Bukefalos 28 år!

Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här sitter jag med honung och olja i hela ansiktet och ser underlig ut. Men har man glömt sin ansiktskräm några mil bort får man hitta på egna lösningar.
Imorgon blir det inköp av ögonbrynsfärg och så ska jag se om jag och vännen jag ska till då ska leka hemmaspa på kvällen (det är nog inga problem att övertala ;) ). Och så ska jag ha första passet med PT på tisdag = lär trappa upp träningen rätt rejält nu. Nu jäklar blir det Cili 2.0.
Dags att bli oemotståndlig! ;)
 
@cili Hurra! Hemmaspa låter himla trevligt! Hur känns det med skola och flytt och allt nu?

Själv har jag sett fram emot fredag hela veckan och ska nu äta en liten svampgryta gjord på Karl-Johansvamp jag plockade förra veckan. Sedan ska jag ligga ensam i soffan och se på film och äta godis, det ska bli helt fantastiskt!
 
Ingen av mina dejter har hört av sig på länge, men jag har å andra sidan inte direkt haft någon energi till att ses ändå så. :D
 
Kan bidra med att jag är så trött att ögonen går i kors. Och när som helst ska det öppnas vinflaskor och ätas ost och vin och typ... inte somna. Har hört att det är otrevligt (speciellt när man är värd, och det var eh... min idé).

:angel:
 
@Chili - jag delar din trötthet! Har suttit i totalt tre timmar på VC och närakut med dottern för att få hjälp med en sticka i hälen, och ingen hjälp fick vi utan är hänvisade till barnakuten :crazy: Men trött är jag! Och vinet är redan påbörjat :D Jag ska inte lämna soffan innan det är sovdags nu!
 
@Ninnurur, urk för att sitta på akut och VC, antagligen det tråkigaste man kan göra! Men fint med vin. :up: Själv ska jag ta en sanslöst välförtjänt sovmorgon i morgon! Sen måste jag väl göra nåt åt de där flyttkartongerna som står och blänger på mig. Hann inte sortera och kasta grejer innan jag flyttade så det är inte bara att packa upp, vilket gör att jag draaaar på det... :cautious:
 
@Chili - ja det var ju inte direkt så jag planerat att tillbringa eftermiddagen! Och jag ska också sova imorgon :up: har ju en unge som redan nu vid tre års ålder är svårväckt och ber om sovmorgon :D hur tonåren ska bli vill jag inte ens tänka på! :arghh:

Det där med att packa upp är ju vidrigt... När jag flyttade nu i början av året tog jag tag i kartonger som stått ouppackade sen flytten innan, 3½ år tidigare :angel:
 
@cili Hurra! Hemmaspa låter himla trevligt! Hur känns det med skola och flytt och allt nu?

Själv har jag sett fram emot fredag hela veckan och ska nu äta en liten svampgryta gjord på Karl-Johansvamp jag plockade förra veckan. Sedan ska jag ligga ensam i soffan och se på film och äta godis, det ska bli helt fantastiskt!
Det känns rätt skit. Just nu hattar jag runt nån natt här, nån natt där, har ingen studiemotivation och är för stressad för att kunna sitta ner och plugga någon längre stund.
Men det ska bli himla trevligt med hemmaspa hos en av mina absolut närmsta vänner. Vi kom dessutom på att vi firar tio år som vänner nu i höst, så det ska vi fira under vårt hemmaspaande!

Sen har jag ju den där mannen som både trasslar till och förbättrar mitt liv. Han får mig att må bra, han känns himla vettig, det är ju bara det där med partiet som trasslar till det i mitt inre. Men det känns mer och mer som att jag struntar i det, och ser honom för den han är och inte det partiet är i mina ögon. Sen om det blir nåt av det vet man ju aldrig, men det är åtminstone trevligt just nu :)
 
Själv sitter jag precis hemkommen i soffan. Har varit på superintressant seminarium i jobbet, men sov knappt inatt och har kört fyra timmar hem nu på kvällen. Känner mig som en urvriden trasa och utmattningssymptomen visar sig tydligt :down: Skall försöka ta mig en lugn helg, men med alla tankar som snurrar och kroppen full med känslor av alla de slag så känns två dagars helg alldeles för kort :cry:
Fick pratat och berättat för bästa vännen över telefon igår, och det var skönt det iaf. Hon är så bra, och förstår precis.. Jobbigt att jag inte riktigt har någon jag kan berätta allt för häruppe, då samhället ju är så lite att alla vet vem "hon" är.

Massa svammel bara, men behövde skriva ur mig lite..
 
@cili Va jobbigt att det känns så jobbigt med skolan :( Förstår att det lätt blir så när du har så lång pendlingstid varje dag :crazy:
Det känns åtminstone som att jag valt rätt program. Och jag är glad att jag har ett bra hum om både muskler och ben sen innan, och har lätt för att lära så det inte blir katastrof av den här situationen.

Det känns som evigheter tills jag får min lägenhet. Drygt 1,5 månad kvar.
 
Det känns åtminstone som att jag valt rätt program. Och jag är glad att jag har ett bra hum om både muskler och ben sen innan, och har lätt för att lära så det inte blir katastrof av den här situationen.

Det känns som evigheter tills jag får min lägenhet. Drygt 1,5 månad kvar.
Förstår att det känns som en lång tid.. Hur mycket förkortas din resa då?
 
Förstår att det känns som en lång tid.. Hur mycket förkortas din resa då?
Strax över en halvtimme åt varje håll. Så mer än en timme per dag = tid jag kan använda till att ta hand om mig själv, träna, laga mat eller vad jag nu behöver just den dagen.
 
Själv sitter jag precis hemkommen i soffan. Har varit på superintressant seminarium i jobbet, men sov knappt inatt och har kört fyra timmar hem nu på kvällen. Känner mig som en urvriden trasa och utmattningssymptomen visar sig tydligt :down: Skall försöka ta mig en lugn helg, men med alla tankar som snurrar och kroppen full med känslor av alla de slag så känns två dagars helg alldeles för kort :cry:
Fick pratat och berättat för bästa vännen över telefon igår, och det var skönt det iaf. Hon är så bra, och förstår precis.. Jobbigt att jag inte riktigt har någon jag kan berätta allt för häruppe, då samhället ju är så lite att alla vet vem "hon" är.

Massa svammel bara, men behövde skriva ur mig lite..

Usch ja, två dagar kan verkligen kännas alldeles för kort när man är utmattad! Eller ja, det känns väl alltid för kort, men särskilt då... Skönt att du har din bästa vän även om det "bara" är på telefon. Försök ta det lugnt i helgen du, det låter klokt!

@cili Det låter jobbigt med restiden, du får se det som att det bara är tillfälligt och fortsätta leta studentlägenhet och andra hand. Tillslut dyker det ju upp något!
 
Låter bra! Och en egen lägenhet är ju alltid en egen lägenhet!
Det ska bli fantastiskt med en egen lägenhet kan jag lova! Just nu lever jag mest på att tänka på det, vilka möbler jag vill ha, vilka inredningsdetaljer jag är sugen på att köpa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 838
Senast: orkide
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 611
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 258
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp