Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch igår hände det som inte får hända :cry: Tog in hästarna och Alva är med som alltid. Väl framme vid stallet ber jag Alva att gå upp på gräsmattan så jag kan ta in dem. Då blir Julia rädd för något och hoppar åt sidan, välter omkull Alva så hon flyger rätt ner i backen och trampar sedan på henne.
Jag är så ledsen och helt förkrossad. Nu gick allt bra bortsett från vettskrämda föräldrar och en rädd dotter med mindre blessyrer, men bara tanken på om hon trampat lite längre fram så hade det tagit i nacken på Alva :cry::cry::cry:
Känner mig som världens sämsta mamma som tyvärr någonstans mist respekten för vilka stora djur jag hanterar varje dag ihop med min lilla tjej. Fy fan säger jag, har mått illa konstant sedan det hände. Vad håller jag på med egentligen :cry:

Gjort är gjort och nu skadade sig ingen allvarligt. Vi gör alla misstag!
Man lär sig av dem. Det är bara att göra bättre framöver. Inget blir bättre av att man slår mer på sig själv. :)
Kram till dig och dottern!

@SkorpSmulan
Åh, vad ledsen jag blir för din skull! Fy så sorgligt och orättvist!
Hur är det med dig nu?
Stor kram!

Kl

Jag har fokuserat mycket på egen läkning nu, mycket sjukgymnastik och träning och behandlingar och undersökningar etc. Så hästen har tyvärr fått stå tillbaks en del.
Tog honom för hand igår för att lossa honom lite muskulärt och placera in delarna där de bör vara.
Vi skulle ju eg på kurs med fokus på tramp/piaff nästa v. Men jag tror jag får avboka. Vi är liksom inte i form känner jag. Bättre att bara basic-jobba hemma just nu.

I helgen ska vi bygga klart lite box-fix på landet. Så i juli åker jag och pålle på semester ihop. Det blir mysigt!
Då hinner vi träna mer ihop.
 
Tack alla :heart
En vecka sen nu och livet börjar återgå till det vanliga så smått, det var en sån otrolig chock. Jag hade inte en tanke på att det skulle sluta så. Jag var så fullt övertygad om att det bara var lite magknip och att det skulle gå över.
Det är fortfarande skitjobbigt. Min gamla farbror som bor hos en vän och agerar sällskap blev tokhalt bara nån dag efter så det var lite kris för min hjärna ett tag. Men han blev snabbt bättre iaf.
 
Jag var ju iväg på hoppträning igår, vilken häst jag har köpt! :love: Gick hur bra som helst att lasta, vara på ny plats osv, plus att hon skötte sig toppen på träningen, alla misstag var ju för jag inte red som jag ska :p
Här är en liten filmsnutt, ha i åtanke att detta är första gången jag ens hoppar tre hinder på rad sådär :o Ser ju en hel massa fel jag gör, men jag tar gärna emot lite tips och råd :D

 
Vad roligt!! För att vara första gången ser det ju jättebra ut :) Är hästen hoppad sedan tidigare?
Det var riktigt skoj! Tack, hon är så snäll som står ut med en så orutinerad ryttare :) Hon är bara hoppad litegrann, har varit med på en pay and jump på 70 cm en gång. Så inte så mycket, men hon verkar tycka det är jättekul! :)
 
Var o tävlade dressyr igår. Får inte till det alls :mad: I första klassen hade vi lite missar men till nästa klass kändes hon jättefin på framridningen, lätt i handen o jag kände att baken o ryggen var med. Så in på banan o direkt går hon i från mig. Lägger sig på i handen o blir framtung o lättheten är som bortblåst. Att dessutom börja med en travökning gör det ju inte bättre :( Först i galoppen får jag ihop henne lite.
Tror att jag satsar på hoppning istället ;)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Var o tävlade dressyr igår. Får inte till det alls :mad: I första klassen hade vi lite missar men till nästa klass kändes hon jättefin på framridningen, lätt i handen o jag kände att baken o ryggen var med. Så in på banan o direkt går hon i från mig. Lägger sig på i handen o blir framtung o lättheten är som bortblåst. Att dessutom börja med en travökning gör det ju inte bättre :( Först i galoppen får jag ihop henne lite.
Tror att jag satsar på hoppning istället ;)

Eller så satsar du på att få hästfaaan framför skänkeln i alla lägen!:D Hon är ju lat som hejsan, helt klart, så träna på du lite till o ge dig inte. Hoppryttare kan du väl vara iaf?:)
 
Mitt lilla Irländska fynd har fått visa framhovarna i helgen när det var dags att börja rida. Första dagen red jag ut själv i skogen, är ju nåt som MÅSTE funka för mig så jag tänkte det var lika bra att satsa hårt direkt!:D Han är snäll som den värste...skrittar lite extra fort när han känner sig osäker men går fram överallt o fjantar sig INTE.:banana: Red ju bara en lugn travrunda men vi hade jättetrevligt. Dag 2 red jag ut med 2 vänner i granngården, lika snäll då men kanske ännu mer trygg. Han tyckte det var kul med sällskap helt klart men inte nåt som var nödvändigt. Så so far so good iaf. Ska trappa upp ridningen i veckan nu och räknar med att rida som vanligt i slutet av veckan. Har dristat mig till att anmäla till fälttävlan i början på juli så dags att komma igång!:bump:
 
Mitt lilla Irländska fynd har fått visa framhovarna i helgen när det var dags att börja rida. Första dagen red jag ut själv i skogen, är ju nåt som MÅSTE funka för mig så jag tänkte det var lika bra att satsa hårt direkt!:D Han är snäll som den värste...skrittar lite extra fort när han känner sig osäker men går fram överallt o fjantar sig INTE.:banana: Red ju bara en lugn travrunda men vi hade jättetrevligt. Dag 2 red jag ut med 2 vänner i granngården, lika snäll då men kanske ännu mer trygg. Han tyckte det var kul med sällskap helt klart men inte nåt som var nödvändigt. Så so far so good iaf. Ska trappa upp ridningen i veckan nu och räknar med att rida som vanligt i slutet av veckan. Har dristat mig till att anmäla till fälttävlan i början på juli så dags att komma igång!:bump:

Vad roligt att det går bra, alltid skönt att rida ut på hästar som går fram överallt! :D
 
Eller så satsar du på att få hästfaaan framför skänkeln i alla lägen!:D Hon är ju lat som hejsan, helt klart, så träna på du lite till o ge dig inte. Hoppryttare kan du väl vara iaf?:)
Problemet är väl att hon springer ifrån mig :D Får ju hela hästen i handen och framtung och inte alls bra. Lättheten är som bortblåst.
Gick och anmälde mig till 110 hoppning.:o Oj vad har jag gjort. Måste träna för Lennart fler gånger så jag vågar. Tror dessvärre att hans träningar tar slut för klubben ordnar c-r varje vecka snart.
@Novali01 Kul med irländaren att han fungerar. De är ganska bra de där irländarna. Brukar vara vana vid skog och mark.
 
Förresten så har jag blivit uppsagd från jobbet.:eek::crazy: Efter 27 år så har ägaren kommit på att det är bättre att lägga ner ekonomiavdelningen och anlita en byrå istället. Sa samtidigt upp två säljare. :mad: Ja går det inte bra så går det inte..
Slutar på fredag och på måndag börjar jag på en ekonomibyrå istället. :D Ska bli trevligt att få en vettig chef. Lite synd att mista mina arbetskamrater som jag känt halva livet men jag får ju nya. Lite konstigt är det allt. Nu sitter jag och lär upp andra på det som jag gör samt lägger över på mina arbetskamrater som redan har mer än fullt upp.
 
Herregud vilket korkat beslut från en korkad chef???:confused::mad: Ok för ekonomi, det är ju alltid vi som ryker först men säljarna??? HUR han tänkt att företaget ska ta sig ur svackan utan att sälja MER? Überkorkat. Fantastiskt roligt att du fick nytt jobb så fort, stort grattis till det!:bump::banana:

Ang att hon springer ifrån dig, ja jag sa ju det, hon är sanslöst lat!:D det är ju bara ett annat sätt att komma undan. Harriet går i slowmotion o Rivica springer, same same but same. Ingen av dom är framför skänkeln.
 
Så roligt Nova att hästen känns bra :)

Maui, vilket ärkepucko!! Men vilken tur att du hittade nytt jobb så fort :)

KL

Dagens sysselsättning :D

20150608_205045_zpse4ltkczv.jpg
[URL=http://s49.photobucket.com/user/emma_ingemarsson/media/Mobile%20Uploads/20150608_205045_zpse4ltkczv.jpg.html][/URL]
 
Ska jag...näe...jo...näe....jo....jo...jo!!! Jag SA ju det @polly p! Varför nöja sig med nåt som är sämre när man kan få nåt som kan ta en längre???:p:D

@Tessalonica Duktig unge, du lär dig!:devil:

Ikväll tänker jag äntligen låta irländaren gå ute, tycker det har varit så jäkla kallt men han behöver verkligen äta gräs dygnet runt så ikväll blir det så. Ska ju inte regna förrän på lördag o då får han väl komma in isåfall. Tjockis-Harriet får komma in o banta varje natt, jag vet hur hon känner sig....suck...
 
Här har både jag och lille röd landat på betet.
Vi trivs jättebra och känner att vi stressar av båda två!

Inte utan att jag funderar på hur jag ska göra till hösten...
Jag trivs trots allt bäst i lite enklare, mer opretentiösa miljöer....

Jag kommer rida på framåt eftersom han just vilat 5 veckor. Med någon veckas avbrott då vi är på semester....

@polly p Jag tycker också det är vansinnigt spännande och ser fram mot fina fölbilder....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
47 225
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 093
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 838
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 362
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp