Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SkorpSmulan, gud vad sött namn! Såå roligt med nya pållen, den låter verkligen superrevlig!


Jag brukar "dubbellongera" men går också ut på fyrkantsspåret. Kommentaren var ju outstanding @happyrider..:D. Kunde varit till mig;)..

Så kom hon idag:love:! Jag tycker hon är himla fin! Uppfödaren körde hem henne och jag ska prova en månad då hennes intention är att allt ska funka! Hoppas så..:D.
Men skulle det inte känna ok efter/under prövotiden så har jag ju verkligen fått möjlighet att testa ordentligt!

1480594_940874509267402_1781674981001344430_n.jpg
10363706_940874515934068_1092277155212173862_n.jpg


Nu ska jag ut å säga natti natti till "mina" fina röda och en ilsk liten påwnie:heart..
 
Åh vad fin hon ser ut Polly. Det kommer bli jättebra :)
Ni som skrev om jäst hur mkt ger ni hästarna? Vår lånehäst luktar inte så gott så hon har nog problem med magen :confused:

Nyss hemkommen från Hoppträning. Var bara jag o dottern så det blev intensivt. Hästarna blev trötta o vi med. Var varmt i ridhuset också. Men så roligt det var. Rivica är så bussig och hoppar så käckt.:D
LL är en jättebra tränare o berättar lustiga saker så vi har roligt. Är bra mkt roligare än att träna dressyr.:o
 
@polly p hon är jättefin! Det kommer bli jättebra!

@Maui haha LL är en riktig filosof.. ibland får man liksom putta på honom för annars står han hela träningen och tjatar :laugh: :laugh:

Hoppas jag kan vara med nästa gång.. är sjukt trött på denna jävla skitinfluensan, nu har iallafall febern gått ner.. bara lite hosta kvar. Men sjukt trött och orkar ingenting. Longerade båda idag och jag är helt slut efter det haha.. men jag får börja rida nu oavsett så jag inte missar Hermanstorp oxå.. har redan missat 2 st fälttävlan.. Jag har lejt bort ridningen på 5 åringen till en kompis för det finns inte en suck att jag fixar båda två just nu. Den vite är ju så satans komplicerad på marken pga tidigare skador osv så honom kan man inte leja bort tyvärr.
 
Det blir nog kanon det där @polly p :up:

Usch min häst var helt vild igår. Jag längtar till jag kan rida honom, han behöver det nu!
Försöker jobba honom lite på lina (kapson) och vi springer över lite cavaletti och promenerar över vattenmattan.
Men det är inte lätt när han är på sitt vildaste humör:crazy:.

Nu har jag iaf bestämt att han åker på sommarbete till mitt "gamla" stall för att gå med fyra andra hästar varav en till unghäst.
Känns bra med tanke på att jag vill ha ute dygnet runt så länge som möjligt...
(Vill inte de andra i stallet...)
Det där med kvalitén har jag glömt :(
 
@happyrider Att skippa kvaliteten gör inget. Ångrar nästan att jag visade Rivica. Gick ju sådär o de siffrorna har de med sig hela livet :o
Om man inte ska sälja eller avtal på dem så spelar det ju egentligen ingen roll om de visas eller ej.
 
Idag har jag äntligen suttit på Stråla igen, på tok för länge sen. Hon var dock lite springig och stum i munnen, jag hoppas att det "bara" beror på att jag tog av henne täcket igår. Det blåser fortfarande kalla vindar som inte är så bra för en dålig rygg så hon var lite öm idag.

Imorgon kommer Festis :)
 
@polly p Har de första dagarna med Bellona varit till belåtenhet? :)

@SkorpSmulan Hoppas allt gått bra med Festis idag :) Fantastiskt gulligt namn :D

@happyrider Är det såren som gör att du inte kan rida? Han verkar ju pigg och glad iaf ;)

KL

Idag har jag och Julia tävlingsdebuterat :) Det var 80cm ute. Har skött sig exemplariskt och var felfri. Jättenöjd med henne men lite sur på mig själv intill sista hindret. Litar inte riktigt på att hon räcker fram och vill gärna driva på lite väl mkt men hon löste ju det ändå :) Här kommer bilder och en liten filmsnutt. Tyvärr vände filmaren kameran fel och har kapat benen på helbilden menmen. Även solen har sina fläckar ;)




Hon är liten men tycker nog bilden inte gör oss rättvisa :wtf:

 
Ni är såå fina @Tessalonica :heart! Passar varandra super! Kul med debut också!

Jag red Bellona igår! Hon känns jättefin! Stoor så hon passar mig tkr jag:D! Gillar hennes typ mkt!
11012030_941942222493964_765789573251837035_n.jpg
10431703_941942445827275_9175171651039591949_n.jpg


Men den glädje som varar länge:cry:..Loppan är sjuk..Står nu i Slöinge på dropp. Upptäckte det igår efter jag ridit Bellona. Hon gick stelt och stöppligt och var konstigt svullen på magen, ingen aptit. Tog sen ut vet. Hon trodde Loppan fått någon typ av förgiftning..Verkade inte förstoppad. Blev slangad och fick krampstillande. Något bättre idag men fortsatt hög puls och aptitlöshet och hade druckit dåligt. Så vi tog i samråd med ds beslut att åka in. Fölet lever-än..Men skit i samma i nuläget..Loppis är viktigare. Slöinge trodde mer på att fölis tar lite mycket plats och ptja..blev inte så mycket klokare. Hoppas hon piggar på sig..
 
@polly p Har de första dagarna med Bellona varit till belåtenhet? :)

@SkorpSmulan Hoppas allt gått bra med Festis idag :) Fantastiskt gulligt namn :D

@happyrider Är det såren som gör att du inte kan rida? Han verkar ju pigg och glad iaf ;)

KL

Idag har jag och Julia tävlingsdebuterat :) Det var 80cm ute. Har skött sig exemplariskt och var felfri. Jättenöjd med henne men lite sur på mig själv intill sista hindret. Litar inte riktigt på att hon räcker fram och vill gärna driva på lite väl mkt men hon löste ju det ändå :) Här kommer bilder och en liten filmsnutt. Tyvärr vände filmaren kameran fel och har kapat benen på helbilden menmen. Även solen har sina fläckar ;)




Hon är liten men tycker nog bilden inte gör oss rättvisa :wtf:

Såg att det blev tokigt när jag skrev innan..Tycker ju visst du gör henne rättvisa och ser jättefin ut på henne. Ni är superfina tsm:love:!
 
Men @polly p Så oroligt. Hoppas allt går bra med Loppan. Slöinge tror alltså inte att hon är förgiftad.
Hur lång tid är det kvar?
 
Nu är Festis här och Stråla hon är jättekär
dsc02763_554e6a96ddf2b30d18c63be3.jpg

dsc02756_554e6bc02a6b224eb57fbd6f.jpg

dsc02755_554e6bac9606ee04c6ed13a6.jpg


Jag hoppas verkligen att hennes brunstande inte kommer bli ett problem :meh:
dsc02775_554e6cce2a6b224e6cdc88d7.jpg

Allt var så lungt idag, inget spring alls och knappt ett enda skri så jag tänkte släppa ihop dom imorgon. Jag är väldigt imponerad, Festis är sjukt cool och det har väldigt bra inflytande på Stråla.
 
Nu är Festis här och Stråla hon är jättekär
dsc02763_554e6a96ddf2b30d18c63be3.jpg


Åhh, så fiiina fuxar du har:love:! Han är ju jättesöt Festis, goserumpa:heart!

@Maui..nää veterinären trodde inte på förgiftning så det var väl positivt. Hon har ju hitills hållt sig gga fin i hull men iom att hon nu är så dum med sitt ätande så börjar hon falla ur.
Jätteoroligt ändå vad och varför detta hände:cry::cry::cry:.

Vi ska väl troligen ta hem henne idag för det är ju bättre med gräshage än dropp och djursjukhus är väl inte toppstället för ett dräktigt sto..
Veterinären hör av sig fram på dagen. Om allt är ok annars får hon ju vara kvar och matas och vätskas där lite till.
 
@Maui..nää veterinären trodde inte på förgiftning så det var väl positivt. Hon har ju hitills hållt sig gga fin i hull men iom att hon nu är så dum med sitt ätande så börjar hon falla ur.
Jätteoroligt ändå vad och varför detta hände:cry::cry::cry:.

Vi ska väl troligen ta hem henne idag för det är ju bättre med gräshage än dropp och djursjukhus är väl inte toppstället för ett dräktigt sto..
Veterinären hör av sig fram på dagen. Om allt är ok annars får hon ju vara kvar och matas och vätskas där lite till.
 
@Maui..nää veterinären trodde inte på förgiftning så det var väl positivt. Hon har ju hitills hållt sig gga fin i hull men iom att hon nu är så dum med sitt ätande så börjar hon falla ur.
Jätteoroligt ändå vad och varför detta hände:cry::cry::cry:.

Vi ska väl troligen ta hem henne idag för det är ju bättre med gräshage än dropp och djursjukhus är väl inte toppstället för ett dräktigt sto..
Veterinären hör av sig fram på dagen. Om allt är ok annars får hon ju vara kvar och matas och vätskas där lite till.
Hur går det @polly p ? Får du hämta hem henne? Hoppas allt går bra för er.

Red för ny tränare idag :D Nyttigt men ovant. Höll till i ett superlyxigt ridhus :) Tränaren hade headset o man hörde henne i högtalare runt om i ridhuset. Gjorde ju Rivica lite spänd. Fick först rida runt lite själv o visa skolor, ökningar o byten sen kom domen :crazy: Hon tyckte att hon jobbade för dåligt med bakbenen, hade rätt form fram men arbetade inte igenom kroppen.
Sa att hon förstod att jag ville ha en förändring eftersom jag kom dit. Ville se henne mer strechad o genom hela kroppen. Började arbeta henne från backen med mig på. Rivica är ju så himla snäll så hon accepterade att hon använde spö på frambenen för att hon skulle backa. Sen rörde hon huvudet ner och åt sidorna. Var lite förvånad att hon ändå var så mjuk. Sen ställde hon igenom henne ordentligt med huvudet långt ner o använde spöet på en pytte volt för att få henne att sätta under sig med bakbenen. Allt accepterade Rivica o när hon sen pratade med mig stod hon helt still o bara väntade.
Fick sen prova själv att rida på en liten volt o få igång baken mer. Inte dra intygen utan ge efter speciellt med yttertygeln. Fungerade faktiskt.
Vill att jag gymnastiserar henne så här ett tag till jag kommer tillbaka. Hoppas att jag ganska snart kan få en tid så vi kan fortsätta så här. Kan nog bli bra om ett tag.
 
Hur går det @polly p ?

Jag släppte ihop dom idag, dom är så himla lugna. Dom sprang faktiskt lite idag. Lite. Stråla hann med att göra en vurpa i det blöta gräset
dsc02858_554f94402a6b224efd047230.jpg

dsc02859_554f94662a6b224f1fa194e9.jpg


Hon är lite för påstridig men han säger ifrån vänligt men bestämt att det inte blir nå rajtantajtatan så jag hoppas brunsten lägger sig snart.
Så himla vettig och lugn häst Festis är, han har väldigt gott inflytande på Stråla.
En undanmanöver
dsc02862_554f9663e087c330ebaaa29a.jpg


Åh vad nöjd jag är :)
Imorgon står det ridning gånger 2 på agendan.
 
Mest orolig .. Hon är kvar på djursjukhus,Loppan. Hoppas ödemen är bara just ödem som inte är något farligt. Men jag lyckas ju hitta skräckhistorier om tarmruption mm och oroar mig för det värsta:(:cry:..ska ringa i morgon förmiddag. Hoppas på goda besked och att få hem henne så hon kan komma ut i hage och beta. Eller åtminstone få en tydligare bild av vad det är och beror på..
 
Tack alla för de fina kommentarerna. Igår blev det en härlig uteritt i det fina vädret :)

@polly p Men jösses, lille vän :( så det kan gå. Hoppas att Loppis tillfrisknar fort och blir kry.

@SkorpSmulan Så roligt att höra att det gick bra att släppa ihop dem. Får tro att de håller sig till "vanlig" lek ;)

@Maui vad roligt att träna för någon ny. Alltid bra med sånt man måste träna på. Jag har en tanke om att kolla av läget med Julia för träningen i "dressyr"jobbet. Får se när det blir av bara :)
 
Suck..ovisshet är ta mig fasen det värsta som finns..Känner mig så bedrövad. Irriterad och ledsen. Så ringde uppfödaren som menade på att det bästa vore att ta hem henne och ödem var inget att oroa sig för bla, bla..hade pratat med sina veterinärer osv..

Jag VET att djursjukhus typ är det sämsta stället för ett dräktigt sto, men såpass nedsatt som var så liksom fanns det inga alternativ. Hoppas bara få svar på något.Hoppas dom engagerar sig och tar alla erforderliga prover etc. Veterinären ska höra av sig men har varit så mycket att göra. Jag vill ju veta nu!! Blir tokig:cry::cry::cry:

Men @Maui, vad det lät kul med tränare och andra inputs mm:)! Blir spännande!
Imorgon ska jag ev till min tränare med Bellona. Kan vara nyttigt sätt att skingra tankarna.

Såvida det inte är att Loppan ska hämtas då eller så..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 576
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
13 921
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 889
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp