Russinbulles småkrokodiler

Gah - jag har megaångest nu. Min yngling efter Polly blev ju en väldigt stor tik och troligtvis kommer jag inte använda henne i avel - ev ha henne som reserv om hon utvecklas mer till det bättre. Hon ska någon gång under sommaren åka på kollo och blir det som jag vill så blir hon kvar där - hon kräver rätt mycket aktivering, precis som sin mor för att inte bli brötig i överkant. En jättemysig hund när man är ute med henne själv, men tillsammans med sin mor blir hon en bråke.

Så min fundering har varit att behålla en tikvalp ur denna kull istället och har min favorit - men samtidigt känner jag att jag inte riktigt orkar engagera mig helt och fullt i en valp i höst/vinter och jag vill vara 100% redo då heelern faktiskt är en aktiv ras. Mamma Polly har blivit lite åsidosatt sista året pga ynglingen och hon behöver mer aktivering efter kullen, så jag vill nog lägga mer tid på henne en tid nu. Och jag har en taskig kropp och ett taskigt knä, så jag kan inte göra hur mycket som helst även om jag vill. Och planen är ju en kull om 1,5 år eller så med en kombo jag verkligen hoppas på.

Nuvarande kull är spännande och jag vill verkligen ha en kvar, men samtidigt är en uppfödare i Finland intresserad av en tikvalp efter Polly, så frågan är om jag ska släppa tikvalpen dit med löfte om att få köpa tillbaka en valp om några år om jag då vill. Beslutsångest - hjärnan går på högvarv :D
 
På något sätt låter det ändå som du har bestämt dig.
Faktiskt inte :p
På förmiddagen var jag helt klar på att sälja tikvalpen - på eftermiddagen helt klar på att behålla henne..... så nä, jag har inte bestämt mig. Jag får helt enkelt vänta och se hur tikarna utvecklas närmaste veckorna :D
 
Erbjudandet från den Finska uppfödaren lät ju jättteintressant och bra. Det hade jag nappat på förutsatt att hen själv är seriös och brukar göra intressanta kombinationer :)
Jodå, hon är väldigt seriös. Vi får se hur det blir - Jag har tid på mig att fundera ordentligt och se hur hon utvecklas först :) Eller båda töserna är fina och rätt jämna, men den ena föddes med nästan rosa nos vilket är ovanligt så jag vill inte riskera att få in dåligt nospigment även om hon är nästan svart nu. Risken för att nosen bleknar igen är stor.
 
Att alldeles själv försöka fota 3,5 veckors valpar i en mer stående posé är rätt svårt - men samtidigt väldigt roligt :D Bakbenen är vingliga, men suget efter mitt lockbete är stort så dom små gjorde vad dom kunde i alla fall den korta stund jag la tid på detta :p

En annan dag ska jag försöka få till lite ansiktsbilder istället :)

Tik 1 - lila


Tik 2 - röd


Hane 1 - blå


Hane 2 - grön


Hane 3 - gul
 
Lila tik och Gul hane är mina favoriter :love:
Lila tiken är min favvo - även om röd tik har något bättre skalle (och finast tan-färg av alla). Men lila tik är tuffast av alla :D (och tyngst och fetast.....)
Gul hane är den minsta i kullen, men ack så söt. Blir nog lite lättare/luftigare byggd än övriga grabbar - men kommer då istället att ta sig fram överallt (agilitybanor osv) :p
 
Idag kör vi lite ansiktsbilder då :)

Blå hane


Grön hane (sötaste lill-grävlingen !)


Gul hane (minsta i kullen - sockersöt)


Lila tik (som är världens svåraste att ta kort på då hon aldrig är still - ett riktigt frö)


Dom flesta bilder på lila tiken blir busbilder....:D


Röd tik
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tinja och Riepu har fått 9 fantastiska små valpar. Tinja kommer från en kull med temat "magiska oväder" och hanen Riepu kommer från en...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
20 643
Hundavel & Ras Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 626
Senast: Sampi
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
51 013
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 264
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp