Russinbulles småkrokodiler

Jag vill bara meddela att jag inte följer den här tråden (och att jag också gillar tik nr 1, men det kanske är lite heffaklumps varning? Vill Russinbulle ha två rejäla töser?).

PS Jag går heller ALDRIG in i tråden med @Voff s "små" korvar (så jag vet inte att jag och @hyasinth har samma favorit - även om den svarta säkert är ett klokare val)
:rofl::rofl::rofl:
 
2 veckor idag, så dags för vägning och äcklig avmaskning - dom blev rätt sura :D

Dom växer och frodas.
Tik nr 1 startvikt 200gr - nu 625 gr
Tik nr 2 startvikt 185 gr - nu 565 gr
Hane nr 1 startvikt 210 gr - nu 555 gr
Hane nr 2 startvikt 190 gr - nu 585 gr
Hane nr 3 startvikt 165 gr - nu 495 gr

Som sagt - min favorit tik nr 1 är en äkta Heffaklumpens-valp ;)
 
Okej, lite tidigare tagna bilder då ;)

Det syns inte så mycket på ovansidan (förutom ljusa klor då) och det kommer nog försvinna helt sen :)


Däremot syns det tydligt när han käkar, för han är vit mellan tårna :D Dom andra är ju kolsvarta på undersidan av tassarna bak.
Alltså de där tassarna och magen! :love:
 
Dagens sötaste :love:


Mamma Polly har förresten övertygat mig om att djur (i alla fall hundar) tröstar. Det visade hon redan i förra kullen. Om någon valp var ledsen, lite gnällig eller råkade bli rädd (när dom började bli stora nog att vara ute) - så drog hon den till sin med ena framtassen och sen virade båda framtassarna runt ungen och höll om den så tills den blev lugn. Här har hon precis släppt kram-greppet om en lite pipig unge, som hade svårt att koppla av efter maten :heart
Älskar denna hund som är en fantastisk mamma - hon sköter noga, hon leker med dom, hon uppfostrar (ordentligt om det behövs) och hon tröstar dom. En riktigt go mamma-hund :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tinja och Riepu har fått 9 fantastiska små valpar. Tinja kommer från en kull med temat "magiska oväder" och hanen Riepu kommer från en...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
20 647
Hundavel & Ras Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 626
Senast: Sampi
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
51 013
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 268
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp