Bukefalos 28 år!

Snart är det dags-vad ska ni välja?

Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

VA ! Får jag inte äta bakelse..:cry: hmmmm
Tycker inte vi har gått ifrån ämnet, det är en högst intressant diskution som finns här :) Tack, jag sitter här vid sidan om och suger i mig :D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Det är nog inte fel att kolla och lyssna. F-blod har mycket vettigt att förmedla. Från vilken källa är dock osagt.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

kl

Uppdatering i avelsfronten!

I morgon åker stoet till Rävdansen. Hon ska senare betäckas med Eishin Dunkirk. Jag som var så bombsäker på att jag ville ha Songline. Fast det känns bra att ha henne så nära ändå, jag kommer ju sakna henne.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

*kl*

Hej jag har funderingar på att betäcka mitt sto nu i vår.
Hon heter Blue Jeans ( http://www.galoppsport.se/shestinfo ). Hon startades 8ggr i england med 2st andraplaceringar.

Hon fick ett fint föl e PRE hingst april 09 men vi skulle vilja lägga galopphingst på henne.

Förslag på hingst mottages gärna!!
 
Senast ändrad:
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Förlåt jag frågar - men vad är PRE? Har sett det i trådar på andra forum men inte orkat ta reda på det...:angel:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Varför vill du betäcka med en fullblodshingst? Som ridhäst eller som galoppör? Behålla eller sälja?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

*s* Precis som Sushmeister säger en spansk sprätthäst :p Blivande hobby-dressyrhäst till mor.


Tja hon har ju inte så speciellt bra meriter som galopphäst och trots att jag har jobbat en del innom galopp så har jag inget speciellt bra kunnande om galoppavel/stammar och vet därför inte överhuvudtaget om det är värt att sattsa på en bra galopphingst med tanke på att ta föl och sälja.

Så, jag skulle vilja ta ett föl efter fullblodshingst för egen del till fälttävlan och eventuellt som amatöshäst.
Men om jag blir tvungen att sälja så vill jag ju ha en "säljande stam".

Hoppas ni förstod mitt svamliga svar!
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Tja hon har ju inte så speciellt bra meriter som galopphäst och trots att jag har jobbat en del innom galopp så har jag inget speciellt bra kunnande om galoppavel/stammar och vet därför inte överhuvudtaget om det är värt att sattsa på en bra galopphingst med tanke på att ta föl och sälja.

Jag är ledsen att säga det men det finns avkommor efter betydligt bättre ston som inte går med vinst så jag skulle inte kasta bort pengar på det. Tyvärr..
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Det var som jag trodde då.

Men om jag nu iaf vill ha ett rent fbl föl efter henne.
Vilka galopphingstar har lämnat ridbarhet?

Jag har förälskat mej i Stravinsky xx men enbart för att jag har ridit några fina hästar som haft honom som pappa. Men jag är inte säker på om han passar mitt sto speciellt bra.

Det jag letar efter är en högrest, stor (över 165cm) med bra ben/hovar. Bra temprament och ridbarhet.

Har ni ngt förslag på hingst?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

För mig finns bara ett alternativ: Spectacular Tide :love:
Lotus Pool har också lämnat bra ridhästar men han är tyvärr också död. Malvernico har jag sett några efter. Vet inte om han är i avel fortfarande.
88 nycklar - samma där
Homme d'Honneur - inte sett några avkommor.

Sedan beror det på hur mycket pengar du vill satsa, för i så fall finns ju även Lauries Crusador och Hand i Handske- Vet inte om de lever fortfarande men det kanske finns fryst kvar.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Va synd!

Spectacular Tide har jag inget som helst intresse av, ingen av de avkommor jag har träffat har fångat mitt intresse. Tyvärr.
Samma med 88an och Homme d´Honneur.
De jag tycker om och har fastnar för har haft (stravinsky) Sadlers Wells, Montjeu och Fasliyev bakom.

Eventuellt så lånar jag ut mitt sto till hbl avel och köper mej ett ungt fbl. Då kan jag ju välja både stam, kön och färg.
Jag skulle ju helst vilja använda mitt eget sto men får ju tyvärr inse att hon inte har ngt "speciellt" att tillföra galoppaveln.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

ja, det är han men jag tycker inte att avkommorna som jag träffat haft ngt speciellt. Så som tex Montjeu´s avkommor ( som oxå har S W bakom).
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag har själv en avkomma efter Homme d´honneur som är riktigt trevlig som ridhäst. Homme d´honneur har ju själv tävlat framgångsrikt inom dressyr

Chain of life har också tävlat i dressyr, Black Diamond har ett jätte fint psyke och har varit på både dressyrtävlingar och hoppträningar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 256
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 705
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp