Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@polly p Ja det blir nog riktigt kul, det blir som en intensivkurs, hoppas på att göra några framsteg! :) Spännande med fölning på G, hoppas att allt går bra när det väl är dags :D

Fick kontakt med min hästs uppfödare så jag har fått bekräftat att det är korsning nordsvensk travare och arab (en godkänd hingst iaf :p). Spännande korsning :rofl:

Har en vän med en häst som är korsning . En fantastisk liten häst som går både fälttävlan, hoppning, msv dressyr och WE.
 
ha hahaha@thrillie, tycker du ska fråga dina eminenta filmare om de hade filmat en bil de var intresserade av på det avståndet o genom ett staket...
 
Min häst är en flodhäst..igår hade hon rullat sig i blöt lera som torkade in..då var liknelsen ännu större;)! Borstade och myste i hagen:heart. Jag vakar lite på nätterna. Hon stönar när hon ligger så jag tror det är dags varenda gång men förmodligen gör hon så för det är stort och trycker på..
Inte utan att man längtar nu..Jag har dessutom semester i två veckor, känns inte alls otäckt:D! Ingen garanti att hon fölar inom den tiden förvissa men hoppas verkligen..

Blev osams med äldsta dottern IGEN när vi red:cry:..Så helt plötsligt drar hon förbi mig i galopp på de stenhårda grusvägarna. Bellona var jättesnäll förvisso, jag vek av på en annan väg. Lugnare att dela på sig.. Jag bad henne bara försöka hålla lite högre grundtempo. Ponny är rätt lat när man liksom inte talar om något annat, fast jättetrevlig bara man inte låter honom gå och sova..

Nåja..Jag fick en underbar tur iallafall. Hon är såå fin:love:. Men jag vet inte..har bokat tid för att ändå kolla luftrören på torsdag. Jag galopperade mycket igår för att se och pipet kommer när hon är tröttare.
Vill såklart ha den här helt ljuvliga tjejen men tkr det känns att jag vill veta, kan ju fått infektion eller reaktion när hon kom hit?

Jag är inte säker på att hon gått jättehårt hos uppfödaren det sista men vill kolla andning, luftrör samt en muskeldegneratrion vä lår. Men gör ingen full bes. eller röntgen..

På midsommardagen träning för en annan tränare och även sedan i veckan därpå, en som heter Gustav då som jag ska se hur det fungerar hos:)!
 
11270095_959995984021921_159983035_n.jpg

Lekt lite;).. Tjockisfiasötnöt!!

@Novali01, ja, jag var ganska besviken..hon är ju ändå 17 år och borde begripa bättre, hade väl varit ute och slarvat men finns inte ursäkt att bete sig, synd om påwnien också.. Det är tur att Bellona är ganska cool precis som Loppan och finner sig..Var skönt att rida en rejäl tur själv istället:)!

Men gud vad jag tycker han ser trevlig ut Bosse:love:! Även om du säger han kanske var pigg och laddad så SER det väldigt lätt och okomplicerat och säkert ut måste jag säga! Härligt!
 
@Thrillie Haha, är ju superkul att höra kommentarer när man rider... ;) Men kanske inte om däck... Duktiga Ni är!!!

@Novali01 Kunde inte se filmen men Bosse är säkert bussig :D

@polly p Vilken gose mage :) När var de beräknat? Vad gäller din dotters rejs så är det väl bara att ta i med hårdhandskarna(!). Hot brukar fungera bra!! Julia hade fullkomligt flippat om någon gjorde så och det utsätter ju både ryttare och hästar för fara... Lika bra att hon lär sig den hårda vägen.

@tuaphua Hur mår kroppen nu? :( Jobbigt att inte få vara bra...
 
@Tessalonica Haha precis, man vill hellre höra tränarens kommentarer än snack om däck och däcktryck :rofl: Tack! Det är så roligt att börja lära sig lite, hoppning är ju superkul!

Har ridit två dagar dressyrträning nu, tränaren satt upp på henne en stund igår och när han hoppade av så sa han: "Vilken supertrevlig liten häst du har! Du ska vara riktigt nöjd med det här köpet!" :D Hon blir bara bättre och bättre för var dag som går! Det är som en dröm att ha en häst man kan göra allt med! Ena dagen hoppträning, nästa dressyrträning och den tredje ut och galoppera barbacka i skogen :love:
 
@Thrillie , vad härligt med lyckat hästköp:up:! Det är ju så det ska vara! Underbart och okomplicerat!

@Tessalonica ..Ja du..det är inte så lätt att säga när tyvärr..Jag har väl räknat kring midsommar men hon kan gå över läänge..Det är iallafall grönt för fölning och jag vakar så jag är lite mossig för tillfället. Hoppas jag inte behöver hålla på flera veckor fram. Kompisens sto gick över 7veckor för några år sedan:eek:.

Hon har inte jättesprängfyllda juver eller mjölk än. Dock släppt en del i bäckenbanden. Men jag ser inga direkta tecken..
 
Idag har jag ridit Stråla för första gången på typ 3 veckor. Först allt med Festis bortgång, sen tappade hon båda framskorna i all lera vi har och efter det åkte jag bort. Medryttaren har haft igång henne iaf och hon är stark och pigg, mycket roligt.
Min gammelhäst som har varit bortlånad i ett år kom hem igår till allas stora glädje
1739255_1603757399904895_2127836534_n.jpg

dsc_0329_55807eee2a6b2221277d2fe8.jpg
 
@Thrillie Haha, är ju superkul att höra kommentarer när man rider... ;) Men kanske inte om däck... Duktiga Ni är!!!

@Novali01 Kunde inte se filmen men Bosse är säkert bussig :D

@polly p Vilken gose mage :) När var de beräknat? Vad gäller din dotters rejs så är det väl bara att ta i med hårdhandskarna(!). Hot brukar fungera bra!! Julia hade fullkomligt flippat om någon gjorde så och det utsätter ju både ryttare och hästar för fara... Lika bra att hon lär sig den hårda vägen.

@tuaphua Hur mår kroppen nu? :( Jobbigt att inte få vara bra...

Jo, det är rätt ok. Revbenen känns men är bättre!
Jag har dock akut avlivat min älskade hund. Så jag tog kvarvarande hund och drog till landet några dagar. Hästen får klara sig med lite halvvila tills vi åker bort ihop. Har bara tagit honom för hand några ggr. Blir nog 2-3 såna pass innan jag åker med.
Sen får vi göra omtag med oss båda..

Kl

Kul att läsa om er andra som håller igång!
 
Jo, det är rätt ok. Revbenen känns men är bättre!
Jag har dock akut avlivat min älskade hund. Så jag tog kvarvarande hund och drog till landet några dagar. Hästen får klara sig med lite halvvila tills vi åker bort ihop. Har bara tagit honom för hand några ggr. Blir nog 2-3 såna pass innan jag åker med.
Sen får vi göra omtag med oss båda..

Kl

Kul att läsa om er andra som håller igång!
Åh :( beklagar sorgen.
 
Nu är jag hemma från Skåne och det har varit 4 superbra dagar fulla av träning.. lilla mörka grå har fått terrängträna, hoppträna, vara innanför vita staket och hoppat payandjump. Stackars vita 06an har bara fått träna tråkig dressyr...

Bild från terrängträningen.

1907542_10153396884186797_7928799650675448865_n.jpg
 
Det ligger filmer på lilla mörka grå i -10 tråden från terrängen.. dom flesta här har ju redan sett dom på facebook så jag orkar inte lägga in filmerna här igen. :p
 
Han är ju ljuvlig Bosse Bus :love: @Novali01
Ser verkligen fin ut på hinder!

Här händer inte mycket mer än att vi rider i skogen och har miljötränat en hel del, kossor, hundar, får och springande araber i hage. Pålle får MVG!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 188
· Visningar
43 957
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 010
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 314
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 922
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp