Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit i Göteborg idag och hälsat på Loppans avkomma Rut eller Burberry :)!
Var tre-års test och jag tyckte hon skötte sig med den äran:heart!
46 poäng som dressyrtalang och 46,5 i hoppningen.
Mest glädjande att tjejen som äger är så nöjd och att dom är duktiga hästmänniskor och vet vad dom pysslar med.
Rutan har ju en jättetrevlig inställning men mycket turbo:D.
Dessutom var ridprovet gränsande till en fotbollsplan med pågående match..det var liite spännande:crazy:..

Loppan och Divve går på bete..härligt:love:.
Dock strular det lite då han är lite hingstig när hon brunstar. Ska dela på dom och låna in sommar sällskap till dem var men sen får vi se..
Trist, då jag gillar honom:(..
Men tror inte sådana tendenser försvinner och jag tycker det skulle vara ap-trist att behöva ha dem separerade när det bara är dom två sas...
 
Jag har varit i Göteborg idag och hälsat på Loppans avkomma Rut eller Burberry :)!
Var tre-års test och jag tyckte hon skötte sig med den äran:heart!
46 poäng som dressyrtalang och 46,5 i hoppningen.
Mest glädjande att tjejen som äger är så nöjd och att dom är duktiga hästmänniskor och vet vad dom pysslar med.
Rutan har ju en jättetrevlig inställning men mycket turbo:D.
Dessutom var ridprovet gränsande till en fotbollsplan med pågående match..det var liite spännande:crazy:..

Loppan och Divve går på bete..härligt:love:.
Dock strular det lite då han är lite hingstig när hon brunstar. Ska dela på dom och låna in sommar sällskap till dem var men sen får vi se..
Trist, då jag gillar honom:(..
Men tror inte sådana tendenser försvinner och jag tycker det skulle vara ap-trist att behöva ha dem separerade när det bara är dom två sas...
Såg bilderna på Rut. Såg jättefin ut.

Grattis @Gaia Roligt med placering

Det blir kanske nån start till hösten på fuxen. Får kämpa på och se hur det går. Knät är inte bra så det får ev göra en titthålsoperation för att se vad som är ivägen då jag inte kan sträcka på benet helt.
Vår gamla Hedda börjar komma igång trots en fraktur på bakknäet i höstas och vila i nästan två år då vi försökt få henne dräktig. Är så himla glad att hon kan hoppa igen.
 
@Tessalonica Vad händer med Julia? Har du henne hemma?
 

Bifogade filer

  • 1049CA99-7C01-4B1F-B538-3296E0123F29.jpeg
    1049CA99-7C01-4B1F-B538-3296E0123F29.jpeg
    456,2 KB · Visningar: 21
@polly p Jättekul att se bilder på Rutan. Kopia på min Julia, såå vacker i mina ögon :love:

Ronaldo hade samma beteende som din vallack och det är rent av så jääävla jobbigt. Han sprang som en besatt på somrarna och han sprang genom stängsel å allt för att uppvakta dem :banghead: Det blev hingststaket och ett ensamt hagliv.. kompis av samma kön misshandlades O_o

@Maui Julia är hemma :) Ska till vet nästa vecka igen. Hoppas få mer svar då.
 
Ja @Tessalonica tycker också dom påminner om varandra!
Angående Divve så låter det som Ronaldo var värre..
Min är mer klättrig och bita i mankam/nacke. Skulle aldrig dra ut ur hage för en brud..
Sen är han så jädrig smidig i all hantering och cool att lämna själv i både hage och stall..
Men vi får se.
Nu går han med en treårig c-ponny hingst och en 6årig ponny vallack.
Igår skreks det och brötades men nu verkar dom bundis alla tre.

Håller tummar för din Julia:heart.

Bonus bild Rut
20180521_155253.jpg
 
Ja @Tessalonica tycker också dom påminner om varandra!
Angående Divve så låter det som Ronaldo var värre..
Min är mer klättrig och bita i mankam/nacke. Skulle aldrig dra ut ur hage för en brud..
Sen är han så jädrig smidig i all hantering och cool att lämna själv i både hage och stall..
Men vi får se.
Nu går han med en treårig c-ponny hingst och en 6årig ponny vallack.
Igår skreks det och brötades men nu verkar dom bundis alla tre.

Håller tummar för din Julia:heart.

Bonus bild RutVisa bifogad fil 15300
Så fin hon är! Mycket trevligt uttryck!
 
Var ni i Tranemo o tränade? Så roligt det ser ut :):)
Vår gamla Hedda var och tävlade inne på
Åby 110. Var så pigg o glad. Rev tyvärr ett hinder men syntes att det var roligt :D
Så glad att hon fungerar igen. Ska få göra fler starter.
 
Var ni i Tranemo o tränade? Så roligt det ser ut :):)
Vår gamla Hedda var och tävlade inne på
Åby 110. Var så pigg o glad. Rev tyvärr ett hinder men syntes att det var roligt :D
Så glad att hon fungerar igen. Ska få göra fler starter.

Tranemo ja! Har ju bara 10 minuter dit!
Var dottern som red men jag skulle nog våga också på dom skutten och med Loppan:)!

Tyvärr kanske inte banan är mest väl underhållen men Loppis hoppade glatt både vatten och grav ! Himla roligt är det!

Härligt att Hedda ändå är igång och still going strong!
 
Tranemo ja! Har ju bara 10 minuter dit!
Var dottern som red men jag skulle nog våga också på dom skutten och med Loppan:)!

Tyvärr kanske inte banan är mest väl underhållen men Loppis hoppade glatt både vatten och grav ! Himla roligt är det!

Härligt att Hedda ändå är igång och still going strong!
Vi kanske ska göra en favorit i repris och ha en liten träff till häst på Tranemobanan :):up:
Tror att även jag hade vågat mig över de lägsta hindren på den banan.
Vi har ju ett par fälttävlansrävar här i tråden som kanske kunde lotsa runt oss :bow:
 
Jag hänger på :D
Släppte Hedda på bete en bit bort med tre andra hästar. Igår var hon biten riktigt mkt precis där framvalvet ska vara på ena sidan :mad:
De andra är inte snälla mot henne och Hedda är så låg i rang. Valde att plocka hem henne igen. Vi har ju tänkt att hålla igång henne o vill inte ha mer skador på henne.
Så elaka hästar är egentligen.
 
Jag är på men hellre hermanstorp än Tranemo som är en riktigt skitdålig bana! Jag kan fixa med tränare !
 
Jag är på men hellre hermanstorp än Tranemo som är en riktigt skitdålig bana! Jag kan fixa med tränare !
Nu blev jag nervös :nailbiting:

Jag tänkte mig lite kravlöst sådär. Vi är ju inte på något sätt erfarna min lilla häst och jag.... (några debutanter på 90-talet :D)
Dock så finns viljan här... Har faktiskt anmält oss till en terrängeeekend första helgen i juli.
Hade inte ens tänkt berätta om allt går åt pipsvängen :angel: men, men...

Så jag är väl på om det finns garantier för individanpassad träning på enkel nivå.
Helst skulle jag ta det i augusti när vi varit på vår "weekend" och förhoppningsvis blivit lite varmare i kläderna.

Hur tänker ni andra??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 716
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp