Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj det var trist men samtidigt bra att du kollade upp henne.
Är detta att betrakta som en senskada? Tar väl sin tid då tyvärr.
Idag red jag i paddocken och det fungerar rätt bra. Stel i rygg och höft när jag kravlat ner från hästen vilket nog ser lustigt ut.
Ja det är väl att betrakta som en sådan.. därför skrev jag lääänge. Har hemgångsråd sjukhage samt skrittpromenad vid hand upp till 20 min innan åb så tar jag nya konvalesensriktlinjer sedan.
 
Grattis i efterskott @happyrider! Och nu har jag också ett fuxsto! 7 år o vansinnigt vacker! Verkar supersnäll i hanteringen så får vi se hur hon är att rida här, på Irland var hon såklart kanon annars hade jag inte köpt henne.
Hennes kompis är en 6-årig Grållan med okänd stam men hoppar som en gudinna p har underbart temperament!
Tack snälla!
Ja nu är vi väl minst fyra fuxston samt någon valack, kul!
Du har så himla många spännande projekt på gång hela tiden.... Jag har fullt sjå att fixa en häst.... och familj med tre barn... och hund... och tre katter.... och jobba heltid.... och... herregud det tar ju aldrig slut :o

Idag fick sessan nya dojjor och jag bestämde mig för att lina... Hon har ju ändå vilat fem veckor. Det visade sig vara ett mycket bra beslut då hon var helt vild :nailbiting:. Hon pep av glädje när jag släppte ut henne på linan och studsade och hoppade som en tok. Nåja, det är positivt med energi i hästen.... antar jag :nailbiting:
 
@tuaphua kul att ni fått tag i en gård:bump:

@polly p Trist med Bellonas skada :(

@Tessalonica Tycker det ser trevligt ut på filmerna :)

@Maui Håller tummarna att Hedda tagit sig även om det ser mörkt ut!

@happyrider vilken mysig häst du verkar ha (även om hon var vild på linan :D)

@Novali01 Spännande med nya projekt! Vad är planen med dom?


Vi har varit iväg på sadelprovning. F vill tydligen fortsätta ha en D1a, la på en equipe sadel som tillsynes låg bra men jag hann bara hoppa upp och sen skritta några få steg innan han exploderade i sadeltvång :crazy: (han har aldrig visat såna tendenser tidigare). D1an som vi la på efter gick han kanon med så det fick bli en sån men islandsmodellen. Än har jag inte blivit osams med den nya sadeln vilket jag var med den gamla D1an (äldre "vanlig" modell), så jag hoppas det fortsätter så :D
Annars känns han ganska loj i ridningen förtillfället, även om jag fick till en härlig känsla i galoppen igår där jag kunde samla honom enbart genom att sitta till :love:
 
Nu var det länge sen jag var igen :P Tror sist jag skrev gick Ocean LC-LB ? Vi har iaf på ett år avancerat till Msv B , och i helgen var vi i falun där han gick en Msv C på 70% och en B:4 på 66 % . Jag ska försöka vara med er lite mer här i tråden och följa era resor och berätta min också.

namnlos_579fa43d9606ee467c8d3129.jpg
 
Nu var det länge sen jag var igen :P Tror sist jag skrev gick Ocean LC-LB ? Vi har iaf på ett år avancerat till Msv B , och i helgen var vi i falun där han gick en Msv C på 70% och en B:4 på 66 % . Jag ska försöka vara med er lite mer här i tråden och följa era resor och berätta min också.

namnlos_579fa43d9606ee467c8d3129.jpg
Så duktiga ni är. Riktigt bra %. ;)

Jag vill också veta mer @Novali01 om dina projekt. Vad ska Du göra med hästarna?
Hur många har du egentligen nu? Har ingen koll längre :confused: Hade du inte ett föl också för något år sedan? Vad hände med honom?
 
Fin häst @Anyo!

Mina tjejer är 6 och 7 år. De har hoppat lite terräng och banhoppning men behöver trimmas mer dressyr. För mig är det den enkla biten då jag 10 ggr hellre har en häst som är otittig o hoppar i terrängen.
6-åringen är gråskimmel, hon har för tillfället rätt dålig kondis och bara två växlar, full fart och ännu mer full fart men som tur är fick jag med både hand- och fotbroms...:angel:
Hon har helt underbart temperament och är lagom känslig, ca 164-165 cm.
7-åringen är fux, vacker som en dröm och har också bra temperament men mer egen vilja såklart. Hon är ju rödhårig! :D Hon har bra kondition och vi ska försöka hitta varandra lite snabbt för tanken är att tävla höstsäsongen med henne.
@Maui Jag har bara dessa två plus "fölet" som numera är 3 år, 166 cm o inriden!:D men han är på sommarkollo med sina polare o kommer hem i oktober. Jag känner inte att han behöver ridas då han var oerhört enkel att rida in. Han är löshoppad o även skuttad två ggr 70 cm uppsuttet och det brukar räcka för mina bäbbar. Han ska gå ett par månader i höst, ta vintervila o sättas igång i slutet av januari. Champion of the Youngsters är såklart hans stora mål nästa år.:bump:
 
@Anyo Så fina ni är och vad duktiga:)!

Spännande med nya hästar @Novali01. Är Bosse såld till "din" junior då?

Gahh, här promenerar vi med Bellona! Som grädde på moset har Rut också ett sår och en svullen kota. Upptäckte det igår. Hon är dessutom inte helt lätt att hantera baktassarna på ändå sas..Skit.
Dessutom hade kompisen ev. spekulanter som ville se henne på lördag..
Lilla Loppan ska på hoppträning med dottern. Sen har jag en tredje fuxmärr på lån som sommarhäst.
Gammal bild. Är en liten ponny på 147. Men hon har en häftig fuxfärg då hon ser ut som brun..
536823_453401471348044_1597385403_n.jpg


Tyvärr har jag tagit helt enormt slut mentalt. Skit att man ska bli helt knäckt men det har egentligen varit jättemycket stress för länge, ända sedan i höstas egentligen. Slet som galningar både i fredags och söndags med magasin och annat där vi och andra ställt bråte under hur många år som helst.
Det är ju en stor fördel i sig när man flyttar att få röjt. Men nu är det ju halva släktens bråte också..
Dessutom allt annat "olöst" med boende och hästarna. Jag har det nästan klart men det är det där retliga nästan..Å Rut som jag har tre månader på mig att hitta ett gott hem åt och dessutom vänjas vid trailer..
Tre dagar ledigt med kort varsel från jobb så jag hoppas hitta luft och kunna andas, eller ptja röja bland grejer mm..
 
@Anyo Så fina ni är och vad duktiga:)!

Spännande med nya hästar @Novali01. Är Bosse såld till "din" junior då?

Gahh, här promenerar vi med Bellona! Som grädde på moset har Rut också ett sår och en svullen kota. Upptäckte det igår. Hon är dessutom inte helt lätt att hantera baktassarna på ändå sas..Skit.
Dessutom hade kompisen ev. spekulanter som ville se henne på lördag..
Lilla Loppan ska på hoppträning med dottern. Sen har jag en tredje fuxmärr på lån som sommarhäst.
Gammal bild. Är en liten ponny på 147. Men hon har en häftig fuxfärg då hon ser ut som brun..
536823_453401471348044_1597385403_n.jpg


Tyvärr har jag tagit helt enormt slut mentalt. Skit att man ska bli helt knäckt men det har egentligen varit jättemycket stress för länge, ända sedan i höstas egentligen. Slet som galningar både i fredags och söndags med magasin och annat där vi och andra ställt bråte under hur många år som helst.
Det är ju en stor fördel i sig när man flyttar att få röjt. Men nu är det ju halva släktens bråte också..
Dessutom allt annat "olöst" med boende och hästarna. Jag har det nästan klart men det är det där retliga nästan..Å Rut som jag har tre månader på mig att hitta ett gott hem åt och dessutom vänjas vid trailer..
Tre dagar ledigt med kort varsel från jobb så jag hoppas hitta luft och kunna andas, eller ptja röja bland grejer mm..
Åh Polly, ta det försiktigt med dig själv.... Allt löser sig verkligen på ett eller annat sätt. Det viktigaste är att inte du blir sjuk! Ta det lugnt och be om hjälp :heart
Kram...
 
Åh Polly, ta det försiktigt med dig själv.... Allt löser sig verkligen på ett eller annat sätt. Det viktigaste är att inte du blir sjuk! Ta det lugnt och be om hjälp :heart
Kram...
Tack så jättemycket för omtanke, det värmde! Jo..det vet jag att det gör, löser sig alltså :)! Men är lite skör och lättgråten för tillfället..Kändes liksom obra att jobba iom att jag hela tiden möter folk och måste ha en rätt käck fasad utåt.
Börjar nog bli dement också;)..Skulle göra lunch och när jag står vid frysen har jag glömt vad jag skulle hämta..skumt. Kantareller, jag kom på det. Ha, ha..Nä men det är väl kanske lite små varningsklockor på att bägaren håller på att rinna över. Surt bara.. Vill ju jobba samt även strukturera allt jag har att pyssla med å det är mycket..
Söka hjälp vet jag inte. Alltså vår eminenta vct, host..
Jag vill bara kunna andas lite..
Har dessutom huset fullt med egoistiska tonåringar och halvvuxna..
 
Dum fråga..röd rosett i svansen på tjuriga märrar..gäller det bara tävling eller kan det vara vid träning också? Har liksom inte reflekterat om någon brukar ha det på exempelvis hoppträning?
Loppan kickade tydligen idag mot en häst och dottern är ju inte så duktig i att läsa av eller planera.
Då kan det väl vara bra att också punktmarkera pållan? Jag har ju inte dom problemen och vet ju hur jag ska förhålla mig men för tjejerna som dessutom tränar i grupp?
Var snälla mannen som körde så jag fick egentid med Rutan..
 
Dum fråga..röd rosett i svansen på tjuriga märrar..gäller det bara tävling eller kan det vara vid träning också? Har liksom inte reflekterat om någon brukar ha det på exempelvis hoppträning?
Loppan kickade tydligen idag mot en häst och dottern är ju inte så duktig i att läsa av eller planera.
Då kan det väl vara bra att också punktmarkera pållan? Jag har ju inte dom problemen och vet ju hur jag ska förhålla mig men för tjejerna som dessutom tränar i grupp?
Var snälla mannen som körde så jag fick egentid med Rutan..

Du kan ha rosett annars med.
Bäst är nog ändå att varna folk muntligt innan man rider.
Då slipper man oroa sig för en massa "om" och "men".

Min har ju varit jävligt spännande förr. ;)
Då har jag förvarnat när jag kommit in i ridhuset om det varit okända.

Kan du försöka ta pauser några min då och då under dagen?
Kanske behöver du gråta ur rejält? Har man svårt att grina för att man stålsatt sig så kan man antingen skriva ner hur man känner och varför och se om det triggar. Eller se en snyftrulle.
Kanske gå och få massage eller ngt kan ge ett break.

Kram till dig!
 
Det är lite lätt urdeppigt här med.
De har fått en vattenäcka på gården. Vi och säljare har olika åsikt om hur det ska åtgärdas. Vi har en frisktivningsklausul i kontraktet för sånt här. Så vi har åberopat den och köpet hävs.

Vi får se om det blir något nytt köp till annat pris om säljaren åtgärdar.
Eller om vi måste leta annat. Och hur bra det går..
Det är iaf för jävla deppigt!

Jag har iaf fått veta att jag ska få börja medicinera sköldkörteln nu. Det var lite annat som skulle ordnas först. Men nu är det äntligen dags.
Så då mår jag förhoppningsvis bättre fysiskt och psykiskt.
Det har varit lite för mkt skit här med.

Hästen har fått gå lite för hand. Han har känts fin.
Vi provade kandaret för första gången här om dagen. Det passade och han verkar tycka stången är ok.
Skönt att slippa köpa nytt IOM dyrt Sprenger-kit.
Fin var han iaf!
Både tramp och galopp har utvecklats fint. Roligt!
 
@tuaphua vattenläcka var? O tar inte ägarens försäkring det? Vi upptäckte en vattenläcka i köksväggen när vi köpt detta stället o renoverade. Det gick som dolt fel på Fd ägarens försäkring. Inga problem. Så länge allt blir fixat o inga bestående skador bör ni ju kunna köpa stället för överenskommet pris? Vi fick igenom prisavdrag när besiktningen upptäckte hål i undertak dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 733
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp