Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

kl

Nu är inte jag någon frälst, men jag måste verkligen fråga alla. Vad är det som skiljer AR mot engelsk dressyr?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Kul, vad roligt det blir med fölis! :banana:
Ja. Det är bara att hoppas att allt går som det ska.
Här är både Sawanna och hingsten Marwin. Tror det är en bra kombination.
SawannaoMarwin.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

KL.

Oj, nu har det gått sådär lång tid igen sen jag uppdaterade om mig och Skip!

Men först, alltid jättekul att läsa om allt som händer hos er!


Skippen och jag har så sakteliga påbörjat vår uppbyggnadsfas, allt går än så länge bra, och jag hoppas verkligen att det fortsätter så! Skippen har mer energi och vilja nu än tidigare. Känns som om både han och jag tycker att det är kul att vara på g igen!

Annars händer det mycket runt oss, förra helgen var vi med på en kombinerad rid och yoga kurs, helt fantastiskt! För mig och Skip var det ju eg mest fokus på att få lite motivation med ridningen eftersom det känns lite tradigt såhär i början. Mitt fokus var eg mest på yogan, som var jättekul!

Och sen till den stora grejjen, jag har i veckan fått tjänstledigt för att åka till Bent i två månader som praktikant! Ska bli himla spännande, och helt otroligt skönt att komma iväg från jobbet lite!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Ja, jag håller med er! Det ska bli jättespännande, antagligen otroligt mycket jobb, men skönt ändå!

Jag lovar att ni ska få en rapport, kanske inte under tiden, men iaf efter!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

*kl*
Får man smyga in här på ett hörn fast att man inte rider AR?
Det var ungefär en hel evighet jag lade ut någon ridbild här, men häromdagen fotade min man i ett par minuter medan jag red, så nu bjuder jag på en bild. :D

DSC_1420.jpg
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Åh! Läcker ljussättning! Som en tavla!!! :love:
Är det stubbman?

...så nyfiken oxå...
Vad rider du för "ridstil"? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Ja, det är stubbman. Han har i och med sin färg otroligt ynkligt med tagel, som dessutom är väldigt skört. När han kliar manen (Han är aningens knottkänslig, så pass att han kliar sig några dagar varannan sommar ungefär.) med det lilla tagel han har blir det inte så snyggt efter en natts kliande, så då får man stubba och jämna till.

Jag gillar inte riktigt att kategorisera ridning, ridning är ridning liksom, men om jag måste så rider jag klassisk fransk dressyr. En hjälp i taget.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Inflikar att jag hittade fler härliga bilder och blev tokförälskad i Fnatte (som jag antar är en welsh mountain) med ryttare! Ridglädje.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

:D
Ja, lille Fnatte är en welsh mountain och döttrarnas stora kärlek. Min äldsta dotter håller dock till sin stora sorg på att växa ur honom.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

*KL*

Eftersom jag och min trogna springare håller på med ett litet "AR-revisited"-projekt OCH jag dessutom äntligen fått tummen ur att skaffa ett fotoalbum på nätet, ska jag be att få bjuda på en BILD!

IMG_20121129_093422.jpg
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Nu har jag och Skip kommit fram till Toreby och Bents gård, har varit här i en vecka nu. Så man kan säga att vi har jobbat in oss.

Det är en del att göra, men inte mer än vad man kan förvänta sig när man är två personer som tar hand om hela markservicen för 12 hästar, varav 10 tillhör gården.

Jag får tre lektioner i veckan, och nu har vi börjat från grunden med longerings- och markarbetet.

Jag måste säga att jag trivs otroligt bra, och det som har förvånat mig mest är att Bent faktiskt har visat lite av en mänskligare sida.

Än så länge är vi två praktikanter, men mellan jul och nyår kommer jag vara ensam med allt jobb, men med hjälp av Bent, den andra praktikanten har hoppat av och de har inte hittat någon ny för de veckorna..
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

kl

Två Instagrambilder från mig =)

b09c2bda44a711e29a9c22000a1fbe09_7.jpg


8c2ea35444a711e29b2022000a9f1561_7.jpg


Just nu är det sådär med träning alltså trots att man har ridhus på gården och allt men jag hoppas det blir mera snart! :laugh:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Läcker bild! ;D Du har en så häftig häst!

Tycker nog forumet börjar bli lite åt det alternativa hållet mer än rent AR(?), men så länge stämningen är god är det bara kul! :)

svea: blir nyfiken, vad innebär AR-revisited?

zahlo: härligt med vinterbilder! :D


Jag har precis kommit hem igen från min praktik på nästan ett halvår, känns lite konstigt! :P
Håller på att projekta med att pussla till min och pålles vardag igen till något som funkar på sikt.
Ska bli spännande att se hur det går på egen hand nu efter att ha ridit lektioner så ofta på praktiken!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Jag plockar fram mina gamla AR-kunskaper och försöker dra nytta av det som var bra, nu när jag har grunderna som jag inte fick där.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
  • Låst
Hästvård Förra tråden stängdes, antagligen pga den med råge passerat 2000 inlägg? Men, vi får väl fortsätta peppa varandra i en ny tråd...
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
133 611
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp