Robinson 2018

Klart att det var. Pascal, Dessi och Nicolin hade ju redan en. Och nu sa ju Pascal i intervjun innan att den han ville ha bort var Caroline.
De ville nog alla ha bort Caroline. Vill du kalla det en pakt att alla ser sig tvungna att rösta på en de inte vill för att ha en chans i tävlingarna i framtiden så är det okej med mig, men jag uppfattar det inte så.
 
Har börjat titta sent omsider. Funderar på om deltagarna aldrig sett Robinson. "-Nääää vi kommer alltid att vara ett lag oavsett sammanslagningar."
Och angående Jim, tror någon att man blir så bra på att vara elak utan träning? Att han åkt till Robinson och helt plötsligt hittat EN person som han inte kom överens med? Som att Caroline är den första han häver ur sig elakheter till. Hon får ju i alla fall fundera lite på sina elaka kommentarer.
Jag anser Jim vara en riktig mansgris - en elak mansgris dessutom.
 
Jag har varit tvungen att byta kanal när Jim hävt ur sig sina elakheter. Man kommer inte alltid komma överens med alla men de sakerna han sa är sånt man inte kan ta tillbaka..

Blev ledsen när DK grät :cry:
 
Jag insåg att jag känner en som är med i årets Robinson, och började därför kolla alla avsnitt när jag var hemma sjuk. Nu är jag fast! :D
Spännande att helt nya deltagare tillkommer, ska alla in i Syd tro?
 
Jag har varit tvungen att byta kanal när Jim hävt ur sig sina elakheter. Man kommer inte alltid komma överens med alla men de sakerna han sa är sånt man inte kan ta tillbaka..

Blev ledsen när DK grät :cry:

Jag med! Dels begriper jag inte hur man som vuxen människa kan sitta och vräka ur sig de sakerna Jim sa till Caroline (det Caroline sa till honom handlade ju egentligen mer om att han inte presterat i tävlingarna och att han skrikit håll käften till henne = sånt som helt uppenbart är sant). Dels började jag nästan också grina när dk blev så ledsen. Folk kan vara så jävla elaka. :cry:
 
Jag har varit tvungen att byta kanal när Jim hävt ur sig sina elakheter. Man kommer inte alltid komma överens med alla men de sakerna han sa är sånt man inte kan ta tillbaka..

Blev ledsen när DK grät :cry:

Ja, jag tycker han går över gränsen alldeles för mkt. Mansbebis är vad jag känner. Man håller inte på så där.

Nej, jag skulle förmodligen inte direkt bli bästis med kvinnan han bråkar med. Men från det till att hålla på som han gör är steget rätt långt.
 
..det var som Farmen, jag slutade titta för det gjorde mig ledsen att se hur vuxna människor beter sig mot varandra.

On a happier note, jag hejjar på Marie och DK :)
Ida och Lina är bra med, starka!
 
Jag med! Dels begriper jag inte hur man som vuxen människa kan sitta och vräka ur sig de sakerna Jim sa till Caroline (det Caroline sa till honom handlade ju egentligen mer om att han inte presterat i tävlingarna och att han skrikit håll käften till henne = sånt som helt uppenbart är sant). Dels började jag nästan också grina när dk blev så ledsen. Folk kan vara så jävla elaka. :cry:
Det är en konflikt mellan de båda där Caroline är verbalt överlägens och dessutom i överläge då det är Jim som misslyckats i tävlingen. Jim framstår definitivt i dålig dager och gör helt korkade uttalanden till synes med mottot att anfall är bästa försvar. I mina ögon framstår båda som lika omogna och barnsliga, och ingen av personernas beteende är okej, varken att hacka eller slå tillbaks. Vuxna människor borde hitta ett bättre sätt att kommunicera. Jag har svårt att se det som att det är Jims fel att de bråkar, inte enbart, han är en del av det men Caroline är delaktig också.

Jag noterar också att lag Syd inte verkar vilja rösta ut Jim utan är ledsna för det och att lag nord hellre väljer en skadad person med socialkompetens än en frisk och urstark spelare som Caroline.
 
Det är en konflikt mellan de båda där Caroline är verbalt överlägens och dessutom i överläge då det är Jim som misslyckats i tävlingen. Jim framstår definitivt i dålig dager och gör helt korkade uttalanden till synes med mottot att anfall är bästa försvar. I mina ögon framstår båda som lika omogna och barnsliga, och ingen av personernas beteende är okej, varken att hacka eller slå tillbaks. Vuxna människor borde hitta ett bättre sätt att kommunicera. Jag har svårt att se det som att det är Jims fel att de bråkar, inte enbart, han är en del av det men Caroline är delaktig också.

Jag noterar också att lag Syd inte verkar vilja rösta ut Jim utan är ledsna för det och att lag nord hellre väljer en skadad person med socialkompetens än en frisk och urstark spelare som Caroline.

Jag håller med dig om att Caroline definitivt är inblandad och att skillnaden egentligen är att hon är bättre på att argumentera än vad Jim är. Men att hon inte är oskyldig och att hennes gapande och skrikande på Jim är lika omoget.
 
..det var som Farmen, jag slutade titta för det gjorde mig ledsen att se hur vuxna människor beter sig mot varandra.

On a happier note, jag hejjar på Marie och DK :)
Ida och Lina är bra med, starka!

Ida och Lina är såna jag skulle vilja bli kompis med. Alla dina favoriter är för övrigt mina favoriter också. :D
 
Det är en konflikt mellan de båda där Caroline är verbalt överlägens och dessutom i överläge då det är Jim som misslyckats i tävlingen. Jim framstår definitivt i dålig dager och gör helt korkade uttalanden till synes med mottot att anfall är bästa försvar. I mina ögon framstår båda som lika omogna och barnsliga, och ingen av personernas beteende är okej, varken att hacka eller slå tillbaks. Vuxna människor borde hitta ett bättre sätt att kommunicera. Jag har svårt att se det som att det är Jims fel att de bråkar, inte enbart, han är en del av det men Caroline är delaktig också.

Jag noterar också att lag Syd inte verkar vilja rösta ut Jim utan är ledsna för det och att lag nord hellre väljer en skadad person med socialkompetens än en frisk och urstark spelare som Caroline.

Man kan nog lugn dra slutsatsen att ingen av dem är såna man vill hänga med. De är liksom lite åt varsitt håll i ytterligheter de två.

Det finns ju andra i laget som verkar himla rara och sköna.

Jag hade inte heller valt Caroline. Det är ju liksom viktigt att ha social kompetens också när man ska leva ihop, sammarbeta etc.

Varken Jim eller Caroline hade jag velat hänga med. DK tex som de valde verkar ju dock skön. Snäll, omtänksam, positiv, ödmjuk etc.. Skitbra på en öde ö ju!
 
Man kan nog lugn dra slutsatsen att ingen av dem är såna man vill hänga med. De är liksom lite åt varsitt håll i ytterligheter de två.

Det finns ju andra i laget som verkar himla rara och sköna.

Jag hade inte heller valt Caroline. Det är ju liksom viktigt att ha social kompetens också när man ska leva ihop, sammarbeta etc.

Varken Jim eller Caroline hade jag velat hänga med. DK tex som de valde verkar ju dock skön. Snäll, omtänksam, positiv, ödmjuk etc.. Skitbra på en öde ö ju!
Där är vi eniga :).
 
Kul för Victoria att sitta som femte hjulet under den där middagen. Är det bara jag, eller hetsar inte Anders lite om att det skulle finnas "känslor" mellan deltagarna? (även om det i fallet pascal/nicoline verkar stämma?) Jag gillade inte alls den där sliskiga kärleksvarianten de hade sist, så jag retar mig mest på det.
 
Kul för Victoria att sitta som femte hjulet under den där middagen. Är det bara jag, eller hetsar inte Anders lite om att det skulle finnas "känslor" mellan deltagarna? (även om det i fallet pascal/nicoline verkar stämma?) Jag gillade inte alls den där sliskiga kärleksvarianten de hade sist, så jag retar mig mest på det.
tror inte man bryr sig om vilket hjul man är. bara man får mat att stoppa i magen.
 
Jag håller med dig om att Caroline definitivt är inblandad och att skillnaden egentligen är att hon är bättre på att argumentera än vad Jim är. Men att hon inte är oskyldig och att hennes gapande och skrikande på Jim är lika omoget.
Idag utsåg hon ett nytt offer att gnälla på. Pascal. Jag har grymt svårt för henne.
 
Pascal stör jag mig mer och mer på. Han verkar ju ha fått totalt storhetsvansinne!?
Carolin till kameran: Fattar inte varför Pascal alltid måste framställa sig som störst, bäst och vackrast.
Pascal till Nicoline: Fattar inte varför jag alltid ska vara spjutspetsen i alla sammanhang.

:laugh:
 
Tycker det blir då pinsamt när pascal slår sig för bröstet konstant. Jag tyckte först att det var en frisk fläkt, skönt med någon som inte är så förbaskat svensk, lagom o jante liksom.

Undra vad Nicoline tänker om det. Hon är ju ganska framgångsrik i sitt vardagliga liv med det hon gör om jag förstått rätt (och är förmodligen riktigt smart) men som -vad det ser ut som i tv- verkar vara så himla ödmjuk och visar inget behov av att vara högsta hönset. De hänger ju rätt mycket ihop, undra om hon kommer ledsna.

Pascal får ju givetvis vara som han är men kan förstå om det blir lite irriterande när man bor på en ö, är hungrig och lever in på varandras skinn. Carolin skulle dock behöva gå en kurs i anger management :p Träna på att låta saker bara rinna av en.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
310
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
419
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
900
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 612
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp