Bukefalos 28 år!

Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
ÅÅÅH jag fick nyss reda på att det är TORSDAG idag, och inte alls onsdag! Har gått runt hela dagen och i tron om att det är onsdag idag, och så kom mannen hem med choklad "för det är ju bara torsdag en gång i veckan", varpå jag svarade något i stil med "HEHE that's cute men det är faktiskt onsdag".

Nu sitter jag här med blandade känslor och en viss rädsla för att jag lever i en äkta Truman show och att det har blivit något tekniskt fel så att jag tror att det är onsdag men det är torsdag.

Alltså. Jag lovar att det är torsdag. För imorgon åker jag heeeeem!
 
ÅÅÅH jag fick nyss reda på att det är TORSDAG idag, och inte alls onsdag! Har gått runt hela dagen och i tron om att det är onsdag idag, och så kom mannen hem med choklad "för det är ju bara torsdag en gång i veckan", varpå jag svarade något i stil med "HEHE that's cute men det är faktiskt onsdag".

Nu sitter jag här med blandade känslor och en viss rädsla för att jag lever i en äkta Truman show och att det har blivit något tekniskt fel så att jag tror att det är onsdag men det är torsdag.

Jag lovar också att det är torsdag. För jag orkar inte gå upp mitt i natten mer än en dag till denna veckan! :D
 
ÅÅÅH jag fick nyss reda på att det är TORSDAG idag, och inte alls onsdag! Har gått runt hela dagen och i tron om att det är onsdag idag, och så kom mannen hem med choklad "för det är ju bara torsdag en gång i veckan", varpå jag svarade något i stil med "HEHE that's cute men det är faktiskt onsdag".

Nu sitter jag här med blandade känslor och en viss rädsla för att jag lever i en äkta Truman show och att det har blivit något tekniskt fel så att jag tror att det är onsdag men det är torsdag.

Jag instämmer med övriga, hade det bara varit onsdag idag hade jag gråtit ögonen ur mig.
 
Alltså det här med att gå runt hemma och vara ledig är lite skrämmande. Jag har tappat bort en dag! Jag minns inte ens vilken dag det är jag har tappat bort :cautious:
 
@Undret Vad var det för plånbok du köpte? Var den från DvF? Är du nöjd med den?

Ja. Jag är inte rädd om den, den är med i stallet, i väskan med nycklar och så och har hållit färgen bra. Någon liten fläck på det ljusgråa lädret men annars ser den bra ut. Väldigt mjukt läder som åldras väl.

_7542381.jpg
 
Ligger hemma och är sjuk, hamnade på bröllopstorget för att underhålla mig själv. Insåg att det inte passar mig särskilt eftersom jag 1) inte vet vad jag tycker om alla privatexperter som florerar där (mest undrar jag hur man blir en sådan expertis bara genom att gifta sig... det gör man ändå max ett par gånger i livet och med något års planering inför varje gång) samt 2) uppenbarligen inte är intresserad av trenderna inom bröllopsmode och således inte vet om artiklarna är min grej heller.

Borde börja med gästlistan men det slutar alltid med att jag köper en klänning till för att skjuta upp det. Är snart inne på min tredje... jag kommer att byta kläder oftare än programledarna för Eurovision och Cher... tillsammans.
 
Ligger hemma och är sjuk, hamnade på bröllopstorget för att underhålla mig själv. Insåg att det inte passar mig särskilt eftersom jag 1) inte vet vad jag tycker om alla privatexperter som florerar där (mest undrar jag hur man blir en sådan expertis bara genom att gifta sig... det gör man ändå max ett par gånger i livet och med något års planering inför varje gång) samt 2) uppenbarligen inte är intresserad av trenderna inom bröllopsmode och således inte vet om artiklarna är min grej heller.

Borde börja med gästlistan men det slutar alltid med att jag köper en klänning till för att skjuta upp det. Är snart inne på min tredje... jag kommer att byta kläder oftare än programledarna för Eurovision och Cher... tillsammans.

För många ombyten på en bröllopsdag kan man väl inte ha?
 
@Undret - oh, det finns ju massor av roliga saker att planera! :) Var när hur är väl grunden, och när var och när är klart så är det bara att göra ett schema för hur :D
 
@Undret - oh, det finns ju massor av roliga saker att planera! :) Var när hur är väl grunden, och när var och när är klart så är det bara att göra ett schema för hur :D

Fast vi måste göra en gästlista. Och det känns jobbigt. Så varje gång det närmar sig så köper jag en brudklänning istället. Men vi har ett datum och en lokal, en präst och catering. Kyrkan borde vi väl spika också, men sen är det ju i stort sett klart :angel:
 
Fast vi måste göra en gästlista. Och det känns jobbigt. Så varje gång det närmar sig så köper jag en brudklänning istället. Men vi har ett datum och en lokal, en präst och catering. Kyrkan borde vi väl spika också, men sen är det ju i stort sett klart :angel:
Börja med att sätta en siffra på antalet. Sen lägger du in alla måstenamn först, det är ju de viktigaste, hur tråkiga de än är. Sen skulle jag ha gått efter hjärtat och valt de som är mig närmst först :)
 
Vi kommer nog att lista alla, markera de som är "gärna men kanske måste bortprioriteras" och sedan dricka vin för att döva ångesten över den stora släkten. Sedan räkna och se var vi alls landar. Just nu är siffran vi jobbar med "runt 70-100". Exakt och bra.

Det beror mest på hur vi väljer att göra med släkten. Det är släkten som gör att jag köper klänningar istället för att skriva listan.
 
Jag förstår vad du menar! Nu ska ju jag inte gifta mig, men om jag hade gjort det hade jag haft liknande problem. Mamma är enda barnet, men istället har hon 21 kusiner... Så släkten är STOR! Min syster gifte sig i hemlighet, jag förstår henne!
 
Jag har runt 25 personer om man räknar alla utom barn. Mannen har nästan 50 släktingar inom samma radie i släktträdet. Och då har vi räknat föräldrar och deras syskon, egna syskon, kusiner och äldre släktingar samt allas respektive.

Och som jag har funderat på olika alternativ, och kommer alltid tillbaka till samma. Jag vill verkligen ha min släkt där, jag träffar dem så sällan och det är alltid så roligt när vi får ihop alla på samma ställe (vilket sker ungefär var sjunde år).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 661
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 662
Senast: Snurrfian
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 268
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp