Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snyggt matchat med rött och lila :laugh::laugh: byter hon kavaj mellan hästarna :confused:

Å vad jag gillar den fuxen :love: kan ni inte försöka köpa den?
 
Snyggt matchat med rött och lila :laugh::laugh: byter hon kavaj mellan hästarna :confused:

Å vad jag gillar den fuxen :love: kan ni inte försöka köpa den?
Hon byter kavaj :p Rött passade visst inte fuxen. Frågade om lila o rött var ok men det var det :D

Ägaren tror att fuxen är värd massa pengar :eek: Hon vet nog inte vad hästar kostar idag:)

Såg att det gick bra för dig @fio Du får bara gasa på mer så blir du placerad också ;)
 
Hon byter kavaj :p Rött passade visst inte fuxen. Frågade om lila o rött var ok men det var det :D

Ägaren tror att fuxen är värd massa pengar :eek: Hon vet nog inte vad hästar kostar idag:)

Såg att det gick bra för dig @fio Du får bara gasa på mer så blir du placerad också ;)

Nä det kan jag inte göra så mkt åt just nu. Gasa är inga problem.. det är lite annat vi sysslar med mellan hindren just nu. ... Däremot behövde han inte riva 2 hinder i hoppningen, men det är så svårt att rida an när det är så lågt.. samma i terrängen egentligen, blir lite snubbelvarning.
 
8a83e191d23b8a3f3615d621aa1e7ff7.jpg

Jaså, var det din dotter som körde den färgkombon? :D
Jag satt i sekretariatet på tävlingen. Såg dock när hon hoppade och det var en fin runda. :)
 
Jag tänkte när jag gick upp 04.30 i går morse att vad fan håller jag på med.. sen köra 2.5 timme , rida dressyr och hoppning och sen vänta 5 timmar för att rida terräng i 3-4 minuter och sen packa ihop sig och köra 2.5 timmar hem.
 
Blev ingen provridning idag..Det skulle enligt klart.se blåsa rejält och då kändes det som bättre att vänta!
Hade ju velat rida Fransi för tränare också men vår hemmatränare tycker nog inte vi är tillräckligt intressanta att lägga energi på:devil:( ja, jag är lite besviken för stunden ) och min fd tränare skulle jag åkt till på torsdag men nu blir det Skåne istället för att träffa uppfödaren till Loppan och det stoet.
Gillar jue den men känns lite svajjigt kanske också, suck...Har ju till fredag på mig men lutar nog åt inte på provhästen, känner mig lite för osäker..

Däremot..den typen av häst @Novali01 ev tycker passar mig/oss verkar inte finnas inom ramen för vår budjet helt krasst. Vet att det är i all välmening men, fy, jag hittar inget:cry:.
Läser annonser och kollar videor som en tok men tkr det ser tämligen oridet ut eller iallafall inte alls ligga inom dem kriterierna..
Men jag kanske är dålig på att leta..hmm, lr får vänta lr får inse att en Fransi är en gga lagom häst till oss..?


Ha, ha.. @Maui, ni får inte rida den så bra då..;)
Tråkigt om hon vill ha mer betalt än vad ni tycker den är värd, då ska man kanske inte köpa heller..
 
Blev ingen provridning idag..Det skulle enligt klart.se blåsa rejält och då kändes det som bättre att vänta!
Hade ju velat rida Fransi för tränare också men vår hemmatränare tycker nog inte vi är tillräckligt intressanta att lägga energi på:devil:( ja, jag är lite besviken för stunden ) och min fd tränare skulle jag åkt till på torsdag men nu blir det Skåne istället för att träffa uppfödaren till Loppan och det stoet.
Gillar jue den men känns lite svajjigt kanske också, suck...Har ju till fredag på mig men lutar nog åt inte på provhästen, känner mig lite för osäker..

Däremot..den typen av häst @Novali01 ev tycker passar mig/oss verkar inte finnas inom ramen för vår budjet helt krasst. Vet att det är i all välmening men, fy, jag hittar inget:cry:.
Läser annonser och kollar videor som en tok men tkr det ser tämligen oridet ut eller iallafall inte alls ligga inom dem kriterierna..
Men jag kanske är dålig på att leta..hmm, lr får vänta lr får inse att en Fransi är en gga lagom häst till oss..?


Ha, ha.. @Maui, ni får inte rida den så bra då..;)
Tråkigt om hon vill ha mer betalt än vad ni tycker den är värd, då ska man kanske inte köpa heller..
Vi har aldrig haft för avsikt att köpa henne :D Vi lånar tills hon tänker ta föl på henne. Det kan bli i år eller om tio år. Vi får väl se. Just nu är hon nöjd. Speciellt när hon hörde att vi tränar för LL. Det var bra. ;)

@Speedway Rundan som hon vann med var inte speciellt vacker ;) Hade en himla tur då hon var i vissa hinder och hästen stod emot och var tittig i grunden, men det jämnar väl ut sig.
Rundan med fuxen var däremot fin.

@fio Hur ofta har man inte undrat vad vi håller på med :confused:
 
@Maui Jag hoppas ni får riktigt bra betalt för hästen(!) då det hon får hem är en välutbildad pålle. Med tanke på starten i karriären lär det gå bra framöver med
 
@Maui Jag hoppas ni får riktigt bra betalt för hästen(!) då det hon får hem är en välutbildad pålle. Med tanke på starten i karriären lär det gå bra framöver med
@Tessalonica Vi får inget betalt :confused: Vi får låna hennes häst så vi har en till att rida och tävla. Vi får mer erfarenhet o hon får kanske lite meriter på sitt sto så att hennes avkommor blir mer värda.
 
Sluta nu, jag måste få vara lite negativ :D Jag drar iväg i dagdrömmar så fort och har redan hämtat hem hästen i tankarna.

Jag håller med om att man inte ska räkna ut westernhästar. Letar man efter en just kompis att träna och tävla lite med och inte satsar svårklass tror jag många kan dra fördel av att man sett till att träna in lugn i hästarna.
Om man bara bestämmer sig för vilket signalsystem man vill ha och hur man vill ha dem i form och vilket svar på hjälperna etc så brukar de lära sig fort.

Iom att du dessutom rider WE också så tror jag du kan ha stor nytta av att hästen bör kunna ridas enhändigt. Det är ju bruksridning och har liknande hjälper.
Har du tur har den tom tränats i westerns liknande grenar.

Vad var det för sorts häst och hur gammal?
Spännande iaf!

KL

Vi har ridit lite på egen hand och tränat. Det har känts helt ok.

Idag red vi lektion. Nu flyttade vi oss till att rida medellinjen hela lektionen. Vi red skolorna och övergångar mellan dem på linjen och bytte insida mellan höger/vänster och skulle rida piruett eller förvänd piruett som vändning.
Vi red det i trav och galopp och varvade mellan två händer och enhändigt. Jag får inte riktigt till allt enhändigt i alla lägen. Så jag fick rycka in med både under perioder.
Åh, vad svårt det är! Men himla roligt!
Hästen höll ihop humöret bra trots att jag var väldigt trött och fibblade en del.
Tyvärr genomskådade fröken mig då jag låtsades inte höra en del instruktioner om övergångar. Jag som försökte köpa mig mer tid.. :P
Det var en intressant och nyttig lektion!
 
@tuaphua Det är så sant.
Den här hästen kan galoppombyten också, enkla byten men är han i form så fixar han några efter varann. Westernbyten då som ägaren säger och inte dressyrbyten men då sa min hemma tränare att det är ju perfekt i WEn. Och det är ju så sant. Jag ska ju ha en häst som passar till det jag behöver och kommer att använda den till, vi kommer aldrig nånsin att tävla höga dressyrklasser men kanske kommer vi tävla WE.
Han är lite WE tränad faktiskt och mycket tävlad western med vinster.
Det är en korsning halvblod och connemara 160 hög. Perfekt.
Sen har jag lite snöat in på att jag sagt att jag vill ha en häst som är runt 4-8 och absolut max 10 år. Detta mest för att jag får panik av tanken på att en dag behöva säga farväl. Men när tiden går efter gammelhästs bortgång börjar jag kunna tänka mig en något äldre. Denna är 12. Ingen ålder egentligen.

Jag försöker att använda hjärnan lite och inte rusa iväg och ta något som jag inte tänkt mig men jag fastnade för denna häst och ju mer jag tänker på det ju mer är han vad jag tänkt mig. Just nu hade jag bara tänkt mig en foderhäst ett tag men detta kan ju bli en för alltid häst så då blev då liksom så blodigt allvar :D
Nu nojjar jag mest för att ägaren ska ångra sig.

Nåväl. Bla bla. :) Jag har aldrig varit i söka häst läget förut då mina hästar mest har ramlat över mig så det är otroligt spännande

Jobbig tränare som ser när du försöker smita :p



@polly p bara för att jag själv är så velig så kan jag lätt säja att känns det inte helt rätt så är det inte helt rätt :)

Jag tänkte när jag gick upp 04.30 i går morse att vad fan håller jag på med.. sen köra 2.5 timme , rida dressyr och hoppning och sen vänta 5 timmar för att rida terräng i 3-4 minuter och sen packa ihop sig och köra 2.5 timmar hem.
Åh fy :crazy:. Inte konstigt att du är helt slut.
 
Senast ändrad:
Nu ska jag BILDBOMBA!! :D

Från terrängträningen då..

inhopp sunken road, man ska ner i hålet där som inte syns (man ser bara flaggorna) på ett galoppsprång och sen är det ett galoppsprång därnere och sen upp igen

abr_20150409_182916_e_3495.jpg



Coffin

abr_20150409_183751_e_3523.jpg


linje på 3 galoppsprång uthoppet.. inhoppet var en låda

abr_20150409_184844_e_3583.jpg



i vattnet på väg mot stock

abr_20150409_185512_e_3674.jpg


Andra hållet, alltså stock - ett galoppsprång och sen vattnet

abr_20150409_185628_e_3735.jpg
 
@Maui Men VA??!!! Jag tycker det är en självklarhet att Ni ska ha betalt för att Ni utbildar hennes häst. Hedda, Marco och Rivica gör inte allt helt själva utan Ert jobb gör ju faktiskt att de lyckas så bra på tävlingsbanorna. Det gäller ju även Ratzia.
Finns många fina hästar som har ägare som faktiskt betalar för att få det Ni gör. Just saying ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 177
· Visningar
43 713
Senast: Ainon
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 010
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 146
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 910
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp