Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Låter härligt! Har ju vart kanonväder hittills också, hoppas att det håller sig så även om de påstår annat. ;) Och ja, Karlstad är sjukt fint på sommaren faktiskt.

KL
På tal om att sälja hästar har jag bestämt mig för att göra ett försök till att sälja min 2-åring. Främst pga att jag kärat ner mig i en ridhäst som jag fruktansvärt gärna vill ha och det blir lite tight ekonomiskt med två just nu.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha nivån är sjukt låg, deras bästa hästar tycker jag var hemska! Så vi framstår som proffs iafll ;)

Håller med ang PiPbiljetterna, de var helt galet dyra?! Inte långt ifrån Peace & Love ex, och det är ju på en helt annan nivå..
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Jag PMade tillbaka, jag känner antagligen inte igen dig heller ;)

Klart du får det! Han ser inte mycket ut för världen just nu, och ingen sadel har jag heller, men klappa får man ju alltid göra såklart :) Vad är det för annan bukehäst du skall träffa? Hur länge är du här?
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha nivån är sjukt låg, deras bästa hästar tycker jag var hemska! Så vi framstår som proffs iafll ;)

Får man fråga lite om löneläget?
Har vaga funderingar på att ta tjänstledigt och jobba med hästar nått halvår/år bara för att göra något helt annat ett tag.
Antar att det inte är superbra betalt. Men måste ju liksom ha råd att ha kvar hästarna hemma och lite sånt :)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Det beror helt på! Hör dig runt! Skall du jobba på gård är det vanligast att du får mat och husrum där - och massa jobb att utföra! Men för mig själv är jag helt ok med det, jag vill jobba på och bara insupa landet och kulturen. På vissa ställen erbjuds du en del fickpengar också, men precis som i sverige är det inte direkt bra betalt i ett vanligt stall eller på en gård.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Haha men det är ju kul att åka iväg och bli proffs! :D

Minst sagt galet dyra biljetter. Visst att de kanske har högre utgifter här än i Karlskoga, men deras headliners spelar ju på i princip alla festivaler i år, och på de är de långt ifrån headliners... Och ändå ligger priserna på samma nivå. Priset för en fyradagarsbiljett är väl rätt okej ändå, men det faktum att det är dyrare att köpa två endagars än en fyradagars tycker jag nog inte riktigt är okej. Och synd för dem, jag vet att jag inte är ensam om att inte gå pga det. Annars hade jag mer än gärna gått dit en dag eller två, är ju kul att visa uppskattning när det händer nåt här också liksom.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

*kl*
Tillbaka från ett fantastiskt Island. Ville aldrig åka hem. Men kom ju hem till fina hästar. Eros kändes dock lite konstig första ritten och han har en gammal sparkskada på ett bakben som jag nu börjar nojja inför, så det får bli en koll på klinik bara för att vara helt säker. Han var lite svampig i ett ben också, vilket han aldrig är annars. Han har gått lite under tiden jag varit borta, men det inte tillräckligt mycket för att ge någon överbelastning, snarare tvärtom. Hoppas att det bara är någon vrickning.

Annars händer det MYCKET på Snäcksjön. Vaki betäcker för fullt och är en riktig gentleman mot sina ston, roligt är att vi numera också har en bukehäst på gården som bekantat sig med Vaki. Ursöt är hon med pannlugg som räcker ner över mulen, dessutom kommer hon när jag visslar, bara en sån sak.
Vi har lyckat utöka vårt hästbestånd med fyra (!!) hästar sen sist, även om allt inte är klart då två ska gå igenom besiktningen på Island och komma hit. Men två är köpta och klara i Sverige. Ett tvåårigt sto efter Alfur frá Selfoss och ett högt bedömt första klass sto som vi ska ha i aveln. Hon har tre vuxna avkommor i livet, alla bedömda och med en snittpoäng på 8,25, så det kan nog bli riktig bra. Bilder kommer givetvis.

Kul!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Så har man tävlingsdebuterat! :D


Är sjukt imponerad och stolt över min lilla häst som tog det så lugnt. Gick faktiskt helt ok ridmässigt också, så det kändes jättekul.
Nu har jag gjort en del obligatoriska nybörjarmissar och vet lite mer hur jag ska göra nästa gång. För det blir absolut fler gånger!
Tex. Så fattade jag inte att man skulle springa in på banan, så kommentatorn upplyste mig om att det var ok att gå fram i annan gångart än skritt:p jag hann inte se gruppen före starta så jag såg inte hur de gjorde och tyckte det kändes säkrast att skritta.
Sen fick jag för mig att det blev fel galopp, det kändes rätt men lät fel så jag försökte byta flera gånger och Sol tog duktigt rätt galopp varje gång. :love: så där blev poängen inte så lysande.
Sen red jag fram alldeles för länge så hon var rätt trött och jag ville inte trycka på för mycket i traven så den blev inte alls bra.
Fick dock en 5 för tölt och 5 och 5,5 på skritten, vilket var betydligt högre än vad jag hade kunnat drömma om.

Ska bli kul att se filmen sen, och ännu roligare att jämföra poängen nästa gång när jag inte gör samma nybörjarmissar. Detta var riktigt kul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 550
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 064
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 322
Senast: mrkarisma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp