Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trist när det inte funkar, @fio, men låter ju som om du fått tag i bra uppstallning, jobb på stället hade du ju redan innan.

Herregud Maui! :eek: Det kunde ju gått riktigt illa!

Har glömt att säga till dig @happyrider hur fina dina bilder var!:love:

Här är vi i full gång iaf, vi hopptränar och dressyrar, hon vilade ju 3 veckor i november, så det blir att köra på o ta korta småvilor sen. Herregud, hon blir 7 år till våren men ridmässigt är hon inte 7. Minns hur Grå var vid samma ålder, Svarta har ju kommit längre hoppmässigt, men han var mil före henne dressyrmässigt vid 7 års ålder...Jag tycker det är svårt att få till den träning som behövs på henne för att få henne riktigt mjuk o genom kroppen. Hon måste ju dessutom ut i skogen minst 4 dgr i veckan och då blir dressyrandet lidande. Nåja vi får väl se vad denna säsongen ger!
 
Jag bryr mig inte så mycket om "kommentarspersonen" egentligen. Hon kan vara rolig och käck också meeen man får passa vad man säger och diskuterar. En sån där person som högljutt och på ett fult sätt gärna kommenterar ekipage när man sitter på läktare odyl, kan bli väääldigt pinsamt:angel:.
Dessutom finns lite gammalt groll då hon spred icke hästrelaterade lögner som jag skulle påstått men absolut inte hade nämt ett ord om och som blev en jädra soppa men så´n är hon. Det måste ju vara tråkigt eftersom alla har samma bild av henne.

@Novali01, härligt det låter att vara på g! Dressyrmässigt kommer hon garanterat! Hur mycket trimtid har du haft med dina skador och så vidare!?

@Maui: Fya, vilken surgubbe:rage:! Håller med om att vädret får en å bli tokig!
Red ut igår eftermiddag och jag ska säga att det är sällan jag blir rädd..Först regnade det och sen snö/hagel. Å så började det blåsa utav helskotta, nästan som storm och jag var på en liten skogsväg. Träden står rätt nätt i denna blöta:nailbiting:..
Meeen som det perfekta "kärringåk";) hon är så vart hon cool ändå min Loppa, likaså häromdagen när lilla fjolårs Helgeälg skuttade nästan jämsides med oss i skogen. I like:love:!!!
 
@Novali01 Håller med om att det är för få dagar i veckan. Jag får inte heller till att träna mellan träningarna då man vill göra annat men även behöver träna...
KL
Min kompis som fick min gamla häst letar ny. Hon vill ha en trevlig häst med hyfsad gång som hon vill ha som sin bästa vän. Är inte så intresserad av att tävla. Har ringt på massa hästar upp till 70 tkr. Flera ägare har ångrat sig o vill inte längre sälja. Andra har visat sina dagen innan hon ska komma o redan sålt. Detta har nog hänt minst tio gånger nu.
Var med henne o tittade på två för ett tag sen, då visade det sig att båda var krubbitare. Har hon en himla otur eller är det så när man letar häst? :crazy:
 
Glömde ju berätta om hÖsten hon skulle titta på idag. Den kostade 50 enligt annonsen men så mailade säljaren igår o sa att hennes tränare sagt att hästen var värd mer så nu skulle hon ha 100 för den. :o
 
Glömde ju berätta om hÖsten hon skulle titta på idag. Den kostade 50 enligt annonsen men så mailade säljaren igår o sa att hennes tränare sagt att hästen var värd mer så nu skulle hon ha 100 för den. :o

Men vad är det med folk?? Å sen säger dom det är svårt att sälja hästar?
Verkar minst lika svårt att köpa:meh:..

Nu ska jag göra julköttbullar och sen har det nog tinat av ute där faktiskt är klart och kallt väder idag:up::bow:!!!
 
Glömde ju berätta om hÖsten hon skulle titta på idag. Den kostade 50 enligt annonsen men så mailade säljaren igår o sa att hennes tränare sagt att hästen var värd mer så nu skulle hon ha 100 för den. :o

Trist med sådana säljare.. julia är till salu om hon vill ha en yngre förmåga. Blir ca 162 när hon e klar skulle jag tro.
 
@Tessalonica Vad är det för stam på henne? Kommer inte ihåg. Har hon nån gång i sig eller är hon ren hoppare?
Att hon är mindre är bara positivt.
Du kan ju maila mig mer uppgifter o vad du begär av henne.
 
Här kommer fortsättningen på hästletarfronten ;) Igår hörde säljaren av sig som hade dubblat priset på hästen nu hade hon sänkt det till ursprungspriset igen. Vad är det för knasiga människor det finns? Och vad är det för tränare som rekommenderar henne att höja priset från 50 till 100.:confused:
Jag tror min kompis skippar att titta på den hästen. Vem vet vad den kostar om hon skulle gilla den.
Var och tittade på en annan igår. Visade sig var ruskigt smal och halt :mad: Funderade på att ringa Länsstyrelsen istället.
 
@Tessalonica Vad är det för stam på henne? Kommer inte ihåg. Har hon nån gång i sig eller är hon ren hoppare?
Att hon är mindre är bara positivt.
Du kan ju maila mig mer uppgifter o vad du begär av henne.
Hon är e Cohiba, morfar är Svante (Sven exporterade honom till Argentina, gick OS 2006)
Oj, jag är dålig på det där med gång osv. Kan skicka film på FB.

Alltså man blir ju mörkrädd. De två jag har sålt har gått på en vecka. Hittade toppenköpare till bägge :)
 
@Maui men alltså. Det är nog bäst att hålla sig långt borta från den säljare

@Novali01 7 år? Inte en 06:a då? Vilken dålig koll jag har på vad alla har för hästar.



----------------------
Stråla är på gång igen. Hon har galopperat uppsuttet med ryttare igår för första gången på evigheter. Det har gått jättebra, inget bock.

Gud vad det känns som att vi bara står och stampar. Ingenvart tar vi oss. Är det inte skador så är det dåligt underlag eller sjuk matte eller andra skador eller ännu sämre underlag eller väntan på hovslagare eller väntan på veterinär.
Hon är himla söt iaf. Och jäkligt stickelhårig.
dsc02152_54845362ddf2b361f23e24e1.jpg

På bilden här var det isgata som synes, vilket det har varit i en månad men nu har det kommit en massa fin snö, må den nu bara få stanna så ska vi träna vi också.

På torsdag blir det iaf we träning. Bra juldags nöje :up:



God Jul allihop!!
 
Ja jag har fattat att några har andra årgångar men inte riktigt vilka :)

Idag har jag och Stråla varit ute på en otroligt trevlig tur i orörd snö och mellan snötyngda träd. Helt underbart och så fin hon var.
Älskade häst.
 
Ja jag har fattat att några har andra årgångar men inte riktigt vilka :)

Idag har jag och Stråla varit ute på en otroligt trevlig tur i orörd snö och mellan snötyngda träd. Helt underbart och så fin hon var.
Älskade häst.
Låter helt konstigt med snö ;) Här är det bara regn och regn. Har knappt haft minus nån dag men nu ska det bli kallare. Hoppas bara det hinner torka upp innan det fryser annars blir det isgata direkt.
Kom ut på en promenad idag och det var väldigt vad pigg hon var lilla pållen :) Nu får jag nog sätta igång henne igen.

Önskar er alla en God jul
 
Låter helt konstigt med snö ;) Här är det bara regn och regn. Har knappt haft minus nån dag men nu ska det bli kallare. Hoppas bara det hinner torka upp innan det fryser annars blir det isgata direkt.
Kom ut på en promenad idag och det var väldigt vad pigg hon var lilla pållen :) Nu får jag nog sätta igång henne igen.

Önskar er alla en God jul

Ja, här med. Skittrist!

God jul till dig med! Och alla andra i tråden!

Jag red min lille filur här om dagen igen. Så himla roligt! Han var helt ok tycker jag.
Han har ju dragit av en doja. Det känns alltid lite tycker jag även om han inte reagerar. Så jag testade vikta upp det med en vanlig fårskinnsboots. Funkade helt ok tycker jag.
Vi såg nog däremot ganska kul ut med halvslarvigt borstad häst och en vit boots. Jaja.. ;)

Igår hade jag lektion för bästa ridfröken. Jag har ju bara ridit 2 ggr nu. Så jag tog teori. Så himla mycket intressant det finns att nörda ner sig i!
Tur att jag har lika nördig fröken och har den möjligheten. :P

God jul till er alla igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 213
· Visningar
44 953
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 016
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 625
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 997
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp