Bukefalos 28 år!

Ovanliga namn till barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ovanliga namn till barn

Namn är jättesvårt man ska ju liksom leva hela livet med det. Har själv ett udda för -och efternamn och måste alltid bokstavera namnet.

Så sonen skulle ha ett lätt uttalat namn som inte var för vanligt... Ja vad fick vår lille prins heta då... Albert efter barnmorskan (japp, en manlig) som förlöste honom:rofl:

Lätt att skriva och dessutom gångbart i mååånga länder.

Kallas oftast Albert men enligt sonen själv heter han Abbe som han ibland kallas.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Samma sak med nmn som rimmar på massa andra fula ord. Då tänker jag på ty Britta, ulla, Nora, mm. Nora tycker jag är fint. Men med risken för att bli retad för någe annat så skulle inte jag döpa min dotter till det.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

De barnen bor här i mina kvarter.

Och apropå guns - de är nog snart beväpnade :(

Men herregud människa! Behöver man bli kriminell för att man har ett arbetarklassnamn (för det är mest barn ifrån socialgrupp 3 som döps till sådana namn) tur att det inte finns några kriminella Carl..
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Men herregud människa! Behöver man bli kriminell för att man har ett arbetarklassnamn (för det är mest barn ifrån socialgrupp 3 som döps till sådana namn) tur att det inte finns några kriminella Carl..

Man behöver inte bli det.

Men sannolikheten är signifikant större.

Det är vetenskapligt bevisat att killar med namn som slutar på -y är överrepresenterade i fängelser.

De där nämnda namnen hör till dagens trash-namn.

Att man väljer ett så belastande namn till sitt barn tyder nämligen på två saker. Inte bara tillhör man sannolikt det du kallar socialgrupp 3. Utan man är dessutom totalt omedveten vilka mekanismer som håller kvar en själv och ens avkomma där och tycker det egna omedvetna namnvalet är viktigare än barnets förutsättningar.

Ett trash-namn ÄR en belastning.

Det borde inte vara så, men det var inte ett utopiskt samhälle vi diskuterade.

F.ö. lever kidsen ifråga redan helt utan vuxentillsyn och ofta i konflikt med lagen. :cry:
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Våran heter Molly som tilltalsnamn. Vet inte hur pass vanligt/ovanligt det är. Kanske vanligt...sen heter hon Izzy med. Sambon fick bestämma ett andra namn, och eftersom han är gitarrist, så blev det Izzy ( guns n´ roses fd gitarrist Izzy Stradlin :angel:

Izzy kan tolkas som både flick/pojknamn. I staterna tror jag Izzy är ett smeknamn för Isabelle. Dock ej med Z då.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Jag tror det är utrett nu. Luna är ett vackert namn. Hade en katt som hette så tills vi fick reda på att det inte var en hona utan en kastrerad hane, så nu heter han Ola.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Jag tror det är utrett nu. Luna är ett vackert namn. Hade en katt som hette så tills vi fick reda på att det inte var en hona utan en kastrerad hane, så nu heter han Ola.

Jag hade inte mage att döpa om min "herre" som en natt födde kattungar, hon fick fortsätta heta Torsten Johnsson :angel:

Jag håller med om att Luna är ett vackert namn, ett väldigt vackert namn till och med!
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Det är vetenskapligt bevisat att killar med namn som slutar på -y är överrepresenterade i fängelser.
...

Ett trash-namn ÄR en belastning.

En egen högst ovetenskaplig undersökning av de fall som varit inblandade i så mycket bråk att de landat på mitt jobb på nyårsnatten avslöjar att SAMTLIGA fem har y-namn. :crazy:
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Från mitt område kommer det en väldans massa Glenn.
I varje klass fanns det flera Glenn.

Många av Glennarna blev framgångsrika fotbollsspelare.
Kanske något för er att tänka på som vill ha ett proffskontrakt till era pojkar i framtiden!

För om 60- i början på 80-talsnamnen som slutar på y blir kriminella så måste ju Glenn vara ett säkert samband med att lyckas inom fotbollen!

Eller....?:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Ovanliga namn till barn

kl

Jag heter Disa vilket färre än 500 har som tilltalsnamn. Som lite tyckte jag det var lite jobbigt då öknamnet var givet och de flesta ofta trodde jag hette Lisa.

Nu gillar jag det dock skarpt. Det är fortfarande många som hör Lisa när jag presenterar mig men det kompenseras av att har folk hört vad jag heter glömmer de oftast inte bort mig.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

*kl*
Vi har ett namn till vår son, om vi får någon, men jag säger som många andra, jag vill inte lägga ut det ifall det blir snott.
Namnet har i alla fall bara 1 i sverige som tilltalsnamn, det är inte alltför konstigt men dock engelsk klingande.

Om vi får en dotter är vi rörande överens;
Emmy efter killens farmor och Andrea efter min bästa vän som dog när jag var 16.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

En egen högst ovetenskaplig undersökning av de fall som varit inblandade i så mycket bråk att de landat på mitt jobb på nyårsnatten avslöjar att SAMTLIGA fem har y-namn. :crazy:

Vad kommer morgondagens busar/bråkstakar att heta? De är ju barn/ungdomar idag, så en trend kanske man redan kan se. Y-namnen slutade ju vara populära på 80-talet eller något ditåt.
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Vad kommer morgondagens busar/bråkstakar att heta? De är ju barn/ungdomar idag, så en trend kanske man redan kan se. Y-namnen slutade ju vara populära på 80-talet eller något ditåt.

de heter Kevin, Liam och Kassandra har jag läst någonstans.

(nu är inte detta mina värderingar som vädras ;), alla ni föräldrar som har barn med dessa namn)
 
Sv: Ovanliga namn till barn

En egen högst ovetenskaplig undersökning av de fall som varit inblandade i så mycket bråk att de landat på mitt jobb på nyårsnatten avslöjar att SAMTLIGA fem har y-namn. :crazy:
Jag ska motionera om att de som bärn namn som slutar på Y ska betala högre skatt eftersom de belastar sjukvården i högre grad ;)
 
Sv: Ovanliga namn till barn

Jag hade inte mage att döpa om min "herre" som en natt födde kattungar, hon fick fortsätta heta Torsten Johnsson

*fullständigt offtopic*
En släkting till mig har en honkatta som heter Dennis (fast i stamtavlan heter hon Denise) och förut hade hon en honkatta som hette Kurt. Kissarna tycktes inte bry sig! :D ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 860
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 714
Senast: sjoberga
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: Ajda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp