Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen efter en härlig sista dag i solen. Imorgon hem till hösten och burr.
Men djuren har jag lite abstinens efter. ❤️
Skönt dock med toppenvakter till både häst och hund. Så man helt kan koppla bort de tankarna.
Skulle nog gärna stannat några dagar till.
Medicinerna börjar verka och idag har jag hört och inte haft ont i bihålorna. Mkt bra!
 
Uff, ska på begravning imorgon. Sambons farfar gick bort för snart en månad sen och ska nu få ett sista farväl.
Samma natt han gick bort gick vårt brandlarm på ovanvåningen. Det tjöt tre gånger, sen var det tyst igen. Jag for upp ur sängen och trodde det brann men det på bottenvåningen gick inte och båda är anslutna till elnätet. Vi har bott här i två år och det har inte hänt varken innan dess eller efter.
 
Funderar på ny kamera... min strular. Har ju mitt älskade objektiv som är viktigast men behöver ett hyfsat kamerahus. @Tranan eller ngn annan fotointresserad är Canon 750D ngt att ha?
 
Inte sovdags annu. Middagen ar aten (mycket oinspirerad, bestaende av pasta, korv, och en sorts "sas" av balsamic ketchup, ett par matskedar creme fresh, en storre mangd sma tomater som legat inne och mognat samt en osorterad mangd kryddor. Det var faktiskt riktigt gott :p om an inte sarskilt nyttigt. :angel:

Nu sitter jag har med ett glas vin ... Skal pa er! :)
 
Är i stallet och har morgonfodring/utsläpp. Precis varit uppe och gett lösdriften frukost.
 
Gah! Kan inte eländet ta slut snart!
Ponny är halt.
Min rygg värker värre än värst.
Höften skriker.
Dåligt väder och vi måste bygga klart vinterhagen.

Bara skit alltihop.
 
Var på massage idag och hon använde nålar och det gjorde verkan .Känner mig avslappnad i hela ryggen .Igår var jag på fjället och fortsatte på sprängningen .När jag laddat ena salvan färdigt så frågade jag killarna som var där och drog rör till snökanonerna om någon ville tända salvan och alla ropade i kör JAG .Det blev tre salvor så dom fick en varsin .Tänk att man kan bli så lycklig som ett litet barn av att få tända en stubin .När jag använder el så brukar jag alltid låta någon annan få skjuta av salvan om dom inte behövs för avspärrning och det spelar ingen roll om dom är 20 eller 60 år så flinar dom nästan runt då dom får trycka in den gröna knappen och veva upp spänning och sedan trycka på den röda och känna vibrationerna i marken från salvan

Kan jag få komma och spränga också? :o :love:

Jag ÄLSKAR när det smäller, jag fick smälla alla mikroladdningarna när vi gick geofysikkursen och testade seismologiska mätningar. Min laborationspartner var för rädd för att göra det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 230
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 030
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
151 432
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 114
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp