Bukefalos 28 år!

Rider ni alltid i Ridkläder ????

Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Vintertid rider jag alltid i Försvarets vadmalsbyxor. De är varma och jättesköna! Dessutom har de en rem nertill vid vristen som man kan dra åt för att inte få in snö samt en krok som krokas fast i skosnöret så att de inte glider upp/vrider sig. Helt suveräna! Finns som ridbyxor också, men jag har de vanliga.
Har Försvarets kängor som ridskor, varma och stabila, superbra helt enkelt!

Sommartid rider jag oftast i ridbyxor och gympadojor eller kängor med shortchaps.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag är om jag ska vara ärlig väldigt bekväm och sadelkammaren med mina ombyteskläder och sadel ligger en hel våning ovanför stallet och det är inte alla dagar som man kommer sent till stallet efter skolan som man verkligen ORKAR gå upp för en trappa och byta om. Då blir det lite barbackabus i Jeans eller mjukisbyxor. Och, nej.. det är säkert inte jätteskönt för hästen att man rider barbacka i byxor med hårda sömmar men hon verkar inte bry sig :angel:
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

använder inte så ofta ridkläder. beror både på lathet och att jag trivs bra i jeans..
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Rider Alltid med hjälm! Och ridbyxor, mina älskade ridstövlar, samt handskar. Ibland orkar man ju inte byta tröjor, utan kör på det jag haft på mig under dagen på jobbet. Brukar ha fleecejacka och/eller jacka över :). Det ska vara bekvämt, varmt om vintern och relativt snyggt. Är inte så att jag mega matchar, men brukar för det mesta ha rätt mörka och lättmatchade kläder på mig.. :)
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Långkalsoner + gamla täckisar hära!

Det blir för kallt med ridbyxor och det blir obekvämt med tajta braller under pösiga täckbraller (allt hamnar snett, glider & har sig).

Av ren och skär lathet sammansatt med snåleri så ids jag inte lägga ner pengar på rid-täckisar när jag har mina hederliga, gamla och allt förstora täckisar som jag trivs med:p

Överdelen består av en vanlig tunn tröja, alt. min skoltröja och en gammal jacka.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag brukar alltid rida i ridkläder, tycker det är skönast så :) kläderna är ju liksom anpassad för detta bruk, i lämpligt material osv. men visst någon gång har jag ridit i tränings/mjukisbyxor, shorts o dyl . men föredrar helt klart ridbyxor :) och sedan tröja, jacka, linne osv. efter väder.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

*kl*

Det har hänt att jag ridit markarbete i citishorts, ridstövlar och bikini, men det var 32-35 grader varmt under den veckan och jag red upp till 10 hästar om dagen. Jag fick elefanthud på insidan av låren... :p :p :p

Men till 99,9 procent har jag hjälm, ridbyxor, skor och shortchaps... beroende på temperatur ett linne med en tight tröja över eller en polo och en väst.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag brukar alltid rida i ridkläder, tycker det är skönast så :) kläderna är ju liksom anpassad för detta bruk, i lämpligt material osv. men visst någon gång har jag ridit i tränings/mjukisbyxor, shorts o dyl . men föredrar helt klart ridbyxor :) och sedan tröja, jacka, linne osv. efter väder.

Håller helt och hållet med cactuspower ang. att kläderna är anpassade för ridning, så varför inte ridkläder? :confused: :p
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag har nästan alltid ridkläder dvs ridbyxor, stövlar o hjälm ialf.
Sen händer det ju att jag kanske rider i mjukisbyxor eller jeans om jag kanske inte har tänkt att rida men vill göra det ialf. Men jag rider alltid med ordentliga ridskor ialf.
Min häst står uppstallad i privatstallet på en ridskola så det är klart man måste vara ordentligt klädd, annars kollar folk såhär :eek: :o
Men visst är det skönt att rida i annat än ridbyxor ibland (typ 1 gång om året när det blir av) :cool:
 
Sv: Re: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Mest ridkläder men ibland mysbyxor eller nått.. Om man ska ha termobycer eller regnbyxer tycker jag att det inte spelar ngn roll
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Om jag åker till stallet direkt hemifrån så sätter jag oftast på mig ridkläder, ibland när jag åkt direkt från jobbet så kan hända att jag är lite lat och inte orkar byta om,utan kanske rider i de jeans eller andra byxor jag har på mig.
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

*kl*


Rider alltid i ridkläder, förstår inte hur det kan vara skönt att exempel rida i ett par mjukisbyxor...?

Fast under dom varmaste sommardagarna kan det hända att jag rider med shorts, inte för att det är särskilt bekvämt, utan för att det är så j*vla varmt ute. Rider då självklart barbacka...:p
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Är det planerad ridtur brukar jag ha ridbyxor. Men har inga problem att hoppa upp med vanliga byxor. Bara mina arbetstermo jag inte rider med och det för att jag nog inte kommer och och inte sitter bekvämt i dom. :p
Men annars rider jag i jeans, shorts, mysbyxor. Ja typ allt. :)
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Har i stort sett alltid ridkläder, med undantag för riktigt kalla vinterdagar då jag kan ha vanliga byxor under thermobyxorna. Jag tycker det ser slarvigt ut med vanliga kläder, och ridkläder är ju ofta mer slitstarka och håller längre...
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag brukar oftast rida i vilka kläder som helst, speciellt på vintern, men vår och höst är jag oftast hyfsad på att orka byta till ridkläder...
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

På vintern när de e sååå kallt brukar jag ta långfillingar och mjukisbrallor som jag stoppar ner i mammas ridstövlar som annars e för stora. varmt och bra!
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Rider Alltid med hjälm! Och ridbyxor, mina älskade ridstövlar, samt handskar. Ibland orkar man ju inte byta tröjor, utan kör på det jag haft på mig under dagen på jobbet. Brukar ha fleecejacka och/eller jacka över :). Det ska vara bekvämt, varmt om vintern och relativt snyggt. Är inte så att jag mega matchar, men brukar för det mesta ha rätt mörka och lättmatchade kläder på mig.. :)

Red utan hjälm i sju år tills jag en dag råkade ut för en olycka och vaknade upp på sjukhus i världens minst utvecklade land med en allvarlig hjärnskakning. Hade jag fått en hjärnblödning där och då hade det varit tack och hej, så numera rider jag ALLTID med hjälm!

Vad gäller kläder så rider jag i ridbyxor i Sverige men här i Niger tycker jag bäst om stretch jeans med linne eller tunika. Går ofta av hästen och träffar folk, och tajta ridbyxor i ett muslimskt land med rumpfokus fungerar bara inte... :-) Men stretchjeans och tunika är kanon!
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

På vinterna så känns de bara för kallt & ta på sig ridbyxorna. (även om de får plats underställ.)
Så de blir mjukisar :)
men annars så trivs jag bra i ridbyxor :)
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

Jag har oftast alltid ridkläder. Men det skulle väl vara i thermosar som man inte har det, utan mjukisbyxor då..:D
 
Sv: Rider ni alltid i Ridkläder ????

jag rider i princip alltid i ridkläder. enda gången jag inte gör det är om jag typ bara ska skritta eller om den är svinkallt. då har jag typ mjukisbyxor o thermobrallor. annars tkr jag om att se ordentlig ut i stallet. dvs rena o snygga kläder.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur mycket ridkläder behöver man? Hur mycket har ni? Jag har insett att jag har massor trots att jag bara rider 1-2 ggr vecka men...
2
Svar
28
· Visningar
3 297
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 374
Senast: Graciös FH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp