Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fio Fina kort :banana: Så härligt det ser ut med fälttävlan.

Tessa, vi har inte lyckats hitta nån sån ägare :crazy: Men det här är också bra. Hon är ju som vår egen just nu men ägaren har en massa konstiga krav på oss emellanåt:mad: Däremot springer hon inte ner stallet precis. Vi gillar hästen så det är bra som det är.
 
Då får du hojta nästa gång, så ska jag ge dig nummer om hästar finnes ;) Jo det klart hon är men allt jobb Ni lägger gynnar ju bara henne om Ni inte kan köpa hästen billigt. Innan den kom till Er så var den ju inte värd särskilt mycket med tanke på vad den gjort och ålder.
Jag tycker bara det är synd när Ni lägger tid, energi och framförallt pengar på det att Ni själva inte kan få något av det i slutändan. Att Sara är duktig vet vi. Hennes framgånger tyder ju tydligt på det ;)
 
Tokpigg häst idag. Det var både oväntat och ovanligt. Jag höll dessutom på att få tugga snöslask då hon gjorde en tvärnit med sidohopp i rask trav. Jag var väldigt oberedd, det är liksom inte något Stråla gör, så jag hängde på halsen en stund. Hade varit premiär i så fall, att ramla av henne.

Första galoppen la hon av en rejäl brall men galopperade sen bra, andra galoppen gjorde hon en ren och fin fattning och galopperade sen utan att jag behövde driva på ända tills jag bad henne sakta ner.
Framsteg!!
 
@SkorpSmulan Låter konstigt när du skriver om snö :D Skönt att vi har börjat få vår men idag och även igår har vi haft skitväder med ösregn. Släppte inte ens ut hästarna idag på morgonen:mad:
Fick besked från Agria igår att vi får ersättning även för CT röntgen :banana: Känns som om jag vann 7000:- Hästen skall till hovslagaren imorgon och förhoppningsvis få på en sko. Hoven ser fin ut men har slet sig när jag skulle beta honom och sprang som en vilde så gipsbandaget flög sin kos. Har haft vanligt bandage runt hoven nu istället.
 
Håller med att det lät konstigt med snö:)..Härligt med pigg och duktig pålla @SkorpSmulan.

@Maui, bra att det täcktes av försäkringen, himla skönt, förstår att det känns som en liten vinst när det vart ovisst om vilket:)!
Du får se till han håller sig i skinnet bara:rage:!

Åka på terrängträning idag med dottern strax, känns sådär kul:crazy:..
Regnat här hela dagen och lär väl fortsätta..



Ska ju provrida häst i mån..undra om jag kan smuggla på mig en sådan här:D..Jaja..jag lär väl överleva, men är lite pirrigt, faktiskt. Hoppas vädret blir bättre också..
145979.jpg

Provhästen åker tillbaka på fredag. Känns lite vemodigt på ett sätt då jag gillar mentaliteteten men konfererade hej vilt mellan hjärta och hjärna och då vann väl förstnämnda den ronden:).
 
Heh, ja jag tycker det ser helt galet ut när det nästan är grönt på vissa ställen. Grönt nu :eek:

Var och tittade på en till häst idag och nu blev det jobbigt. Superfin och trevlig och ett sto. jag gillar ju ston. Uj uj.
 
15568_931080153580171_2796301770842963857_n.jpg
11160273_930817023606484_1964928044_n.jpg


Man får vara lite stolt över sina barn också:)! Han gillar inte diket/coffin men sist stred dom och nu stred dom fast betydligt mindre! Annars är påwnie superbussig på alla hinder! Skönt för dom även om det inte blir någon terrängstart hemma så tkr jag det är nyttigt med den som komplement till hoppningen för att få lite bjudning i hästen och fighting spirit till ryttaren:D!

Drar ner till mor min i em. Blev provridning i morgon bitti i stället men då tar det ju 40 min istället för två timmar!

Hi, hi..inte lätt @SkorpSmulan men helt rätt att kolla på lite olika hästar ju!
 
Drog ut lite skruv och annat kul ur mitt knä igår...för den som vill se äcklig bild kan ni gå till Fälttävlansforumet!:D Är rätt svullet idag men känns ok faktiskt efter omständigheterna. Operationssköterskan var hästtjej så det sista jag hörde var hovböld innan jag somnade och det första kirurgen sa till mig efter var, OPsköterskan undrar i vilken disciplin du tävlar! :laugh:
Jag får rida om nån vecka igen tack o lov, så det blir förhoppningsvis inget längre uppehåll.
 
@polly p :up:

@Maui
Det är en Connemara. Så den är egentligen lite för liten men den kändes verkligen inte liten. En 06:a :) Den är dock mer som Stråla i utbildning och det är väl en nackdel då det hade varit roligt med en mer klar häst.
Fast jag fastnade så för hennes personlighet och det faktum att det är ett sto. Samt liten är inte alltid dåligt, liten är en fördel i vissa aspekter.
 
Varit hos Loppis uppfödare och provridit "sysslingen" eller wathever..Släkt är dom å lite lika utseendemässigt fast denna är lite mera av allt! Jättehärlig häst, verkligen! Kände väl att jag inte hittar alla knappar och brister en HEL del..typ.. för långa tyglar och stolsits, noll bålstyrka, behöver träna massor, mm!
Skulle verkligen kunna tänka mig den hästen men tror nog uppfödaren ser att hon hamnar hos någon som kan förvalta henne bättre..
Jättekul att träffas och att hälsa på Loppis storebror mm:)!

Hittade ett filmklipp, gammalt som gatan men tösabiten min e jue faktiskt bara tolv här..Söta:love: :

Å här är Bellona som hon heter och jag..Blev bara ett filmklipp på lite galopp i början och ett taskigt avbrott till trav på min mobil för sen vill den inte vara med längre:devil:..

 
Ha,ha @Novali01. Jo, hon är jättefin men vi får se..
Känner mig så kluven till det mesta:(..Med den typen av häst så sätter jag kanske mig sj mer i fokus..
Frågan är..har jag tid och råd och samvete?

Vet jue inte heller för vem och vart jag ska träna. Ska det liksom vara "roligt" och dessutom givande, vill jag ju träna med kontinuitet för att utvecklas framåt tillsammans med hästen.

Men ska det bli en för stor samvets och kostnads och tidsfråga att så vet jag inte om det är värt det..

Att istället satsa på en medioker snäll häst att åka på lite lb-dressyr
mm för dottern och kanske mig..

Fast det går jue den här definitivt och har möjlighet till mer..
Så störigt bara att det är så svajigt med dressyrtränare i närområdet..Eller, ptja, dem finns men kostar då 450+anläggningsavg.

Jag har hellre en "enklare" tränare och får träna oftare/med kontinuitet. Till min gamla tar det en timma enkel resa, känns långt att lägga så mycket restid varje vecka...
Äh, det löser väl sig, hittar nog ett bra koncept såsmåningom om jag skaffar häst även om jag nu inte riktigt vet hur..
 
Som vanligt är jag tvärtemot då @polly p ..... Varför i hela friden ska du inte sätta dig själv i fokus? Dina barn är så stora att det snart kommer bestämma sig för om de vill eller inte vill rida mer. Mest troligt inte vill men så länge så har de ju Loppan att rida på? Du däremot blir bara äldre, japp believe me!, vet hur det är, och du har ambition o vill utvecklas o här har du din chans.
Ang tränare är jag också tvärtom då det helt klart ger mer att rida för RIKTIGT bra tränare 1 gång per månad än 4 ggr för medioker. Blir oftast billigare i längden med. En tränare som låter dig skava runt på volten o tycker att allt är fine and dandy ger dig absolut nada, du får dåliga poäng på tävling o kommer undra över vad du gör för fel. En bra tränare ser till att ta dig till nästa nivå och nästa o nästa o dina poäng på tävling stämmer någorlunda överens med känslan på träning. Solklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
43 008
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 007
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 606
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 860
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp