Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

När red privat hade jag nästan alltid vanliga kläder, men nu på ridskolan så rider jag alltid i ridbyxor och sånt.
 
Nej, inte jämt. Ibland blir det vanliga byxor med ridstövlar under
smile.png
Men jag ska köpa ett par nya ridbyxor nu, såna där helskodda på Börjes för 265 då kommer jag använda ridbyxor flitigt.
bounce.gif


smile.png
/E
 
Senast ändrad av en moderator:
Alltid i ridkläder, jag tycker om mina blåa manchesterridbyxor!!
love.png


Fast på vintern blir det thermolångisar och skidtermobyxor
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
nja,barbacka har väl hänt att ja har ridit me gympadojjor,men ja har alltid ridbyxor,tycker helt enkelt att d e bekvämare.
roflmao.png
tröjor tager ja va ja haver...
banana.gif
banana.gif
banana.gif
banana.gif
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
när jag tränar så brukar jag dra på mej ridkläderna. men att ha ridkläder när jag rider i skogen tycker jagverkar onödigt!! jag brukar iofs rida i jeans (sånna utan sömmar på inner sidan= noll skav) meen joggingbyxor e inte alls ovanligt heller..hehe,. känns lite friare å bekvämare:)
 
Skulle aldrig drömma om att rida utan stövlar/chaps.. Så det blir oftast ridbyxor, men nån gång när jag inte tänkt rida men ångrat mig har jag skrittat ut i jeans..

Som nån anna sa; tröjor tager jag vad jag haver
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Har oftast ridkläder när jag rider Kreles, men ibland rider jag som jag är. Förra veckan red jag i jeans, gummistövlar, mammas jättestora jacka... hade inte ens vantarna på mig, som jag alltid har annars för jag får skav... Hade inte säkerhetsvästen heller. Däremot hjälm.
 
ibland har jag ridkläder ibland inte, beror på hur jag känner. dock har jag alltid på mig säkerhetsvästen och hjälmen.
 
Jag rider ALLTID i ridbyxor och stövlar eller lädershortchaps. Även i skogen. Helt enkelt för att det är bekvämt! Får skavsår av andra byxor. Och utan stövlar eller skaft korvar ridbyxorna upp sig + att det är bekvämare med lite stöd.
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
alltid ridbyxor, rider man mkt fungerar det inte med ett par "vanliga" byxor eftersom dom bl a åker upp nertill och av jeans får man ofta skav av sömmarna. Detta gäller alltså inte de som rider western och liknade som inte sitter på samma sätt.
 
Rider oftast i ridkläder. Men barbacka duger det med de fulaste men bekväma joggingbyxorna som är för korta i benen och gympadojjorna som nu är så fula och känns så äckliga så jag snart slänger dom i skogen
wink.png
Har ju skaffat nya å nu tar jag andra paret med limegröna skosnören och rider barbacka i
love.png
Och ibland har man lyckats lorta ner ridbyxorna så mycket också så man får ta joggingbyxorna ändå
smirk.png
Annars så har jag olika tröjjor oftast ganska åtsittande så att om jag rider för någon kan se hur jag håller armarna och så, bekvämt också
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Hej!
Ja, alltid i ridkläder. Dessutom ser jag alltid till att ha "heltäckande" kläder (alltså inte linne eller t-shirt) eftersom jag inte vill skrubba upp mig helt om jag åker av.

Mvh,

Therese
 
Jag provred en gång i vanliga manchesterbyxor. Aj. Lärde mig läxan och skaffade därför helskodda byxor.

Trist att inte vara stilig på hästryggen. Ridkläder ser ju så bra ut i sig. (När kommer "ridmodet" tillbaka?)
 
Jag rider i ett par jeans som jag pensionerat som vardagsbyxor. Till det har jag vanliga stalljackan om det är kallt... och vanligt t-shirt och flanellsjkorta om det är lite varmare.. väldigt varmt.. bara t-shhirt.
Det enda som skulle kunna klassas som ridkläder är ridkängorna och hjälmen....
 
Jag har alltid ridkläder när jag rider
med sadel, stigläderna kniper sinnesmycket
vaderna annars.. :crazy:
Men allt som oftast tar jag en barbackatur
i lite andra kläder.En gång i ett par Pumashorts
vilket inte var särskilt lyckat.. :crazy: :D
 
Usch har en så töntig fobi vågar inte gå ut i tajta ridbyxor och pösiga ridbrallor är dte värsta som finns. Men kanske eftersommarn om jag gått ner då så kommer ridbrallorna på. Men eftersom jag nu i vår mest ridit ute i skogen med westernsadel så har jag oftast haft fleecetröja,adidasbrallor :love: och graninge kängor. Nu är dte sommar och då är det barbacka,puma shorts,linne och flipflop som gäller. har ett par ridjeans(från hööks) som jag brukar använda om jag rider lite mer 2seriöst" och då mina graningestövlar till. PÅ vintern gäller raggsockar,ridjacka,thermoridbyxor,thermovantar.
 
Rider i vanliga jeans ibland. T ex när jag kommer direkt från jobbet och har tvättdag inom 4 dagar.

Annars föredrar jag faktiskt att rida i byxor anpassade för ridning, då de tillåter mig att sitta avslappnat, vilket jag överför till hästen. Dessutom spricker de inte lika lätt när man t ex ska sätta sig över hästen. sen gillar jag också att ha stallkläder som stallkläder o s v...
 
Jag brukar ha alla möjliga kläder dock INTE jeans för det finner jag högst olämpligt. :crazy: ;)(aj)

Ett tag när jag inte hade så mycket för mig på dagarna än att sova och rida brukade jag ha på mig mina pyjamas byxor, short shaps och gympadojjor. ( bodde 30 m från stallet) men folket i stallet gillade det inte och undrade spydigt "om jag inte ägde några ridbyxor eller vaad?"

Då satte jag på mig olika ridbyxor varje dag ( har en heel hög med massor av olika schysta brallor) men det tog inte lång tid innan jag föll tillbaka till pyjamas munderingen igen. :p
Nu är det olika vad jag har på mig beroende på hur varmt det är, men på vintern rider jag i massa långkallingar och fleece brallor.. det är bästigast.
 
EN gång har jag ridit i träningsbyxor. När jag skulle skritta hästen 20 min och hade brottom.

På ridlektioner har jag alltid ridkläder. Fast vissa rider ibland med vanliga kläder, men ridläraren gillar inte det.
 
Närå, men för det mesta rider jag i ridbyxor samt stövlar. Men det har hänt att jag gått in i ett ridhus iförd oranga mysbrallor och ridit ett pass, och då blev det många rynkade näsor på dressyrtanterna. Och en kommentar var, nu ska vi se hur länge hon sitter kvar på hästen. Precis som om brallorna hade något med saken att göra. :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 303
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 379
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp