Bukefalos 28 år!

Snart är det dags-vad ska ni välja?

Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

... och ett av de säkraste ställen, om man vill springa på Ostermanskan.

God jul alla.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Tänkte göra en chansning och betäcka med en helt oprövad hingst. Vincit Umnia heter han.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Har kollat galoppsport. Ingen imponerande rad direkt...

Är han ens avelsvärderad? Finns det fler som vill betäcka med honom? Enbart EVA- testet och ett till går på en del, tillsammans med betäckningstillståndet på några tusen.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Han är inte avelsvärderad. Betäckningtillstånd kommer att lösas, Cem och Eva-tester skall göras. Det är väl ungefär 4-5 ston som kommer att gå till honom. Han har intressant stam, trevlig och dessutom snygg att titta på :) Innan han gjorde illa sig, så hann han visa att han kunde springa också.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag kollade också stammen. Inget som direkt skrämmer. Han vann en löpning på 15.000 kr mot inga direkta hästar. Men tänker du avla för att få en ridhäst är det ju en annan sak. Men om du tänker sälja på tex årings auktionen är han inget säkert kort.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Men, om din ort är 08, så borde du väl tänkt på Songline lite tidigare? Från nu står han ju i Skåne. Han har flera riktigt fina avkommor :love:
Pistatchio stod sist jag var där hos Hanne Bechmann, det är ju ännu längre från 08... Men visst har han imponerande prestationer! Vunnit på sprintdistans och 2:a i derbyt! Om jag ej minns fel...

Jo jag vet men det här är första året som mitt sto går till avel, därav har vi inte funderat på någon hingst tidigare.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Du får väl se om du fastnar för någon som står närmare när katalogen kommer ;)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag ska betäcka med Terroir! Hoppas jag får en fining!
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Lycka till!

Ingen som har tittat på Shawdon? Han har ju inte haft någon i startbar ålder men de få föl han har lär se fina ut.:)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Du får väl se om du fastnar för någon som står närmare när katalogen kommer ;)

Jo men det lär jag helt klart göra. Det finns egentligen väldigt många som är fina. Jag är lite nyfiken på vad Nobileo kan bidra med faktiskt även om jag nog inte väljer honom den här gången.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag betäckte med Shawdon 2008 men de skickade hem mitt sto på 30e dygnet så hon resorberade! Var ska han stå?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Ingen aning - förhoppningsvis någonstans dit folk vill skicka sina ston. Han är värd det, en sån gullhäst!:love:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Säkert kort... har jag aaaldrig brytt mig om innan, för gammal för att börja tänka " klokt " nu :angel: Jag skrev chansning :)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Är han lika trevlig som han ser ut ? Shawdon alltså :D

Nej, han är trevligare!:love:

Han är den perfekte gentlemannen och en riktigt racer! Kolla hans formrader, han vann 4 lopp i England som tvååring, Polar Million i Norge som treåring. Hade ett mellanår som 4-åring men vann sen en radda lopp i Scandinavien och Tyskland. Var trea i ett italienskt Grupp 3 och löpte upp till 91 som 9-ÅRING.

Hans livstidsresultat: 96 11-9-11 2 299 353 kr

Dessutom användes han som förhäst till åringarna.:bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 572
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 576
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 292
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp