Russinbulles småkrokodiler

Det är ju så värdelöst svårt att fota själv. Hålla i valpen som blir som en hängande trasa i ena handen och fota med andra handen :D Nåja, vissa ser lite skumma ut men inget att göra åt - lättare fota sen när dom kan sitta upp själva :) I morgon blir dom två veckor.

Tik nr 1 - min favorit sen dagen efter dom föddes. Få se om det håller i sig :) Rynkar på näsan här och petar ut tungan. Hon är dock den som växer snabbast och har vuxit om alla syskon i vikt.....

Tik nr 2
Väldigt söt och börjar få lite mer svärta på näsan nu.

Hane nr 1
Även han hade jätterosa snok vid födseln, men den börjar mörkna lite. Han har även lite vitt ytterst på några baktår.

Hane nr 2
Ser som så här liten väldigt bra ut. Främst i skallen - en minikopia av far sin. Även han hade en hel den rosa på näsan, men mörknar snabbare. Kraftig grabb.

Hane nr 3
Minstingen i kullen och helt bedårande söt och fint huvud. Verkar än så länge lite nättare i benstomme, men få se om några veckor hur han ser ut då.
 
Urgulliga :love:
Så lika de är!!! Nästan som du har fotat samma valp flera gånger :p
 
Urgulliga :love:
Så lika de är!!! Nästan som du har fotat samma valp flera gånger :p
Jag vet ! I förra kullen var alla olika redan från födseln typ och blev väldigt olika när dom växte upp. Dessa är mycket mer jämna och på lite håll är det enbart den minsta killen jag ser snabbast vem det är....pga storleken :D Man får lära sig skillnaden nu mellan tan-teckningarna på kinderna, men vissa är väldigt lika även där.
Vad gäller tikarna så har tik nr 1 lite kortare nosparti än tik nr 2 och att tik 1 haft svart nos nästan från start :) Men jag är tacksam för nagellack som märkning vid svansroten, för annars hade jag haft problem :p Det blir lättare framåt 3-4 veckor när dom är stora nog för att kunna ha valphalsband - än så länge är halsbanden för stora :D
 
Jag vet ! I förra kullen var alla olika redan från födseln typ och blev väldigt olika när dom växte upp. Dessa är mycket mer jämna och på lite håll är det enbart den minsta killen jag ser snabbast vem det är....pga storleken :D Man får lära sig skillnaden nu mellan tan-teckningarna på kinderna, men vissa är väldigt lika även där.
Vad gäller tikarna så har tik nr 1 lite kortare nosparti än tik nr 2 och att tik 1 haft svart nos nästan från start :) Men jag är tacksam för nagellack som märkning vid svansroten, för annars hade jag haft problem :p Det blir lättare framåt 3-4 veckor när dom är stora nog för att kunna ha valphalsband - än så länge är halsbanden för stora :D
Våra växte så fort att vi tog av halsbanden. Var rädda att vi skulle glömma att ställa ut dom vilket behövdes nästan dagligen
 
Våra växte så fort att vi tog av halsbanden. Var rädda att vi skulle glömma att ställa ut dom vilket behövdes nästan dagligen
Superkorvar :rofl::rofl::rofl: Fast dina är så ju olika att det inte behövs halsband för märkning :)
Även om jag lär mig se skillnad, så har jag halsband för blivande valpköpares skull så dom kan se vilken valp som är vilken - för på kort och ännu mer på filmsnuttar är det svårt att se vem som är vem. Det gäller även för mig, då jag direkt kan se vilken buse som gör vad :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tinja och Riepu har fått 9 fantastiska små valpar. Tinja kommer från en kull med temat "magiska oväder" och hanen Riepu kommer från en...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
20 476
Hundavel & Ras Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 525
Senast: Sampi
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
50 777
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 174
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp