Slakt, fotoutställning

Sv: Slakt, fotoutställning

En väldigt stor del av det svenskproducerade nötköttet kommer från mjölkproduktionen, inte bara gamla mjölkkor.
PL
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Bränn upp det eller skänk till zoo. Tigrar och lejon äter mycket.
Köttätande tamdjur i stil med hund, katt, smågnagare osv vill också ha kött. Eller vill och vill, de behöver kött, till skillnad från oss. Kort sagt, gör djurfoder av det om mjölkindustrin prompt ska vara kvar. Eller sälj köttet till folk som är för allergiska för att kunna leva på en vegetarisk kost.


Men om man är vegetarian för djurets skull, då rimmar det väl lika illa att hålla sällskapsdjur som äter kött. Då får man ju slakta lik förbannat?
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Mjölkkor står fortvarande för 25% av svenskt nötkött, ungnöt från mjölkproduktionen för 40%. Skulle dett brännas upp skulle det inte bara vara ett enormt resursslöseri det skulle dessutom öka kostnaderna för att producera mjölk häftigt.
PL
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Men om man är vegetarian för djurets skull, då rimmar det väl lika illa att hålla sällskapsdjur som äter kött. Då får man ju slakta lik förbannat?
Nej, det kan jag inte påstå.
En stor del av att jag själv inte äter kött är iaf att jag inte behöver kött, och då är det onödigt att djur ska dö för min skull. Behöver man kött för att överleva så är det bara att äta på, tycker jag iaf.
Men, som tidigare skrivits, det är mycket dubbelmoral också ja. Precis som med allt annat. Precis lika dubbelmoral som det är när köttätare gnäller över dålig djurhållning men lik förbannat inte ens kan hoppa över en sketen hamburgare.

Mjölkkor står fortvarande för 25% av svenskt nötkött, ungnöt från mjölkproduktionen för 40%. Skulle dett brännas upp skulle det inte bara vara ett enormt resursslöseri det skulle dessutom öka kostnaderna för att producera mjölk häftigt.
PL
Det var bara ett exempel som vore möjligt att göra. Sen att det vore slöseri och än det ena och än det andra är en annan sak. Man kan ändå bränna det, oavsett hur illa det är.
Som sagt, det finns även allergiska människor som kan tänkas behöva det köttet, för att inte tala om diverse djur i stil med hundar, katter, smågnagare, djurparksdjur osv.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Nej, det kan jag inte påstå.
En stor del av att jag själv inte äter kött är iaf att jag inte behöver kött, och då är det onödigt att djur ska dö för min skull. Behöver man kött för att överleva så är det bara att äta på, tycker jag iaf.


Men det kan väl inte vara mer nödvändigt att döda ett djur för att sällskapsdjur ska ha mat?
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Det köttberg som blir av mjölkkor och alla födda tjurar då?? Vad tänkte du dig skulle hända med det??

Jag har tyvärr inget bra svar på den frågan.
Jag satsar iaf på att så småningom gå över till en vegansk kost, men man kan ju säga att redan som vegetarian stoppar jag den delen av köttproduktionen som just är till för kötproduktion, eller hur man ska förklara det..

Och vegetarianer gör iaf mer än köttätare för att stoppa köttproduktionen och det är det som räknas.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Jag köper inte kött alls, så jag bidrar ingenting till just den delen av köttindustrin :cool:

Mjölk, ost och smör etc. köper jag dock.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Men det kan väl inte vara mer nödvändigt att döda ett djur för att sällskapsdjur ska ha mat?
Jo, i de fall sällskapsdjuren är just köttätare.
Sen finns det iofs sällskapsdjur som är blandkostare precis som oss och kan klara sig utan kött om man sätter sig in i just det djurets behov och kan tillgodose det, men hur mycket det än må bära emot så tycker iaf jag att man ska låta bli att pracka på sina matvanor på sina husdjur. Det är vi som kan välja, inte husdjuren.
(Däremot får man i vissa fall mer än gärna minska på köttet. Jag satsar min högra arm på att många blandkostare får alldeles för mycket kött)

Däremot skulle man kunna skippa att ha köttätande sällskapsdjur öht om man vill det, det är upp till var och en. Jag kör på den mer egoistiska sidan av det och matar glatt mina djur med den mat de ska ha - dvs blandkost innefattande kött i lagom mängd till alla mina djur, utom marsvinen som lever på vegankost.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Åh, vad bra. Nu blev jag påmind om att jag måste städa lite i frysen snart. Vi ska ju slakta svinen på torsdag. Tänk vilka trevliga grillkalas vi kommer att ha:d
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Och jag ska röja ur alla döda råttor ur min frys, vill du ha? Ska smaka kyckling har jag hört :p
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Förmodligen :D Katten kan få Sonic - det är ju så sjukt lite kött på henne, och katter leker ju bara ändå :p
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Och jag ska röja ur alla döda råttor ur min frys, vill du ha? Ska smaka kyckling har jag hört :p

Mycket jobb för lite kött..

Då köper jag hellre en knippe kycklingar och har över vår/sommar för att nacka på hösten och stoppa i frysen:cool:
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Sant :p Eller ja, det är rätt varierande. Jag har en dam i frysen där man får en massa kött, jämfört med andra råttor då :angel: En annan dam är det inget kött alls på. Däremot en väldigt stor tumör, men det är väl bara gott? ;) :D
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Tycker hellre att det är mer hånfullt att rata mat, när folk svälter!
Fast det är ju kött som är mat, inte djur. D.v.s. kött måste göras. Om vi inte föder upp och slaktar djur finns det inget kött att rata eller hur? Förstår inte riktigt din tankegång. Och det helt bortsett från att det i de flesta fall är ett väldigt slöseri med resurser att producera kött (utom vissa områden där det är svårt att odla mat). Jag skulle vilja påstå att det är hånfullt att slösa resurser på djur som sedan äts när det finns folk som svälter!


Alla har inte den lyxen att de kan likställa djur och människor och på så vis skippa ett mål mat! Så det där kan man vända på!

Okej... så nu är du tillbaka vid att om du skippar köttet skulle både du och dina barn svälta ihjäl?
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Man lämnar inte ett djur vind för våg att klara sig själv när man först gjort det beroende av människan! De kunde iaf. ha så pass kurage att de avlivade katten i stället för att smita, vilket är ju det vanligaste scenariot. De har ju knappast skaffat katten i syfte att käka den, så då bör de tänka igenom hurvida de ska ha katt innan de impulsivt skaffar den för några månader.

Okej, så om de skaffar katten för att avliva den efter två månader är det okej?
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 948
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 050
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp