Bukefalos 28 år!

Oro i Ugglebo (Ulvlek)

Alltså, ledarvargen i all ära. Men nu är den vanlig ulv och det spelar ingen roll vilken av dom vi får ut. Ulv som ulv, liksom.
Jag menade inte något annat än att en ledarvarg känner till vilka som är goda så kan verka som den är siare. Den är lika viktig att få ut som alla ulvar. De är ju i lyan allihop.
 
Nä jag tycker inte det här är så bra alls.

Jag är inte alls säker på LenaH som ängel. Den som ser ut att ha gjort ett ängelinlägg är Ceta, dvs att hon vet att LenaH blev käk, det är bara det att teorin duger inte riktigt för mig eftersom hon samtidigt säger att jag är ulv och det är jag inte. Hade den formulerats på något annat sätt hade jag kanske köpt den.

Nu har dessutom Mirtai trolig ulv och LenaH möjlig ulv om Ceta är ängel röstat på Ceta....jag orkar fan inte.
 
Nu så har jag hunnit gå igenom lite mer.

Heffaklumpen röstar på: Pegaus (god), qitis (lever än) och Ceta (lever också). Ingen av rösterna avgjorde någonting alls
Mirtai följde rösten på ceta igår. Vilket för mig gör att jag inte tror på både Mirtai och Ceta i lyan?
Får en känsla av att Hemlig och cirkus har hittat varandra lite under dagen? Kanske även Q vill in där, cirkus och Q är nästan överrens om en lya vad det verkar. Vet inte vad jag ska tro om det riktigt just nu.



Jag medger att jag skummar snabbt, men hänger inte med i varför just LenaHs röst skulle vara trollad? Bara för att den var på dig? Hon följde dig de två röstningarna innan, sedan protesterade du. Skaver, tänker om LenaH var ledaren och nu är ulv, och du är ulv som inte fattar varför din ledare röstade på dig. Men, samtidigt, skulle du skriva det i tråden i så fall?



Jag vet inte riktigt. Men alltså LenaH skaver mer och mer för mig. Om din tanke om henne som ledare är korrekt så är hon ulv nu. Jag har varit nojig över att bli lurad när det känns som att det finns så himla lite användbar info i leken men hoppas att jag är något på spåren här.

Kanske redan är citerat, men tar med detta:

Hon svarar fio, men jag tänker att det ändå kan vara en liten vink?

LenaH röstade på fio, en andra röst som följde cirkus, Niyama, som när rösten las var en andraröst som följde cirkus, och sedan på cirkus. Är LenaH ledare så tänker jag att hon kan ha valt att följa en god för att denna ska bli misstänkt om hon åker. Jag är alltså inte säker på cirkus.

Min röst idag får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på LenaH
För att jag tror att hon är ledaren, något lyan missade iom att de valde henne till käk. Att de missade henne tyder på att hennes vinkning om den fanns var vag. Vilket gör att jag tvekar lite på om cirkus skulle vara ulven hon vinkar till - men den biten känner jag att jag kan lämna till senare. Plus mina tankar från igår:
Fetat och färgat @cirkus
 
Håller med, om jag släpper det som skrivits efter min röst så blir nog pusslet lite lättare för mig att få ihop, men jag skulle vilja ha lite input från @hemlig :)
Jag tror jag fått ihop pusslet med var jag har dig, cirkus och Ceta. Och jag har röstat på den jag tror är ond.

Tillägg: och q tror jag inte heller är ond.
Jag vill ha in LenaH, Mirtai och Ceta som ulvar. Känns mest säker på Ceta som ulv just nu. Enligt min motivering av min röst.
 
Jag lutar åt att tro att bsf är god
Cirkus troligen också.
jag vet vart jag har mig själv!
hemlig troligen också

i så fall är ceta lenah och Mirtai i lyan
Kan det stämma ?
 
Jag tror jag fått ihop pusslet med var jag har dig, cirkus och Ceta. Och jag har röstat på den jag tror är ond.

Tillägg: och q tror jag inte heller är ond.
Jag vill ha in LenaH, Mirtai och Ceta som ulvar. Känns mest säker på Ceta som ulv just nu. Enligt min motivering av min röst.
Okej :)
Jag känner mig ganska säker på LenaH faktiskt - men behövs det för majoritet så kan jag kanske vara beredd att ändra mig.
 
Men är du säker på att det inte finns två goda som funnit varandra?

Alltså, ledarvargen i all ära. Men nu är den vanlig ulv och det spelar ingen roll vilken av dom vi får ut. Ulv som ulv, liksom.
Jag är fasen inte säker på att Ceta är ond :( även om hennes teori om mig är fel så kan hennes teori om LenaH vara rätt
Antingen är hon ängel och vet vem som blev käk via en spionrad eller så är hon ledarulven.


Det är inte så osannolikt att LenaH väljs som käk om ulvarna INTE tror att hon är ledare, vilket iofs är ganska troligt eftersom teorierna om henne som ledare var FEL det vet dom ju eftersom jag inte är i lyan.

GAAAHH



cirkus röstar på LenaH
 
Jag lutar åt att tro att bsf är god
Cirkus troligen också.
jag vet vart jag har mig själv!
hemlig troligen också

i så fall är ceta lenah och Mirtai i lyan
Kan det stämma ?
Det får jag med faktiskt, det är bara cetas röst på LenaH som skaver då - men kom på att vi har en trollkarl... Eller så trodde de LenaH var rökt, och Ceta hade kanske bäst chans att se ut som en god eller?
 
Ok jag tänker att Mirtai och ceta vet ju att LenaH kommer vara avslöjad iom spioneraden så ville offra henne.
sedan misstänker jag att ceta kan vara siad som ulv. Så hoppas jag pusslat ihop detta rätt nu.
qitis röstar på ceta
Tror hon är siad som ulv och låtsats vara ängel och för att samla rösterna
 
Jag lutar åt att tro att bsf är god
Cirkus troligen också.
jag vet vart jag har mig själv!
hemlig troligen också

i så fall är ceta lenah och Mirtai i lyan
Kan det stämma ?

Men vem fan är ängel då?
Den som borde veta vem som blev käk inatt?
Är det hemlig? i så fall är nån annan siare
 
DL 4
19.18 Ceta röstar på LenaH
19.39 hemlig röstar på Ceta
19:53 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.28 Mirtai röstar på Ceta
21:10 LenaH röstar på Ceta
21:24 Cirkus röstar på LenaH
21:25 qitis röstar på Ceta


LenaH 3
Ceta 4
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 610
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 504
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 189
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp