Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det tänker jag ha, särskilt som hennes förra avkomma dog i födseln. Sen har jag inte vågat betäcka om henne igen men nu fixade dom ju det själva..
 
Ja det tänker jag ha, särskilt som hennes förra avkomma dog i födseln. Sen har jag inte vågat betäcka om henne igen men nu fixade dom ju det själva..
Men vad är detta för sto som du har i gömmorna? Låter ju spännande. Hoppas allt går bra denna gång.

@polly p Hur har det gått för dig? Blev det ny häst?
 
11181194_937112419643611_7821701082662084067_n.jpg
Provmånad blir det i alla fall:D:banana:!!! Känns skönt! Allt gick jättebra och deras tränare var gga nöjd och det var inte så läskigt! Har mycket av mina gamla ticks att jobba på men det var sååå kul att träna! Hon kommer inom kort, Bellona! Längtar! Hoppas att det ska bli riktigt bra, Annorlunda mot min Loppa som jag känner mer. Typ Loppan med extra allt;)..Fast jag är van vid att hon reagerar snabbare och så men det kommer nog här också. Min högerhand ticsar och lever sitt egna liv..Fick tips att sätta på en rem fram i sadeln för att få stilla den och komma ner mer.

Nu red jag ju i en liten sadel som kanske inte var helt kompatibel med min kropp heller men saka inte skylla på den:angel:! Hon är härlig!!!

@ Åhh, @fio så kul!!! Spännande!!!
 
Du ser riktigt lycklig ut @polly p
Ni är jättefina tillsammans!

Här var det tandläkaren idag...
Lille W är fortfarande ordentligt svullen på lanerna, främst höger, efter att stigbygeln fastnade i munnen på honom.
Inget bett på åtminstone två veckor till.

Gick iaf bra att köra honom, första gången sen juni förra året...

Kul med tillökning @fio :up:
 
Ja det tänker jag ha, särskilt som hennes förra avkomma dog i födseln. Sen har jag inte vågat betäcka om henne igen men nu fixade dom ju det själva..

Vad roligt!
Men det var en tjuvbetäckning?

@polly p
Ih! Vad kul! :D
Ni ser jättetjusiga ut!

@happyrider Håller tummarna för att munnen kryar på sig fort!

Kl

Jag hade ju planerat försöka få till byten idag. Hade planerat hinna rida när det var lite tomt och kunna hålla min linje utan att behöva bry mig i att ta hänsyn till andra.
Givetvis kommer det in hoppekipage och så byggs det hinder, öppnas stora ridhusportar, släpas vattenmattor och så av folk som absolut inte kan se var en häst är på väg eller kan ridhusregler. In kommer en poloryttare och fräser runt i full galopp, tvärvänder, nitar och går på hästen lite väl..
Min häst skötte sig fint med tanke på det. Förr hade det lett till kast hit och dit, vägra gå fram, gloende och allmän spändhet. Nu gjorde han det man bad om. Jag blev däremot ofokuserad och tappade ridningen en del.
Att vi bytte igår kom djuret ihåg och försökte byta redan innan linjen vi gjorde det på, när jag drev lite normalt.
Så jag fick skärpa mig och rida noggrannare med bättre insida och tydligare sits för att få fram/energi när det var det vi skulle.
Vi fick till några rena byten och gav oss.
Det borde bara kunna gå bättre på lektionen imorgon.. ;)
 
Ofta är det ju så med ston som har svårt att ta sig att det är bättre de får gå med hingst ett tag. Naturligtvis under förutsättning att de är friska. Hade ett russ som vägrade bli dräktig ända tills vi släppte henne med hingsten en hel sommar, fick två fina avkommor sen varav den första fortfarande bor hos min väninna, han är 23 i år och hans mamma hade jag från 1975, med några års avbrott när hon var såld, och sen till hon fyllde 26.
 
Grattis @fio Trodde bara du hade de grå. Var har du de andra två uppstallade?
Vem är farfar?
Är så arg idag :mad: Transporten har gått sönder. Lät om den härom dagen o idag hörde jag det själv. Fick med maken till jobbet o tog av hjulet. Fick kontakt med en vän som via bilder kunde konstatera det inte var bromsarna som vi trodde utan hjullagret som såg trasigt ut. Ska inte köra med den innan den är reparerad. Står på tre hjul nu :devil:
Skit kvalitet på den dyra transporten.
 
Grattis fio! Är Barcelona den Barcelona som Christer hade?

Kl
Brun fullblodshäst fick löshoppa lite igår. Hon hoppar riktigt bra! Inga hängande framben här inte! Bakbenen kanske inte lika bra, kniper lite. Men annars jättefint!
 
Trött efter att varit skrivare på dressyren i vår fälttävlan. Skrev 1 metersklassen:)! Många fina hästar, blev kär i en fux..tror den vann..
Suger i dressyr/tävlings tarmen.. :D
Dottern är också iväg med vår ponny. Maken kör och curlar där. Liite tråkigt att inte vara med:mad:. Hade väl gått sådär i lb:n så hon var lite besviken men måste ju träna på att tävla..

Uppfödarens häst besiktigas på måndag och kommer på torsdag ev..
Sååå spännande:D.
Känner mig lite egoistisk bara då jag är skeptisk till att barnet rår på henne:(:cry:. Men vi får väl jobba på det. Motionsridning och så funkar säkert men just att sitta och jobba i tex nedsittningstrav för att ev kunna rida lättklass dressyr mm..
Ja, ja..vi provar henne och känner oss för..
Hon är ju på tok för stor för ponnyn också egentligen..17 åringen är mer ok i strl där men faller ju ändå för ålder och kan gott å väl rida stor häst sen.

Vårt fadderhinder på ft fick lite troll jag smidde ihop:
11179997_938433126178207_190659890_n.jpg


Bellona:

11195430_937196889635164_1877822095_n.jpg


Loppan går bara å har det gott! Tyvärr är hon knisslig med maten som alltid den här tiden:(..Jag vet inte om jag ska byta kraftfoder bara för att se om det blir godare? Finns ju lite gräs och då är det mer intressant. Knasiga häst.
Är på dygn 287 eller nå´t..långt till midsommar men den här tiden går fort..
 
Trött efter att varit skrivare på dressyren i vår fälttävlan. Skrev 1 metersklassen:)! Många fina hästar, blev kär i en fux..tror den vann..
Suger i dressyr/tävlings tarmen.. :D
Dottern är också iväg med vår ponny. Maken kör och curlar där. Liite tråkigt att inte vara med:mad:. Hade väl gått sådär i lb:n så hon var lite besviken men måste ju träna på att tävla..

Uppfödarens häst besiktigas på måndag och kommer på torsdag ev..
Sååå spännande:D.
Känner mig lite egoistisk bara då jag är skeptisk till att barnet rår på henne:(:cry:. Men vi får väl jobba på det. Motionsridning och så funkar säkert men just att sitta och jobba i tex nedsittningstrav för att ev kunna rida lättklass dressyr mm..
Ja, ja..vi provar henne och känner oss för..
Hon är ju på tok för stor för ponnyn också egentligen..17 åringen är mer ok i strl där men faller ju ändå för ålder och kan gott å väl rida stor häst sen.

Vårt fadderhinder på ft fick lite troll jag smidde ihop:
11179997_938433126178207_190659890_n.jpg


Bellona:

11195430_937196889635164_1877822095_n.jpg


Loppan går bara å har det gott! Tyvärr är hon knisslig med maten som alltid den här tiden:(..Jag vet inte om jag ska byta kraftfoder bara för att se om det blir godare? Finns ju lite gräs och då är det mer intressant. Knasiga häst.
Är på dygn 287 eller nå´t..långt till midsommar men den här tiden går fort..
Åh vad spännade :up:

Strålas mamma var likadan, lämnade allt hö för att gå och noppa små grästrån istället, hade ett jäkla sjå med henne, hon blev riktigt mager innan Stråla ploppade ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
43 085
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 008
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 684
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 864
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp