Ovanliga namn till barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ovanliga namn till barn

Jag ville att vårat barn skulle ha ettkort ,enkelt lite ovanligare namn. Sambon brydde sig inte så mycket "a de e fint" fick jag till svar på alla förslag.
Ganska snart bestämde vi oss för Nova om de va en tjej.
Hade några fler förslag på pojknamn, ex. Timmie.
Ganska nära förlossningen så såg jag att "Nova" låg på typ plats 40 på toplistan, men då va de försent att byta. Vi hade ju kallat henne Nova ända sen v 25 när vi fick reda på att de va en tjej i magen. Hon fick heta Kelly i mellannamn.
Om jag mot förmodan skulle skaffa fler barn så vill jag att hon heter Feline om de blir en tjej och Pondus om de blir en kille
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Ja?

Om jag nu inte hade en inte-köpa-julkappar-princip så hade jag tänkt på den här till dig mandalaki:

jitcrunch.aspx
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Ricki Lake-ligan med namnförslag som Destiny, Krystal, Ocean, Kahsahndra, Star och liknande vet jag inte vad de tänkte på...

Fast namnet Kahsahndra är väll inte alls svårt eller dumt tänkt,
här i Sverige stavas det i och för sig Kassandra.
Känner en hel del med det namnet, inte alls för ovanligt..
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Ja, de flesta namn har väl en betydelse. "Katt" är väl inte så hemskt. Feline ska förövrigt utalalas precis som de stavas, dvs "e" ska vara med i uttalet
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Ja.
Men jag vill inte ha fler barn, jag skrev "om jag mot förmodan skulle få fler barn ska dom heta"=)
Så de blir ingen unge som blir retad för katt=)
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Har inte sagt att det är hemskt, blev bara förvånad eftersom feline inte är ett namn.

Dessutom är det väl kul om folk vet vad namnen betyder innan de namnger sina barn.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Pondus har enligt Svenska Akademiens Ordlista betydelsen "myndighet, värdighet, eftertryck, tyngd"

Ofta lånat av dryga gubbar med stor mage för att ursäkta övervikten.

Är DET ett kul barnnamn :confused:
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Tycker mer det låter jobbigt att behöva rabbla "nej, inte Pontus, Pon-DUS" hela sitt liv.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

När jag var liten hade jag tydigen en lekkamrat som hette "Solitaire" sen fick hon visst en syster...
Fast priset tar en f.d klasskamrat "Smultron".
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Jag hade en klasskompis. Hon hette Soldis. Vackert och lite udda tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 661
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 541
Senast: sjoberga
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp