, så fattade jag det då i alla fall.

Därför bör man nog vara väldigt upplyst om den rasen man skaffar sig, oavsett vad det är för ras.

Att du har erfarenhet av många andra raser och kan massa knep, det verkar ju inte ha hjälpt dig alls...

Vad gör du om din hund biter ett barn tex, drar du i bakbenen då med? och får ungens halva kroppsdel med på köpet?

Nå, fy 17, kolla upp detta så du är förberedd för vad som kan ske, better safe than sorry... och skulle du aldrig få använding för kunskaperna, då är det ju jättebra!

PS..om jag hade läst hela tråden så hade jag inte skrivit i den, för Bebben har svarat så bra ändå..
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Saxat ur forumreglerna:
För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Det kostar ingenting att ta ett djupt andetag, räkna till tio och svara med en vänlig eller neutral ton.
Att skriva att man hatar en viss typ av människor är inte trevligt, eller vänligt.

Skulle bli jätte tacksam om du kunde hjälpa mig med att avregistrera mig på denna sidan. Trött redan på denna sidan.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Men hur menar du då?
Knep?

Vad jag menar är att när hunden bitit sig fast, då låser det sig och dom kan inte själv bestämma sig för att släppa, så fattade jag det då i alla fall.

Därför bör man nog vara väldigt upplyst om den rasen man skaffar sig, oavsett vad det är för ras.

Att du har erfarenhet av många andra raser och kan massa knep, det verkar ju inte ha hjälpt dig alls...

Vad gör du om din hund biter ett barn tex, drar du i bakbenen då med? och får ungens halva kroppsdel med på köpet?

Nå, fy 17, kolla upp detta så du är förberedd för vad som kan ske, better safe than sorry... och skulle du aldrig få använding för kunskaperna, då är det ju jättebra!

PS..om jag hade läst hela tråden så hade jag inte skrivit i den, för Bebben har svarat så bra ändå..

Vi var tre stycken människor där när hundarna började bråka ch alla försökte på olika sätt och dom är uppfödare till denna rasen så jag tror allt att dom kan men den dom hade denna hunden kanske inte hade uppfostrat den rätt.
att dom kan låsa har jag hört men det är egentligen en myt enligt många, det är det att dom biter så hårt och blir mer aggresiva ju mer dom byter, men alla säger lika där. Olika knep på att dom ska bryta. en del säger att man ska spruta något otrevligt på dom, en del ryter, en del lyfter dom i svansen, en del i bakbenen, en del bryter upp käken med en pinne och en del tar och stryper den med ett koppel, läste jag här.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Ursäkta?????

Förlåt att jag är en superdålig hundägare. Jag låter aldrig mina hundar hälsa på andra hundar än dom som är deras "kompisar" Vilket är ett fåtal räknar man lätt på en hand. Visserligen har min ena blivit påhoppad ett antal gånger gick förbi grannens tomt o den sprang ut o flög på henne. En annan gång så låg hon o sov under en bänk på bruksa vi satt brevid o en hund sprang emellan oss som satt o flög på min sovandes hund. Men även innan det så fick hon inte hälsa på andra hundar än dom "nära" pga att jag har en människo o hundälskande ras som jag inte vill ska ha förväntningar på att få hälsa. Lite jobbigt skulle det bli i dagsläget med 3 hundar varav två är hund o människoälskande om de skulle fara runt o bete sej varje gång de fick se hundar eller människor. Sen då jag tränar o tävlar med hundarna så vill jag inte att dom ska få för sej att "grannen" på en platsläggning är en trevlig lekkompis.

Nej mina hundar klarar sej med att ha sin flock. Varför ska hunden hälsa på alla hundar den möter? Hälsar du på alla som har samma bilmärke som dej (om du nu har körkort o bil) eller alla som har samma röda jacka som dej? Eller samma cykel? Eller varför inte på alla människor du möter.

Att jämföra oss vanliga människor med hunden som hobby med en människa som vigt sitt liv åt att hjälpa problem hundar är lite patetiskt tycker jag. Han kan se tecknen på mils avstång. De flesta av oss märker inget innan det smäller.

O vad jag vet så är väl inte en Amstaff en hund som gillar andra hundar (generaliserar nu ) Det är väl en ras som är framtagen att skydda människan från hot (hundar) ???

Men fortstätt du att släppa din hund med andra hundar om det är så viktigt för dej. Hoppas verkligen inget allvarligt händer. (hur är det nu alla säger. Det är inte hundens fel utan människan som fostrar den)?
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Är du trött på forumet för att du inte får bete dig hur du vill?
Om du vill avregistrera dig får du kontakta Gunnar har jag för mig, det finns ingen "avsluta medlemskonto knapp"
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Ursäkta?????

Förlåt att jag är en superdålig hundägare. Jag låter aldrig mina hundar hälsa på andra hundar än dom som är deras "kompisar" Vilket är ett fåtal räknar man lätt på en hand. Visserligen har min ena blivit påhoppad ett antal gånger gick förbi grannens tomt o den sprang ut o flög på henne. En annan gång så låg hon o sov under en bänk på bruksa vi satt brevid o en hund sprang emellan oss som satt o flög på min sovandes hund. Men även innan det så fick hon inte hälsa på andra hundar än dom "nära" pga att jag har en människo o hundälskande ras som jag inte vill ska ha förväntningar på att få hälsa. Lite jobbigt skulle det bli i dagsläget med 3 hundar varav två är hund o människoälskande om de skulle fara runt o bete sej varje gång de fick se hundar eller människor. Sen då jag tränar o tävlar med hundarna så vill jag inte att dom ska få för sej att "grannen" på en platsläggning är en trevlig lekkompis.

Nej mina hundar klarar sej med att ha sin flock. Varför ska hunden hälsa på alla hundar den möter? Hälsar du på alla som har samma bilmärke som dej (om du nu har körkort o bil) eller alla som har samma röda jacka som dej? Eller samma cykel? Eller varför inte på alla människor du möter.

Att jämföra oss vanliga människor med hunden som hobby med en människa som vigt sitt liv åt att hjälpa problem hundar är lite patetiskt tycker jag. Han kan se tecknen på mils avstång. De flesta av oss märker inget innan det smäller.

O vad jag vet så är väl inte en Amstaff en hund som gillar andra hundar (generaliserar nu ) Det är väl en ras som är framtagen att skydda människan från hot (hundar) ???

Men fortstätt du att släppa din hund med andra hundar om det är så viktigt för dej. Hoppas verkligen inget allvarligt händer. (hur är det nu alla säger. Det är inte hundens fel utan människan som fostrar den)?


Läs på wikipedia också en amstaff är ingen bra vakt hund. Det beror på olika hundar, min hund gillar andra hundar iaf. Men det är sm människor en del människor gillar inte andra människor. som jag har sagt sen jag var 2 JAG GILLAR DJUR MER ÄN MÄNNISKOR. Djur är oskyldiga och det är vi som uppfostrar dom som vi vill ha dom. Människor däremot kan välja om dom vill gå den ena vägen eller den andra och bli ond eller god.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Är du trött på forumet för att du inte får bete dig hur du vill?
Om du vill avregistrera dig får du kontakta Gunnar har jag för mig, det finns ingen "avsluta medlemskonto knapp"

Tröttnade första dagen jag var inne. Har viktigare saker för mig än denna sida med människor som tror att dom är bättre än alla andra, för det är det dom flesta hundägarna gör.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

eftersom jag inte kommer att vara inloggad mer på denna sida sÅ Är det ingen idee att skriva hit mer och slösa er tid, jag kommer iaf inte att se något mer utav det eftersom jag aldrig mer kommer att logga in !!!
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

eftersom jag inte kommer att vara inloggad mer på denna sida sÅ Är det ingen idee att skriva hit mer och slösa er tid, jag kommer iaf inte att se något mer utav det eftersom jag aldrig mer kommer att logga in !!!

Nä, men kanske andra som skaffar en hund av denna ras och vill lära sig vad som kan hända.

Att det är en myt att de kan låsa bettet, det tror jag knappast!

Min fd granne var mkt påläst om rasen som sådan.
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Ingen ras kan låsa käkarna, däremot har olika raser olika tryckraft arvsanlag o motivation.
Det din granne syftade på är sk breaking-sticks.

Vad gäller att sära på hundar så kan man kasta en hink vatten på dem, en del raser, sso bullarna o en del bruxisar triggas av detta.
Som Bebben o fler skrivit så stryper man hunden tills den släpper.

mvh
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Nä, men kanske andra som skaffar en hund av denna ras och vill lära sig vad som kan hända.

Att det är en myt att de kan låsa bettet, det tror jag knappast!

Min fd granne var mkt påläst om rasen som sådan.

Det AR en myt. Inga hundar kan "lasa" kaken och bettet, det ar inte fysiskt mojligt. Bull terriers ar daremot avlade for att bita och halla fast till varje pris. Deras ursprung var att stass med tjurar, att bita dom i nosen vilket sags gora att tjurarna star still. Vad hande om dom slappte? Tjuren kom los och kunde attakera hunden.

Googla, det finns hur mycket information som helst... har ar en lank
http://dogs.about.com/od/dogbreeds/a/pit_bull_faq.htm
 
Senast ändrad:
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Det AR en myt. Inga hundar kan "lasa" kaken och bettet, det ar inte fysiskt mojligt. Bull terriers ar daremot avlade for att bita och halla fast till varje pris. Deras ursprung var att stass med tjurar, att bita dom i nosen vilket sags gora att tjurarna star still. Vad hande om dom slappte? Tjuren kom los och kunde attakera hunden.

http://dogs.about.com/od/dogbreeds/a/pit_bull_faq.htm

ok, men vad är det då som gör att dom inte släppet?

För så verkar många skador uppkomma, att hund biter fast och ägare drar och huden åker av...
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

Ingen ras kan låsa käkarna, däremot har olika raser olika tryckraft arvsanlag o motivation.
Det din granne syftade på är sk breaking-sticks.

Vad gäller att sära på hundar så kan man kasta en hink vatten på dem, en del raser, sso bullarna o en del bruxisar triggas av detta.
Som Bebben o fler skrivit så stryper man hunden tills den släpper.

mvh

ok, då, för över 18 år sedan.. så kanske man trodde annat..
 
Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan

ok, men vad är det då som gör att dom inte släppet?

För så verkar många skador uppkomma, att hund biter fast och ägare drar och huden åker av...

Darfor att de har blivit avlade att forsoka hanga kvar till varje pris... precis som fagel hundar har blivit avlade att ha ett "mjukt" bett, eller pointers ar avlade att 'peka'...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har för första gången i mitt liv börjat fundera på försvarsspray och vill veta om någon provat - efter igår är jag rätt skakis...
Svar
12
· Visningar
1 201
Övr. Hund Dom flesta av er känner till min Ailu. Min 50kgs heffa av rasen Amerikansk Akita. Min stora frågeställning är; Att kastrera eller inte...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 322
Senast: Akitajenny
·
Hundhälsa Jag har en russel hane som är 5 år. Fick hem honom på foder när han var 9 månader, tanken var att han skulle bli utställnings/avels-hund...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: Fille
·
Övr. Hund Var på träning med båda hundarna idag. Det var drop in och hundmötesträning så kunde ta med mig bägge då problemet kommer när jag har...
Svar
11
· Visningar
2 106
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp