Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tvungen att panikköpa en ny hårddisk iförrgår eftersom den gamla på 1TB är knökfull med Alpina-bilder.. :angel: Men hon där tyckte nog att jag kunde köpt hundgodis istället! :D

C0Cryuc.jpg
 
Eg inte hundshopping men jag vet ju att många här har byxor från Fritidsfabriken... Jag kollar på några modeller och vill höra lite om någon vet hur de är. Det är Nordwand, Gpx och Hybrid. Jag kommer att köpa i herrstorlek för jag vill inte ha en tight fit plus att herrmodeller brukar sitta bättre på mig.

Det jag främst undrar över är hur materialet i de olika byxorna känns samt hur bra fickorna är?
 
Eg inte hundshopping men jag vet ju att många här har byxor från Fritidsfabriken... Jag kollar på några modeller och vill höra lite om någon vet hur de är. Det är Nordwand, Gpx och Hybrid. Jag kommer att köpa i herrstorlek för jag vill inte ha en tight fit plus att herrmodeller brukar sitta bättre på mig.

Det jag främst undrar över är hur materialet i de olika byxorna känns samt hur bra fickorna är?
Jag har Gpx pro och jag önskar att de inte var så stela. Jag vill ha mjuka byxor, så jag är halvnöjd. De är i övrigt sköna och jag tycker att det finns tillräckligt med fickor, men som sagt. Stelt/tjockt material!
 
Eg inte hundshopping men jag vet ju att många här har byxor från Fritidsfabriken... Jag kollar på några modeller och vill höra lite om någon vet hur de är. Det är Nordwand, Gpx och Hybrid. Jag kommer att köpa i herrstorlek för jag vill inte ha en tight fit plus att herrmodeller brukar sitta bättre på mig.

Det jag främst undrar över är hur materialet i de olika byxorna känns samt hur bra fickorna är?

Har gpx pants, tog strl xs för jag vill ha tighta byxor! De sitter som en smäck men jag tycker materialet är för stelt..
 
Eg inte hundshopping men jag vet ju att många här har byxor från Fritidsfabriken... Jag kollar på några modeller och vill höra lite om någon vet hur de är. Det är Nordwand, Gpx och Hybrid. Jag kommer att köpa i herrstorlek för jag vill inte ha en tight fit plus att herrmodeller brukar sitta bättre på mig.

Det jag främst undrar över är hur materialet i de olika byxorna känns samt hur bra fickorna är?

Jag skulle säga att de är så här:
GPx: Styvt tyg
Nordwand: Mellanstyvt tyg
Silence Pro: Mjukt tyg

Jag har inte testat hybrid :)
 
Jag skulle säga att de är så här:
GPx: Styvt tyg
Nordwand: Mellanstyvt tyg
Silence Pro: Mjukt tyg

Jag har inte testat hybrid :)

När du/ni säger styvt, vad kan man jämföra det med? Typ arbetsbyxor från Jula?

Jag är ju inte pigg på "hårda" byxor men det hade ju varit enormt trevligt med de där knäskyddsfickorna fast jag får nog släppa det.
 
När du/ni säger styvt, vad kan man jämföra det med? Typ arbetsbyxor från Jula?

Jag är ju inte pigg på "hårda" byxor men det hade ju varit enormt trevligt med de där knäskyddsfickorna fast jag får nog släppa det.

Hm, har inte testat arbetsbyxor från Jula :D Men GPx är inte stretchiga alls i det "vanliga" tyget, vilket jag upplever att Nordwand är :) Nordwand är inte särskilt stretchiga, men åtminstone lite mera.
 
Eg inte hundshopping men jag vet ju att många här har byxor från Fritidsfabriken... Jag kollar på några modeller och vill höra lite om någon vet hur de är. Det är Nordwand, Gpx och Hybrid. Jag kommer att köpa i herrstorlek för jag vill inte ha en tight fit plus att herrmodeller brukar sitta bättre på mig.

Det jag främst undrar över är hur materialet i de olika byxorna känns samt hur bra fickorna är?
I mina står det Revolution Race, tror dock de hette något annat på hemsidan, de svarta partierna är lite töjbara men kakidelarna är styva. Jag tog fram måttbandet o placerade mig i deras storlekstabell, byxorna kom o sitter perfekt. Bra o många fickor samt plats för knäskydd.
 
De går tyvärr bort, jag vill inte ha boot hook. Jag är kinkig också ;) :D

Edit: Fast de kanske går att klippa bort lite snyggt? Är det knäppning/kardborre nedtill också?

Haha, tänkte först "Vadå boot hook? Det är väl ingen krok i rumpan på dom?" :D
Jag tror den går klippa bort. Blir lite osäker nu, men tror det är kardborre nedtill? Kan kolla när jag kommer hem om du vill?
 
Fick hem mitt paket från dogmania idag:love:

DSC_1852_zpsvgzu3fgn.jpg

Supernöjd över halsbandet. Var nervös över att jag inte skulle gilla färgkombinationen men kändes jättebra. Nu kan jag börja ha rosa och marinblå saker också :p förra var helt grönt.

DSC_1848_zpsxymhug4k.jpg

Och sen blev det två leksaker. Dels denna och sen en Kongboll pip med snöre (är Kongboll med pip i denna med. Bästa grejen enligt Betty)
 
Wohooo - undra vilken snäll människa som ligger bakom detta :D
Fick nytt paket från animail idag, då jag skulle få nytt schampo och 6 nya små kongbollar istället för dom som blev förstörda av en öppnad schampoflaska. I kartongen låg en ny flaska schampo.... 12 nya små Kong-bollar och 6 nya medium Kong-bollar :rofl: Vi har bollar så vi klarar oss ett tag nu - dom är ju förbrukningsvara här hemma :banana::bump:
 
Wohooo - undra vilken snäll människa som ligger bakom detta :D
Fick nytt paket från animail idag, då jag skulle få nytt schampo och 6 nya små kongbollar istället för dom som blev förstörda av en öppnad schampoflaska. I kartongen låg en ny flaska schampo.... 12 nya små Kong-bollar och 6 nya medium Kong-bollar :rofl: Vi har bollar så vi klarar oss ett tag nu - dom är ju förbrukningsvara här hemma :banana::bump:

:eek::eek::eek::confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp