Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

Ja, ridbyxor, skort, självklart hjälm och oftast shortchaps, och väst också. :p Matchat. :cool:
 
Rir for det meste i rideklær; ridebukse (som skal byttes ut, da den ikke har beskyttelse i baken), en eller annen jumper som matcher, ridestøvler/sko, strømper og jakke.
Skal shoppe litt hos horze.no nå.

Rir også i en gammel rød velour miss sixty-bukse - kjempebehagelig! :bump:
 
Ja, lätt. Måste ha mina ridbyxor och stövlar.. går inte annars helt enkelt.. :)
 
hihi, jag har blivit lat sista året. Rider ofta med mysbyxor/jazzbyxor, när jag rider barbacka iaf :P
 
Ibland har jag mina vanliga stallkläder... Oranga kommunarbetarbyxor med snygga reflexband runt benen och rejäla arbetsskor med stålhätta... Gissa om jag syns :D
men eftersom jag har stallplats mitt ute i skogen s+å tror ag inte att någon varken ser eller bryr sig...men stiglädrena nyps något fruktansvärt fast jag får väll skylla mig själv :)
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

olika! på ridskolan har jag ridbyxor och leggins men sällan annars, då rider jag i jeans. fast det är ju ridkläder tycker jag. vintertid har jag täckbyxor också.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag tycker det är skönast att rida i ridbyxor eftersom dom inte åker upp när man rider. När man rider i vanliga "pös" byxor så brukar dom åka upp så mycket så typ halva bena är uppe..
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag har alltid ridkläder när jag rider... Men det är väl för att jag har lärt mig att man alltid ska använda det... skulle aldrig få för mig att rida i gympadojjor pga den risken att åka med foten genom stigbygeln, eller rida i keps istället för hjälm...
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Måste bara säga att det finns inget skönar än att rida i ett par slitna jeans.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Rider till 99 procent alltid med ridbyxor, har hänt att jag ridit i addidasbyxor ett par ggr då jag glömt eller inte orkat ta av addidasbyxorna som jag oftast brukar ha som överdragsbyxor över ridbyxorna.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

jag skulle aldrig rida i något annat än ridkläder för det känns självklart för mig.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Oftast i mina slitna,lappade stalljeans, men alltid i skor med klack o hjälm. (Är så pass gammal att jag inte orkar bry mig om vad andra tycker o tänker) /L
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

-KL-

Yes jag rider alltid i ridkläder. Det är ju mkt bättre att rida i eftersom de är framtagna eller vad man ska säga, till just ridning.

Man brukar väl inte spela fotboll men hockyrör, mohaha! :D
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

* hugger sista*

Sitter lika ofta i mysbrallor som ridbyxor. Har samma kängor oavsett vad jag har till och hjälmen sitter på skallen, men orka kalla ridbyxor när man kan ha slitna gamla jeans eller mysbrallor :D
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

*KL*

Gamla slitna jeans eller ett par goa jodphurbyxor som inte känns som ridbyxor. Graningekängor på fötterna i alla väder året runt.

// M
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Det beror helt och hållet på..ska jag bara ut i skogen så brukar jag dra på mig mjukisbyxorna..:D
men ska man rida lite mer seriöst så tar jag ridbyxor, då får jag bättre grepp i sadeln.
Mjuka Lee jeans är förresten super att rida i :love: hade två par ett tag som jag red nästan jämt i :o men nu är dom så trasiga :angel:
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag brukar rida i vanliga kläder om jag rider barbacka, men när jag har sadel så rider jag alltid med ridkläder.

:smirk: :smirk: :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 297
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 374
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp