Bukefalos 28 år!

Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag ska sätta igång att natta ungar och vet inte riktigt när jag hinner in igen. För säkerhets skull lägger jag min röst nu.
hemlig röstar på Habina
Hon var först att fråga om goda siaren och har även funderat på onda siaren. Jag funderar om hon är ulv som vill fiska både käk och kompis.
 
Ryser du av obehag som du skriver eller är det av vällust ? :p
Försöker skriva något till alla med lite inlägg så ta det inte personligt utan jag försöker få lite svar av de som inte skrivit så mycket i leken än (fattar att det kan vara IRL )
Du verkar ha problem med läsförståelsen här, jag skriver 2 korta meningar och du lyckas virra till det. läs igen, det står "Ryser av obehag här." Okej det saknas ett subjekt, om jag följt min svenskalärares vilja (han är förmodligen död nu - Store E Svenson hette han och var en rolig kuf) så borde jag skrivit "Jag ryser av obehag här", eller saligt ihop meningarna och skrivit " Ja och en med dold röst, det gör att jag ryser av obehag här. Denna mening syftar dock tillbaks till vad du skrivit så du får kanske kolla upp det mer i detalj.


Du verkar ha för gott om tid här :p och uppenbarligen jag också 🙃 .

Så för att svara på din fråga, nej jag ryser av obehag. Dock är det inte så illa som förrförra leken då fårulvens dolda röst kombinerades med absolut noll info. Information finns i leken och är lite utspridd så vi kan inte bli av med allt på en gång. Samtidigt som det kanske blir svårare att pussla ihop än om den varit koncentrerad.
 
Går det att skriva - cirkus röstar på prussiluskan?
Det hade väl varit bra.

Jag menar väl mer att man inte får använda den själv.

Om siaren siar en ond så lär den ju inte dela ut någon sia om den inte måste, samtidigt så borde siaren hitta ene god om en eventuellt siad ulv röstat på någon i DL 1 så är det rätt troligt att det är på en god eller om den fått en röst på sig är det mer sannolikt att det är från en icke-kollega (ja det finns en ond utanför som inte vet om de andra och ja, ulvar alibiröstar, men jag tänkte på nån sorts sannolikhetskalkyl här) . Det svåra är väl att siaren bara får sia själv en enda gång sen chansa på att den som får sian är på goda sidan.
 
Visa bifogad fil 128842
Så här ser toppen ut.
Har svårt att tänka mig att alla ulvar och framförallt prussiluskan finns här faktiskt
Det var många du lyckades godförklara inklusive dig själv och i ett svep om man räknar alla på bilden. Hur vet du det?

Det verkar lite konstigt om lekledaren prickat in alla som skriver många inlägg (eller några alls, jag är ju med med 2) som goda/ond utanför lyan. Finns det någon kvar som inte är med på listan?
 
Jag ska sätta igång att natta ungar och vet inte riktigt när jag hinner in igen. För säkerhets skull lägger jag min röst nu.
hemlig röstar på Habina
Hon var först att fråga om goda siaren och har även funderat på onda siaren. Jag funderar om hon är ulv som vill fiska både käk och kompis.
Fast tror du verkligen att en siaren skulle outa sig så att en fiskare skulle hitta den redan i DL1? Eller att en ulv skulle göra samma? Fast i DL1 är det inte så lätt med teoriandet...
 
Det var många du lyckades godförklara inklusive dig själv och i ett svep om man räknar alla på bilden. Hur vet du det?

Det verkar lite konstigt om lekledaren prickat in alla som skriver många inlägg (eller några alls, jag är ju med med 2) som goda/ond utanför lyan. Finns det någon kvar som inte är med på listan?
Jag rättade mig själv ganska omgående efter det inlägget
Eller jag korrigerar mig själv lite på det jag skrev ovan. De som ligger i botten har även de bara 2 inlägg så det behöver inte stämma
Det är bara 4 av deltagarna (mig själv inräknad ) som skrivit mer än 6 inlägg.
Så därunder känner jag att det måste finnas några ulvar iaf bara på ren uteslutningsmetod
 
Alltså DL 1 är ju som att koka soppa på en spik. Det finns knappt något att teoria om. Jag är helt fascinerad över dom som ligger i inläggstoppen som verkligen kan skapa diskussioner utifrån så lite info. 😊

Vi skapar ju dessutom så oerhört givande diskussioner också. ;)
 
Jag ska sätta igång att natta ungar och vet inte riktigt när jag hinner in igen. För säkerhets skull lägger jag min röst nu.
hemlig röstar på Habina
Hon var först att fråga om goda siaren och har även funderat på onda siaren. Jag funderar om hon är ulv som vill fiska både käk och kompis.

Helt okej. :) Jag frågade om den givmilda siaren eftersom jag inte fick ihop DL-tiderna, och fick en bra förklaring av LL. Sen har jag gått vidare och letat onda istället. För min del får givmilda siaren gärna gömma sig länge, så den förhoppningsvis kan ge ut sior till andra goda så länge som möjligt.
 
Har glömt hur svårt det är vid första DL :p
Förut kände man ju till spelstilen på nästan alla men nu vet jag inte om någon spelar som de brukar göra.

Jag kommer lägga min röst på en person som har ett namn som är en konkurrent till tivoli och det är skumt i sig samt dessutom gillar chokladhjul, vilket jag tror många poliser också gör då de verkar vara gottegrisar (iallafall på film)

Jfrelin röstar på Cirkus
 
Alltså DL 1 är ju som att koka soppa på en spik. Det finns knappt något att teoria om. Jag är helt fascinerad över dom som ligger i inläggstoppen som verkligen kan skapa diskussioner utifrån så lite info. 😊
En del lyckas i och för sig med 10-15 frågor om regler, citat av allas svar på en obligatorisk fråga (helst ett par gånger) och 10 OT inlägg första timmarna i vissa lekar.
 
Du verkar ha problem med läsförståelsen här, jag skriver 2 korta meningar och du lyckas virra till det. läs igen, det står "Ryser av obehag här." Okej det saknas ett subjekt, om jag följt min svenskalärares vilja (han är förmodligen död nu - Store E Svenson hette han och var en rolig kuf) så borde jag skrivit "Jag ryser av obehag här", eller saligt ihop meningarna och skrivit " Ja och en med dold röst, det gör att jag ryser av obehag här. Denna mening syftar dock tillbaks till vad du skrivit så du får kanske kolla upp det mer i detalj.


Du verkar ha för gott om tid här :p och uppenbarligen jag också 🙃 .

Så för att svara på din fråga, nej jag ryser av obehag. Dock är det inte så illa som förrförra leken då fårulvens dolda röst kombinerades med absolut noll info. Information finns i leken och är lite utspridd så vi kan inte bli av med allt på en gång. Samtidigt som det kanske blir svårare att pussla ihop än om den varit koncentrerad.

Vi kan ju bli av med allt på en gång om givmilda siaren blir lynchad eller käkad direkt. Då blir det inte så muntert. Men jag tänker försöka vara positiv tills vidare.
 
Går det att skriva - cirkus röstar på prussiluskan?
Det hade väl varit bra.



Om siaren siar en ond så lär den ju inte dela ut någon sia om den inte måste, samtidigt så borde siaren hitta ene god om en eventuellt siad ulv röstat på någon i DL 1 så är det rätt troligt att det är på en god eller om den fått en röst på sig är det mer sannolikt att det är från en icke-kollega (ja det finns en ond utanför som inte vet om de andra och ja, ulvar alibiröstar, men jag tänkte på nån sorts sannolikhetskalkyl här) . Det svåra är väl att siaren bara får sia själv en enda gång sen chansa på att den som får sian är på goda sidan.
Tycker du (rent statistiskt :p) att det är vanligare att onda röstar på goda DL1?

Jag tycker nog det är minst lika vanligt att onda röstar på varandra och låter goda lyncha goda. 🙂
 
Jag ska sätta igång att natta ungar och vet inte riktigt när jag hinner in igen. För säkerhets skull lägger jag min röst nu.
hemlig röstar på Habina
Hon var först att fråga om goda siaren och har även funderat på onda siaren. Jag funderar om hon är ulv som vill fiska både käk och kompis.
Ont om inlägg att basera teorier på, den rösten var svag även för tidig röst DL1.

Lycka till med nattningen!
 
Vi kan ju bli av med allt på en gång om givmilda siaren blir lynchad eller käkad direkt. Då blir det inte så muntert. Men jag tänker försöka vara positiv tills vidare.
Vi har fler som kan få info, pippi och ett paket från villavillerkulla. Det är inte troligt att vi blir absolut utan info i leken som förrförra, man man ska inte ropa hej....
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 520
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 758
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp