Bukefalos 28 år!

På spåret

Jag är också himla nöjd med kvällen. Tog första resan på 10 och andra på 8 poäng. Jag tror aldrig jag har varit så bra :D Frågorna var också typ helt rätt för mig så det var kul.

Lite besviken är jag dock på KG och Gudrun, jag hade nog hoppats på att de skulle kunna lite mer men kanske att de är bättre i nästa omgång. Däremot så älskar jag typ Lina och Jason! Så himla himla duktiga :love:
 
var det lätta resmål/frågor ikväll? Vi (jag och mannen) tog alla resmål på 8 poäng och många följdöfrågor snabbt. Så bra har vi aldrig varit. Jag tog också vem där tidigt annars brukar jag helt vara lost på den.
 
var det lätta frågor ikväll? Vi (jag och mannen)!tog alla resmål på 8 poäng och många följdfrågor snabbt. Så bra har vi aldrig varit. Jag tog också vem där tidigt annars brukar jag helt vara lost på den.

Det var nog relativt enkla frågor ikväll, beroende på vad en har för intressen typ. Min sambo hade lite svårt medans jag tyckte det var mycket enklare än vanligt, så det är nog olika det där :)
Men ja, jag tyckte nog att det var enklare (och jag kände igen några av ledtrådarna på Madrid?! Känns som det inte var så längesedan Madrid var medsom resmål?)
 
Är man lite väl arbetsskadad om man direkt på första "Vart är vi på väg" ser att de startar från Allingsås tack vare de motorvagnar som står uppställda där? Nu är jag förvisso lokförare och kör via Allingsås på väg mot Götlaborg.

I övrigt var jag dock så där ikväll. Snöade in på sista resan med frankofiler och tänkte Andorra väldigt länge innan Madrid ploppade in på typ 4 poängsnivån. Det är nog tur att jag inte är med. Men det är jäkligt skoj program att titta på!
 
@Jonaz Man ska inte se resan som någon utfyllnad, har hänt flera gånger att något flimrat förbi som jag tagit det på så ser du Alingsås station dagligen var det ju en lätt match. :-)

Jag var i rätt tanke när de pratade 45:an och sen när de på åtta sa att det "firas i alla fall" så tog jag det.
 
På mellersta resan var jag inne på Spanien på första ledtråden, men tog den på andra med "under en filt", är uppvuxen med mycket Galenskaparna & After Shave. :p

Har bott i Trollhättan och misstänkte den när de pratade om fall. Tokyo tog jag på Narita eftersom jag flugit dit och tyckte även de frågorna var rätt lätta, tyckte annars att de flesta frågor var rätt svåra idag.

Vem där fick jag en känsla ungefär mitt i, men hade inte något konkret som gjorde att jag kände mig säker.
 
Jag har återtagit TV-soffan hemma hos oss på fredagar kl.20 - så nu är jag också bänkad framför På Spåret. Jag gillar verkligen det programmet och var en av dom som var orolig när programledarna byttes ut för en massa år sen, men vilket byte dom gjorde :love:.

Säger som någon tidigare, Lina och Jason SÅ bra!!! :up:
Besviken på Gudrun och KG... :down:
 
Jag har återtagit TV-soffan hemma hos oss på fredagar kl.20 - så nu är jag också bänkad framför På Spåret. Jag gillar verkligen det programmet och var en av dom som var orolig när programledarna byttes ut för en massa år sen, men vilket byte dom gjorde :love:.

Säger som någon tidigare, Lina och Jason SÅ bra!!! :up:
Besviken på Gudrun och KG... :down:

Jag var också besviken på Gudrun och KG men när en liten förhoppning om att det var förstagångsnerver och att de är bättre i nästa match.
 
Nu har jag sett gårdagens avsnitt och tyckte återigen att det var rätt lätta resmål (sen var hälften av frågorna helt omöjliga, men ändå :D).

Tittade ni? Och vad tyckte ni?
Jag blev så himla himla glad när Riedel var med :love: Och det var klart mycket bättre nivå på båda paren den här omgången, men tråkig som jag är hoppas jag nog inte att Martina och Ulf går vidare utan attGöran och Helena tar den platsen :)

Och vad tror ni om nästa grupp? Vilka är era förhandsavoriter? Själv gillade jag verkligen Jesper och Elisabeth förra säsongen så jag hoppas verkligen på dem! :bump:
 
Nu har jag sett gårdagens avsnitt och tyckte återigen att det var rätt lätta resmål (sen var hälften av frågorna helt omöjliga, men ändå :D).

Tittade ni? Och vad tyckte ni?
Jag blev så himla himla glad när Riedel var med :love: Och det var klart mycket bättre nivå på båda paren den här omgången, men tråkig som jag är hoppas jag nog inte att Martina och Ulf går vidare utan attGöran och Helena tar den platsen :)

Och vad tror ni om nästa grupp? Vilka är era förhandsavoriter? Själv gillade jag verkligen Jesper och Elisabeth förra säsongen så jag hoppas verkligen på dem! :bump:

Jag tyckte hela avsnittet var skitsvårt den här gången, kunde inte alls mycket. Håller med om att det var bättre nivå på lagen den här gången, men håller också på Göran och Helena. Sedan får jag fortsätta att hålla med dig för jag hoppas också på Elisabeth och Jesper i nästa grupp. :)
 
Åh vad jag älskar Jesper och Elisabeth :love: de är verkligen helt fantastiska!

Det enda som blir lite svårt är att gissa resmålen eftersom de tog dem relativt fort (och det enda som jag typ hade koll på idag var när de började prata om kaa, så jag hade behövt fler ledtrådar på de andra resmålen).

Vad tyckte ni om kvällen? Och vad tror ni om nästa vecka? Jag tror på J&E men tror att de andra två (Kjell och Erik) kan vara bra också, har för mig att de imponerade förra gången de var med :)
 
Älskar också Elisabeth och Jesper!
Ja det är nackdelen med att de tar resorna snabbt. Såg direkt på vägskyltarna att det var Danmark men längre hann jag inte. Vem Där? Tog jag också på första sekunden med Konichiwa!! Men jag hade själv dragit förrän rödhaken dök upp.

Nästa v blir nog jämn!
 
Älskar också Elisabeth och Jesper!
Ja det är nackdelen med att de tar resorna snabbt. Såg direkt på vägskyltarna att det var Danmark men längre hann jag inte. Vem Där? Tog jag också på första sekunden med Konichiwa!! Men jag hade själv dragit förrän rödhaken dök upp.

Nästa v blir nog jämn!
Jag var nöjd idag med att ta andra resan och vem där strax innan de gjorde det i tv! Var, ehm... "nära" första resan också (jag fattade att det var Danmark tack vare bussarna och Hamletreferensen, men sen var jag av någon anledning på väg vidare ner till Rostock precis innan de drog :p)

Tycker På spåret är som allra bäst när J&E är med!
 
Jag var så extremt nöjd med att ta Roskilde på 10:an att resten hamnade lite i skymundan :D jo, jag kände igen vägen och sen var det väl den där blomreferensen som gjorde det. Att det utgick från Helsingör såg jag direkt iaf.
Och så tog jag också Robyn direkt, hade nog dragit på Sportspegeln.

Annars tyckte jag det var synd på Strömstedtarna, för jag gillar alla tävlanden lika mycket i denna gruppen.
 
Detvar ett bra program idag, tog både Roskilde och Kabul innan ngt av lagen. Däremot var jag helt kost på vem där ända tills det var fem sekunder kvar, trots att jag då hört laget svara Robin .
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 317
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 682
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Jaha, så var det dags för den 27e säsongen av På Spåret. Presskonferens idag där de tävlande presenterades. Så vad tror vi om årets...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 421
Senast: Killaloe
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 101
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp